Obenem sploh ne gre za najbolj osnovno izbiro oziroma skoraj prisilo, da ga kupujete, ker si več ne morete privoščiti. Nikakor; malčki, ki so v zadnjem letu ali dveh kot trojčki pripeljali iz koncerna Volkswagen, mejijo skoraj na avtomobile, ki izkazujejo življenjski slog. Nekje na pol poti so recimo med najcenejšimi avtomobili na trgu in fiatom 500. Edini problem je, da se med seboj premalo razlikujejo, oziroma, še hujše, da med trojico najbolje izgleda Volkswagnov up!, medtem ko seat mii le nekako bledo povzema hišni slog, da prekrije nemški original. Če slednjega odmislite, je tudi mii dovolj privlačen in simpatičen, zato se lahko vrnemo k osnovnim vprašanjem.
Potrebujete prostor? Če imate družino, jasno, pozabite na miija. Ampak, ko se zjutraj in popoldan vozim v službo, vidim, da je v praktično vsakem avtomobilu samo voznik, mogoče še sopotnik, kar pomeni, da je tudi takšen dovolj velik za dnevne vožnje. Resno, za dopust enkrat letno bi si lahko lepo najeli kombi in bi bil mir, za prevoze večjih stvari pa se da tudi v tem malčku lepo podreti klop in nastane večji prostor. Edino zadnja polica bi se morala dvigovati skupaj z vrati, sam nakladalni rob pa bi lahko bil nižji za lažje nakladanje vrečk in torb.
Potrebujete praktičnost? Prostor je ergonomsko zelo dobro urejen. Materiali so seveda ceneni, ampak natančno sestavljeni, da nič ne škripa, odlagalnih mest je dovolj in za potnika spredaj je glede na majhne mere čisto spodobno veliko prostora, da se ne žulita. Mogoče še najbolj moti, da se zadnji šipi ne pogrezata, ampak se odpreta samo navzven in da sprednji lahko odpirata samo potnika sama, ker je na vsaki strani le po en gumb. Sedeža sta spredaj načeloma dovolj velika, čeprav jima za daljše vožnje manjka več opore, ampak dvomim, da si bo kdo miija kupil za tovrstne podvige, prej bo pri hiši opravljal vlogo druge ali celo tretje violine.
Potrebujete varnost? Na testih Euro NCAP je dobil leta 2011 vseh 5 zvezdic, s čimer je vrgel rokavico vsej takratni konkurenci. Moram reči, da se tudi pelje zanesljivo. Sicer velikosti oziroma majhnosti primerno, kar pomeni, da stabilnost v dolgih hitro odpeljanih ovinkih ni takšna kot pri velikih limuzinah, boste pa toliko bolj navdušeni v hitro odpeljanih križiščih v centru mesta. Malček je namreč okreten, krog obračanja je majhen, podvozje pa kljub kratki medosni razdalji še vedno dovolj udobno, da ne boste skakali na sedežu, ko spomladi tudi naše kvalitetne ceste zacvetijo.
Potrebujete zmogljivost? Za avtoceste je v miiju ne boste dobili, čeprav gre. V klance ga zmanjka in je treba prestaviti dol, da drži hitrost, na vseh ostalih cestah pa z nekaj dela s petstopenjskim menjalnikom lepo potegne. Litrski trivaljni motorček lepo brunda in ni preglasen, s 55 kilovati, torej 75 'konji', pa se prav spodobno zažene z mesta. Seveda občasne daljše vožnje tudi mii brez težav premaga, vendar je potrebno bolj pogosto ustavljati zaradi točenja goriva, ker je posoda majhna, občutljivost na veter in ostale velike avtomobile, kot so pri nas nadvse popularni črni SUVji, ki so po zaslugi nadutih voznikov navadno najhitrejši, po drugi strani pa najmanj varčni in varni, no, takšna vožnja postane kmalu nadležna, zato bo več veselja v mestih.
Potrebujete varčnost? Tudi tukaj se odlično odreže. Povprečna poraba je na avtocestnih vožnjah znašala dobrih 6 litrov bencina na 100 kilometrov, na mestnih vožnjah pa pod 6, kar je dober rezultat. Jasno, avtomobil je majhen in predvsem lahek, zato je to zlahka dosegljivo.
Potrebujete dobro ceno? Tukaj seat mii zmaga, saj stane z vsem, kar vidite na posnetkih, 11 tisoč evrov. Paket opreme je boljši, zato je na seznamu doplačil le dvojno dno prtljažnika. Čeprav gre za enak avtomobil kot volkswagen up!, se tega precej bolj splača kupiti, ker ima v opremi že tempomat, lita platišča in navigacijo, tako da če vas ne moti znak, ni izgovorov. Zabaven naziv opreme enjoymii tukaj nima drugega pomena, čeprav zveni precej znano, če ste kdaj potovali na daljni jugovzhod, kjer so noči tople, srca pa malo bolj odprta. :-)