Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Kot vrhunski sokovnik

Volkswagen golf sportsvan 1.6 TDI comfortline

Avtor prispevka: Anže Jereb
Malokateri avtomobil me je toliko namučil, ko sem misli poskušal spraviti na papir. Na zaslon, pravzaprav. Po eni strani je tako zelo dober in brez napak, da kritik ne more biti veliko, po drugi strani pa je tako zelo dolgočasen in neizstopajoč, da ga tudi pohvalim težko. No, nekako mi je uspelo oboje.
Kot vrhunski sokovnik
Foto: Miha Kokalj
9. 1. 2015 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

prostorski in uporabniški preskok s golfa plus je ogromen
na zadnji klopi je prostora res veliko, tudi največji bodo sedeli udobno
voznikovo okolje je kakovostno sestavljeno, uporabno in enostavno
občutek na volanu je za razred enoprostornikov zelo dober
doplačljiva vlečna kljuka se elegantno skrije pod odbijač, ko je ne potrebujete
seznam dodatkov je bogat in lahko precej poveča ugodje ter varnost
elektronska zapora diferenciala ni agresivna, izboljša trakcijo na spolzkem
1,6-litrski motor TDI je za takšen avtomobil dovolj zmogljiv, več niti ne potrebujete
prtljažnik ni le visok, ampak tudi dokaj dolg in posledično uporaben
če potrebujete velik prtljažnik, bo karavanski golf vseeno uporabnejši
sportsvan se nagiba bolj od običajnega golfa in ni tako vozniško suveren
zunanjost in karakter sta sila dolgočasna, sportsvan na čustva ne vpliva
4,2
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.2 (43 glasov)

Nekaj dni smo imeli istočasno na testu celo dva sportsvana, še belega, ki ga lahko vidite v videu, in tisti je bil močneje motoriziran in imel je vlečno kljuko, ker golf jo pač mora imeti, to je jasno tako kot vreme na Krvavcu. Omenjam pa jo zgolj zato, ker se zelo priročno zloži in popolnoma skrije pod odbijač, kjer ne moti, kadar je ne potrebujemo. In beli golf je bil motorno obenem bolj prepričljiv, a niti ne vidim potrebe, da si sportsvana omislite z dvolitrskim agregatom pod pokrovom, zato nadaljujem le s šibkejšim rjavim.

V bistvu ima kar nenavadno ime, ker golf s povišanim ostrešjem, ki zamenjuje tistega s plusom v imenu, in je namenjen družinam ali pa starejšim s klobuki na glavi ter s slabimi hrbtenicami, pač ni športen. Lahko bi bil torej golf spacevan, ker prostoren pa je. Preden pomislite, da je to le na novi generaciji zasnovan golf plus, ki so mu spremenili zgolj ime, a v osnovi obdržali karakteristike plusa, se moti in to konkretno. Sportsvan je namreč bistveno bolj enoprostorski, od nekdanjega plusa je daljši za trinajst centimetrov in deset centimetrov je daljše medosje. Tudi od običajnega golfa je daljši in sicer za dobrih osem centimetrov, predvsem pa je za več kot dvanajst centimetrov višji. Torej imate na glavi lahko tudi dvometraši precej visok klobuk.

Znotraj je posledično seveda zelo prostoren, prtljažnik je precej zajeten, a mu bo izdatna višina le malokdaj pomagala in se bo v praksi prtljažnik karavanskega golfa najbrž večkrat bolj izkazal, prostora je na zadnjih sedežih res veliko, tudi pri kolenih. Predvsem pa svojo družinsko namembnost lepo kombinira s številnimi odlagališči, tista v vratih lahko sprejmejo celo večje plastenke, in tudi drugod po vozilu je odlagališč dovolj. Uporaben in prostoren torej je, pa kakovostno izdelan tudi. Nič ne škripa in ne ropota, za doplačilo je na voljo večji zaslon in zato tudi izjemno dolgočasno ne deluje.

