Aygo je presneto simpatično vozilce. Že prva generacija je bila po svoje zelo zanimiva, a ji je manjkalo nekaj drznosti in posebnosti. Zato je druga dobila natanko to, zraven pa obdržala simpatičnost svoje predhodnice.
Že dolgo trdim dvoje: da bi morali biti majhni avtomobili manj zadržani, resnost lahko prepustijo večjim in nas razveselijo ter nasmejijo z zanimivimi barvami, kakšnimi hecnimi dodatki, lahko so pač malo neresni. Trdim pa tudi, da Toyota dela precej dolgočasne avtomobile. Pri obeh stvareh so me tokrat prijetno presenetili, samo poglejte novega ayga in vam bo vse jasno. Spredaj izgleda kot samuraj, s križem preko celotne maske, zadaj pa kot pristajalni modul iz filma Interstellar. V bistvu je tudi znotraj zanimiv, oblikovno sicer malo manj dinamičen, čeprav osrednji del armaturne plošče izgleda kot nekakšen robot, zato pa je barvno precej domiseln. Predvsem pa bo mlajšim všeč, da lahko plastične dele armaturne plošče menjate in tako spreminjate barve v notranjosti. Sam sem jo že, belo sem zamenjal za rdečo, ker mi je bila potem notranjost bolj zanimiva.
In mladi boste najverjetneje ayga najbolj številčno kupovali, zato so drugo generacijo oblikovno in cenovno bolj očitno ločili od nekoliko večjega yarisa, ki ostaja umirjen. Pri novih avtomobilih vedno poslušamo, da so narejeni za mlade, ampak jih je velika večina absolutno predragih, da bi bili za mlade. Mislim, koliko vas je takšnih, ki si lahko pri dvajsetih privoščite avto za dvajset ali trideset 'jurjev'? Najbrž ne veliko. Več je takšnih, ki si lahko privoščite avto za deset tisočakov pa še to je veliko. In mladi gledate le na to, da avto dobro izgleda in vi z njim pa da je varčen, ker za bencin in gume nikoli ni denarja. Raje piva več in liter bencina manj, vem, takšni smo bili vsi. Brez posebne filozofije pa je takšen aygo lahko krasen.
Je majhen in okreten, ampak najbolj pomembno je seveda, da izgleda moderno in nenavadno. V mestu se bo odlično počutil, prav tako tudi izven njega, predvsem pa kljub majhnosti ponuja pet vrat in v notranjosti dovolj prostora, da bodo poleg vas sedeli še trije prijatelji ali prijateljice. Prtljažnik je dovolj velik za nekaj platojev piva oziroma za relativno spodobno količino vsakodnevne prtljage. Stane pa le tri evre na dan - aygo, ne pivo. Tako so izračunali pri Toyoti.
Aygo seveda ni popoln, ampak me napake ne motijo preveč. Recimo zvok ob zapiranju vrat, ki me spominja na zvok prazne pločevinke, ki pade na tla. Ali pa občutek na volanu, ki ga je toliko, kot snega v teh dneh, ne prav veliko. Še najbolj moteč pa se mi zdi precej velik obračalni krog, predvsem zato, ker gre v osnovi za mestno vozilce. Nekateri tekmeci imajo manjšega, zlasti novi twingo, ampak ta predvsem na račun zadnjega pogona. Sicer je položaj za volanom čisto v redu, volan je tudi fin za v roke, ena stvar pa je še posebej odlična.
Motor! Se mi zdi, da ga niso od prejšnje generacije popolnoma nič spreminjali, lahko pa se motim. Ampak po občutku je povsem enak, predvsem pa ima enaka prestavna razmerja, ki so svojevrstna posebnost. Aygo lahko v tretji prestavi po merilniku hitrosti drvi z več kot 150 km/h, preden zmanjka vrtljajev, v peti pa le slabih deset kilometrov več. Sicer je v peti prestavi seveda bistveno tišji, ampak poseben je že zaradi tako dolge tretje prestave, ki pa je zelo uporabna, da ne boste sklepali drugače. V tretji in celo četrti ali peti se čisto spodobno lahko premikate že pri 50 km/h in prav zato je motor tako zelo poseben, ker je dovolj prožen v spodnjih vrtljajih in se zmore zavrteti zelo visoko. Trije valji pa povzročajo zanimiv zvok, ki luksuzni limuzini ne bi ustrezal, tukaj pa je kot naročen. Z 51 kilovati je povsem dovolj zmogljiv pa še poraba goriva je zelo spodobna. Če ne boste zavili na avtocesto, bo okoli pet litrov, pri večjih hitrostih pa dober liter več, ampak v splošnem bo dovolj majhna.
Morda za konec še beseda o zaslonu na dotik in nasploh o vmesniku. Ta je dovolj hiter, da je uporabniško prijeten, je pa tudi dovolj enostaven, da starejšim ne bo delal preglavic in ga boste hitro 'pokapirali'. Predvsem pa omogoča povezljivost s pametnim telefonom in ponuja še nekaj aplikacij, tega boste zlasti veseli mlajši. Cena je seveda odvisna od želja, ampak takšen dokaj dobro opremljen aygo stane enajst tisočakov. Glede na vse skupaj ni posebej veliko oziroma je primerljivo s konkurenco.