Merchandising
Opel astra sedan 1,6 16V cosmo

Ta astra pri nas zagotovo ne bo prodajna uspešnica. Takšni avtomobili so namenjeni vzhodnejšim trgom evropskih in prekoevropskih držav. Zato tudi oblika v takšnem stilu. Pri limuzinsko podaljšani astri so inženirji izbrali za osnovo podvozje astre karavan, ki je z 2703 milimetri daljše za slabih 10 centimetrov glede na kombilimuzinsko različico. Če ostaja nos do vključno strešne silhuete nad prednjimi vrati te astre enak kot pri vseh ostalih različicah, se lok nad zadnjimi vrati spusti proti zadku krepko položneje in bolj na dolgo. Zato so lahko zadnja vrata zelo dolga in z gornjim robom globoko zajedena v C-stebriček. Odlična stvar za vstopanje potnikov na zadnjo klop. Klasični prtljažni pokrov je oblikovan v stilu celotne oblike. Na sredi koničasto preguban, kratek in nič kaj elegantno zaključen navzdol. Zdi se, kot da mu nekaj manjka. Majhni luči na zadku sta potisnjeni na stran, oblikovno premajhen odbijač pa preveč navzgor. Našemu trgu nesimpatično, na vzhodu pa moderno. Pa še nepreglednost nazaj je tu problem.
Tudi notranjost ostaja pri tej astri povsem identična ostalim. Torej enaka opremljenost, ki zajema klimatsko napravo, radio s predvajalnikom mp3, nerodno pregleden potovalni računalnik, delno oblazinjenje z usnjem, šestdelno garnituro zračnih blazin, večfunkcijski volan in vso serijsko obvezno varnostno opremo z izjemo opozarjanja na nepripet pas. Tu je ni, niti alarma niti lučke. Notranjost te limuzinske astre pa se razkazuje z bolj umirjenimi barvnimi kombinacijami lepotilnih detajlov; vsled tega so tudi sredinska konzola ter repki na prečnih drogovih volanskega obroča lakirani v piano črni barvi, ki je čudovita na pogled, vendar je glede prstnih odtisov nesramno občutljiva.
Prostornost spredaj ostaja dobra. Prednost dolžine, pridobljene na račun medosne razdalje, pa so inženirji izkoristili namensko; z raztezanjem kabine v vzdolžni smeri so v okolici zadnje klopi pridobili obilico prostora, ki se ga ne bi sramovali niti v razredih večjih limuzin. Kolena bodo za to več kot hvaležna. Manj hvaležna bodo telesa za sedenje na njej, saj ne bodo imela prav veliko bočne podpore, če se na njej ne bodo vozili vsaj trije; ista muha na žalost pesti tudi prednji sedišči. Pohvaliti pa gre končno obdelavo; pravi materiali in ličnost ter natančnost izdelave. Preseneti še prtljažnik. Ta je v celoti mehko tapeciran in je s svojo velikostjo 490 litrov kar konkreten. Moti pa dostop vanj, saj je sicer široka odprtina precej nizka in zelo nerodna za vstavljanje debelejših stvari vanj, pogosto pa so umazana še kolena zaradi seganja po predmetih, ki so potisnjeni tam daleč za zadnja sedeža. No, nerodno je tudi odpiranje le-tega. V potniški kabini je sicer tipka, s katero ga odpiramo, da pa se ga odpreti tudi z dolgotrajnim tiščanjem v gumb za odklepanje vrat na ključu. Nepripravno.
Motorna tehnika, ki skrbi za pogon testne astre, je tokrat bencinska. Atmosferski bencinski agregat klasične konstrukcije pod oznako Ecotec je po papirnatih zmogljivostih zadovoljiv, a se v realnosti iz 1,6 litra razvitih 85 kilovatov (115 KM) pri 6000 vrt./min in 155 Nm pri 4000 vrt./min navora izkaže, da je v svojih zmožnostih zgolj povprečen. Pospeševanja so dolga, sploh pri obremenitvah. Radoživost motorja je umerjena na uglajene vožnje, zato vrtenje v najvišje vrtljaje ni učinkovito. Tako se zdi petstopenjski menjalnik v vseh prestavah predolg. A se pri tem pogonu pokaže kvaliteta drugje. Poraba. Pri normalni vožnji je poraba tako nizka, da bi astro s tem motorjem zlahka zamenjali za dizelsko. Dolgoročno povprečje ne doseže porabe niti 7 l/100km, pri živahnosti testnih poti pa je poraba z dobrih 8,5 litra v mejah prijetne normale. Dobro uglašeno podvozje daje že pri ostalih modelih odlične vozne rezultate, kar se tiče lege na cesti, udobja in stabilnosti, tako da je zanesljivost tudi pri sedanu za volanom prepričljiva.
Ali bo Oplu uspelo prepričati katerega izmed kupcev glede takšne astre, je težko predvideti vnaprej. Dejstvo, da je polica z astrami ponovno lepo založena in zložena, daje upanje. Tu in drugod po svetu, zato je načrtno pospeševanje prodaje v globalu še kako pomembno.
tehnični podatki | opel astra sedan 1,6 16V |
vrsta motorja | bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm | 1598 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 85 (115) pri 6000 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 155 pri 4000 |
menjalnik | ročni, petstopenjski |
pogon | na sprednji kolesi |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4587 x 1753 x 1447 |
medosna razdalja v mm | 2703 |
prtljažnik v litrih | 490/870 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1306 |
največja hitrost v km/h | 191 |
pospešek 0-100 km/h v s | 11,7 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 6,5/5,2/8,7 |
poraba na testu v l/100 km | 8,8 |
cena osnovnega vozila v EUR | / |
cena testnega vozila v EUR | 16.650 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | / |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
27 | 28 | 01 domača premiera - BMW serija 7 in BMW X7 | 02 | 03 | 04 | 05 |
06 | 07 | 08 domača premiera - fiat scudo | 09 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 domača premiera - kia Xceed | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 mednarodna premiera - mazda CX-60 | 21 domača premiera - lexus RX | 22 | 23 domača premiera - električna vozila MG | 24 domača premiera - ford ranger raptor | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 domača premiera - BMW M power | 01 | 02 |
toyota corolla | 128 |
fiat 500 | 125 |
dacia sandero | 113 |
renault captur | 111 |
renault clio | 103 |
Podatki veljajo za februar 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 8.179 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!



