Potem pa vožnja. Dejansko se sportsvan pelje zelo lepo. Ne športno in dinamično, pri družinskem enoprostorniku boste cenili predvsem, da je tih in na slabi cesti ne pretresa. Sportsvan zmore oboje, tudi nagiba se ne preveč in občutek na volanu je dober, je pa seveda zaradi svoje višine vseeno manj imun na nagibanje, zato je od običajnega golfa na tem področju slabši. Pač ni tako suveren, a pod črto je še vedno vozniško precej prepričljiv.

Zakaj torej ne priporočam močnejšega motorja? Ker s takšnim avtomobilom ne boste divjali, vam povem, da je 1,6-litrski TDI dovolj zmogljiv. Čisto suvereno potegne in se kaj dosti ne obotavlja niti pri najnižjih vrtljajih, po občutku je prav toliko glasen kot njegov večji brat z dvema litroma prostornine in njegovih 81 kilovatov je skratka dovolj. Edini pomislek sem imel le pri menjalniku, ki ima v tem primeru zgolj pet prestav, a se ne bojte, da bi bil avtomobil zaradi tega preglasen, tudi na avtocesti je dovolj umirjen. S povprečno porabo 5,4 litra mu ne morem reči drugega, kot da je varčen, v mestu je pil okoli liter več, kar je še vedno malo. Skratka, takšen motor izberite in boste zadovoljni.

Vsi ti centrimetri se poznajo pri ceni, osnovni vas bo stal 18 tisočakov, takšen z nekaj dodatne opreme pa slabih 23.000. Tehnološko je sportsvan skratka v samem vrhu segmenta, saj boste serijsko dobili elektronsko prečno zaporo diferenciala, nadzor stabilnosti s krmilno asistenco, ABS s porazdelitvijo zavorne moči in še veliko več. Dokupite lahko še sistem za skeniranje mrtvih kotov pri vzvratni vožnji, ki tudi ustavi avto, če je treba. Super predvsem za starejše, ki se težko obrnejo.

Na koncu pridem do vprašanja, za koga je tak avtomobil. Še najbolj za družine, ker je prostoren, čeprav ima golf variant daljši prtljažnik, kar pogosto pride bolj prav in obenem otroci tudi ne potrebujejo toliko prostora na zadnji klopi. Je pa dobrodošel. Pa še bolje se pelje karavan. Ampak vem, da bodo sportsvana kupovali predvsem starejši, ker bodo lažje zlezli vanj, pa čeprav vsega tega prostora ne potrebujejo. Ker je skoraj tako dolg in prostoren kot trenutni touran, nemara lahko kdo pomisli, da je to njegova zamenjava, a na ceste bo prav kmalu prišel novi touran, ki bo ustrezno večji, da se med seboj ne bosta 'tepla'.

Pod črto je sportsvan trenutno eden najboljših enoprostornikov te velikosti, če ne upoštevam premijskih predstavnikov, ki so še malenkost bolj prepričljivi, a briljantne ocene vseeno ni dobil. Le kako naj jo tehnološki dovršenosti pripišem, če pa na čustva ne vpliva niti toliko, da bi dvignil obrvi. Razburljiv je toliko, kot en dan nošene nogavice; tako oblikovno, kot karakterno. In dolgočasnost mu zamerim. Tudi sokovnik je lahko vrhunski, pa mi ob njem srce ne zaigra. In ob tem golfu tudi ne, čeprav je kot avtomobil skoraj popoln.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki volkswagen golf sportsvan 1.6 TDI comfortline
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 81 (110) od 3.200 do 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 250 od 1.500 do 3.000
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4338 x 1807 x 1578
medosna razdalja v mm 2685
prtljažnik v litrih 500
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1420 (500)
največja hitrost v km/h 192
pospešek 0-100 km/h v s 10,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,5/3,5/3,9
poraba na testu v l/100 km 6,4
cena osnovnega vozila v EUR 18.099
cena testnega vozila v EUR 21.081
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 22.789

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 2. 12. 2020
December 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 297
škoda octavia 280
nissan qashqai 198
renault captur 165
volkswagen golf 152

Podatki veljajo za oktober 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.781 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 23 urami  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 tedni  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 tedni  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 2 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 2 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 2 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 3 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 4 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 4 meseci  | 
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 5 meseci  |