Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Iskrene čestitke

Mazda6 sport CD140 TE

Avtor prispevka: Pavel Furlan
Za Youichi Sata ni bil ravno mačji kašelj, ko je na svoja pleča dobil oblikovanje druge generacije mazde6. Ampak, stvar je v roke vzel zelo resno in skupaj z ostalimi oblikovalci ter inženirji sestavil skupaj najboljšo in tudi (sicer ne za vse) najlepšo mazdo doslej. Iskrene čestitke!
Iskrene čestitke
Foto: Pavel Furlan
6. 6. 2008 ob 12:19
Komentarjev: 0

Ja, človek ostane brez besed, ko se zagleda vanjo. V katerikoli različici. Limuzinski štirivratni, kombijevski, ali testni, kombilimuzinski, s petimi vrati, ki nosi hišno oznako sport. Obliko, ki temelji že skoraj na popolnost, zaključujejo bohotne, erotične linije pa naj si bo spredaj, zadaj, s strani ali z vrha. Vse je usklajeno. Moderne poteze, kot detajli. Kljub njeni velikosti in presneto nizkemu koeficientu upora zraka (0,27). In pri barvah, če svetlejši, bolj živi odtenki s poudarjenimi, ostro začrtanimi robovi luči, maske in ostalih odprtin delujejo na tej mazdi bolj športno agresivno, potem delujejo umirjeni, temnejši odtenki, kot je bil globoko temno vijola biserni lak testnega avtomobila, v kombinaciji s kromom, s katerim je šestica okrašena, luksuzno. Če pa je še obuta v velika osemnajstpalčna kolesa petih trikrakih naper, je dovršenost zgledna.

Ta športna limuzina je prav zaradi svoje zunanjosti v notranjosti za marsikoga presenečenje. Marsikdo bi pričakoval v avtomobilu aristokratsko udobje in razvajanje, a je razočaran, ker so pri Mazdi notranjost šestice zastavili na povsem športnem predznaku. Vse je namreč zastavljeno v črni barvi, ki jo dopolnjuje aluminij. Da je prostornost pri tej mazdi na prvem mestu, se da kaj hitro videti, saj je prostor za vse potnike vsled dolge medosne razdalje že na oko bogato odmerjen. Zato za  pohvalno udobno sedenje ni nikjer nikakršnega problema. Morda bi pričakovali le bolj školjkaste sedeže, z malce več bočnega oprijema, glede na nizko sedenje in športno noto avtomobila. Lična in kakovostno izdelana položna armaturna plošča s poudarkom izbočene sredinske konzole je vredna vse pohvale, saj je pregledna in praktična za uporabo. Le nepreglednost sredinskega zaslona prevečkrat vzame pogled s cestišča. Na suhoparnost merilnikov se je potrebno navaditi, prav tako na pravcati 'light show' pod gumbi avdiosistema. In na ceneni izgled tapiserije na vratih.

Prednost prostornosti te mazde je s 492 litri prostornine gotovo prtljažnik ter zaradi petih vrat lahek dostop vanj, ki je za povrh opremljen z gumijastim dnom, katero je snemljivo in ga je moč oprati. Pohvaliti pa velja tudi odlično zvočno izolacijo kabine, ki učinkovito duši šume pri velikih hitrostih ter zvok precej robatega motorja. In končno se tudi pri mazdi zapirajo vrata po 'nemško'. Opremsko je šestica z oznako TE precej dobro založena, saj nudi skoraj vse, kar človek pričakuje od takšne limuzine, ko gre za varnost ali udobje. Poleg štirih zračnih blazin, dveh zračnih zaves, sistemov DSC in TCS, ABS in EBD pri varnosti ter dvokalnalne klimatske naprave, zmogljivega avdiosistema s podporo MP3 in potovalnega računalnika je v paket vključen tudi sistem CF–net, ki združuje enostavno upravljanje slednjih sistemov preko gumbov na volanskem obroču. Praktično, a šele, ko pride v podzavest.

Vožnja s šestico je užitek zaradi prej naštetih stvari, najbolj pa zaradi temeljitega izvrstnega podvozja, s katerim je avtomobil korak naprej glede na svoje tekmece v razredu. Dovršenost in odličnost se kljub precej veliki masi avtomobila kaže na vsakem prevoženem metru. Odlična smerna stabilnost, vedno predvidljiva vodljivost, nežno in tiho blaženje ter korektna togost so odraz  profesionalnega dela pri optimizaciji kinematike podvozja in dinamike nevzmetenih mas.

Še najšibkejši člen pa čeprav še vedno odličen je pogonski agregat. CD140 je oznaka za že znani turbodizelski motor kubature dveh litrov in s filtrom prašnih delcev na izpuhu. Suvereno delovanje, 103 kilovati moči (140 KM) ter 330 Nm navora pri 2000 vrt./min v kombinaciji z ročnim šeststopenjskim menjalnikom je dovolj za spodobno in tudi hitro vožnjo, za živahnost pa je le malce premalo in to zna voznik pogrešati. Se pa zato odkupi s precej ugodno porabo, ki se vrti v območju slabih sedmih litrov na 100 prevoženih kilometrov. Z veseljem gre Mazdi privoščiti ponovni uspeh, ker znajo ljudem privoščiti takšne odlične avtomobile. Youichi in banda, bravo!

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki mazda6 sport CD140 TE
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1998
moč v kW (KM) pri vrt./min 103 (140) pri 3500
največji navor v Nm pri vrt./min 330 pri 2000
menjalnik šeststopenjski, ročni
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4735 x 1795 x 1440
medosna razdalja v mm 2725
prtljažnik v litrih 492
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1530 (545)
največja hitrost v km/h 201
pospešek 0-100 km/h v s 10,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,7/5,0/5,6
poraba na testu v l/100 km 7,9
cena osnovnega vozila v EUR /
cena testnega vozila v EUR 23.490
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR /

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 15. 10. 2019
Oktober 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - mitsubishi ASX
10  mednarodna premiera - renault captur
domača premiera - volkswagen passat
111213
141516  domača premiera - Oplova gospodarska vozila
domača premiera - kia Xceed
17181920
2122  domača premiera - hyundai kona hybrid
23  domača premiera - Jesensko doživetje z BMW 1
24252627
2829  mednarodna premiera - ssangyong korando
3031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: FireFigh
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 2 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 3 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 4 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 4 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 4 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 4 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 4 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 4 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 4 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 4 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 5 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 5 meseci  |