Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Časi se vračajo

Volkswagen jetta 1.6 TDI DSG highline

Avtor prispevka: Pavel Furlan
Prisotnost Volkswagnove jette je pravzaprav kar težko komentirati; gre namreč za avtomobil, ki se je venomer na trgu pojavljal bolj kot obrobni izdelek. Namenjen tistim, ki jim golf ni bil všeč, ker je bil, enostavno, kombilimuzina. Jetta pa je bila doslej in je tudi v šesti generaciji povsem klasična limuzina.
Časi se vračajo
Foto: Matej Mitruševski
9. 5. 2011 ob 20:00
Komentarjev: 0
video test volkswagen jetta 1.6 TDI DSG highline
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Pa ne več na takšen način, da bi ji Volkswagnovci zgolj dodali suhoparni zadek in zamenjali del podvozja, ker se pač takšni avtomobili prodajajo v manj razvitih državah z drugačno mentaliteto in seveda s slabšimi cestami. Nova jetta je napravljena zelo spodobno, kot prava, že skoraj športna limuzina višjega kova; se pravi izdelana za globalni, tudi najzahtevnejši trg.

Ne, jetta ni nič več kopija golfa. Drugačen, čeprav logično hišni, je njen nos, drugačna, bolj aerodinamična in prihuljeno kupejevska je njena bočna silhueta in zelo dopadljiv je tudi njen visoki zadek, ki si linije deli z bratranci iz Audijeve hiše. Tudi platforma, na kateri jetta sloni, je za 7 centimetrov daljša od golfove, kar služi pridobivanju prostornosti v kabini ter večjemu udobju na cesti. In hkrati, jetta se noče primerjati s kakšnim pomanjškom passata, saj cilja na povsem drug kupni razred.

O pristnosti jette kot samostojnega hišnega modela govori tudi dizajn notranjosti. Osnovna forma posnema namreč tisto, kakršna je bila v jetti že pred slabimi tridesetimi leti, torej s kratko in na visoko odsekano armaturno ploščo, s sredinskim delom, ki je rahlo zasukan proti vozniku. Potem sta spredaj še za sedenje odlična komfortna sedeža, obilica prostora okoli nog, bokov, ramen in glave, za voznika idealna ergonomija, zadaj neutesnjenost in udobje klopi ter seveda oprema, ki je konfekcijska vsem hišnim modelom. Pohvaliti velja tudi odlagalne prostore in seveda prtljažnik, ki je s 510 litri velik, na žalost za nakladanje globok, pri polnjenju pa je treba paziti še na prostor za vodili vrat, ki se ob zapiranju pomakneta globoko proti dnu le-tega. Prodajna politika je tista stvar, zaradi katere pravzaprav jetta po svoje trpi. Biti mora namreč avtomobil, ki bo privlačen zaradi svoje ugodne cene, zadovoljive opreme, ponujenega komforta in prostornosti.

Jetti namreč Volkswagen ne privošči, niti na spisku dodatne opreme, kar nekaj od tistih najimenitnejših dodatkov, ki si jih pri golfih ali passatih lahko omislite serijsko. A nič ne de, za dobrih dvajset tisočakov se tako, kot v testni jetti, da dobiti sodoben dizelski agregat, DSG-menjalnik ter najvišji nivo opreme highline, ki pa se brez doplačila dodatnih dveh tisočakov za spodobno avdio-enoto s podporo bluetooth, dvopodročno klimatizacijo ter kvalitetni parkirni sistem sploh ne bo zdel tako imeniten kot sicer. No, malce nenavadni odtenki sivorjavih tonov že delujejo bolj fino, ampak grobo industrijsko tkanje sedežnega blaga in trdi plastični materiali vratnih oblog razkrivajo, kje so razlogi za ugodno ceno.

Po drugi strani gre pohvaliti vrhunsko izdelavo avtomobila, odlično protihrupno zatesnjenost ter idealno izničevanje vibracij. Za slednje je pravzaprav najbolj odgovorno podvozje, ki je uglašeno čvrsto, a še vedno na udobno noto. Zato je vožnja z jetto pravzaprav vseskozi suverena, tiha in lahko presenetljivo hitra. O stabilnosti in vodljivosti ne gre izgubljati besed; kljub dobrim 40 centimetrom daljši karoseriji in okoli 100 kilogramom večji masi je jetta le za malenkost slabša od golfa, pa še to le po hitrih in ostrih ovinkih. Kaj pa pogonski sklop? Sodobni 1,6-litrski TDI, ki tokrat ni opremljen z ekološko tehnologijo bluemotion, je primeren v jetti le, če jo boste uporabljali kot potovalnik. Sicer zmore 77 kW in 250 Nm navora in je s svojim delovanjem, glede na kapaciteto, ki jo ponuja, precej suveren. Ni pa namenjen priganjanju, zato ambicije po dinamiki takoj odpadejo. No, njegovi kvaliteti sta kultivirano delovanje in majhna poraba pri zvezni vožnji, ki jo lahko pohvalim. V povprečju 6,3 litra na 100 prevoženih kilometrov je odličen rezultat pri testni vožnji predvsem po zavitih gorskih cestah. Vožnje po običajnih cestah terjajo še slab liter manj, kar je pohvalno.

Najboljši del pogona pa je seveda DSG-menjalnik, tokrat s sedmimi stopnjami. O njegovem delovanju lahko rečemo samo vse najboljše, saj je logika prestavljanja sprogramirana izvrstno. Zato voznik med vožnjo po večini ne bo imel želje posegati v njegovo delovanje. Se pa najde ena malenkost, ki pri tem sklopu pravzaprav popači celoten občutek. Speljevanje ni ravno takšno, kot bi si ga želeli. Precej počasno je in cukajoče, tudi ko odrezavo pohodite pedal za plin do konca. To pa je tudi edina zamera, ki zna vožnjo z jetto zmotiti.

Tako je, s prihodom takšnega avtomobila kot je jetta je več kot očitno, da se tudi v avtomobilskem svetu časi vračajo. Limuzine pridobivajo na veljavi in znova bomo ugotovili, da sploh niso tako zelo neuporabni avtomobili kot v zadnjem času narekujejo trendi. Ja, jetta je, kar se tiče tega, pravo presenečenje in verjamem, da bodo na podoben način VW-ju sledili tudi ostali proizvajalci.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki volkswagen jetta 1,6 TDI DSG highline
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 77 (105) pri 4400
največji navor v Nm pri vrt./min 250 pri 1500-2500
menjalnik robotizirani, sedemstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4644 x 1778 x 1482
medosna razdalja v mm 2651
prtljažnik v litrih 510
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1412 (518)
največja hitrost v km/h 190
pospešek 0-100 km/h v s 11,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,7/3,9/4,5
poraba na testu v l/100 km 5,6
cena osnovnega vozila v EUR 16.376
cena testnega vozila v EUR 21.617
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 23.613

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 15. 7. 2020
Julij 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
0607  domača premiera - audi A3 sportback
08  domača premiera - toyota proace city
09  domača premiera - ford kuga
101112
1314  domača premiera - seat leon
1516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 323
nissan qashqai 265
peugeot 2008 153
renault captur 147
volkswagen T-roc 129

Podatki veljajo za maj 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 21.440 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Tri četrtine kolesarjev krši prometna ... pred 2 meseci  | 
Ford Izdelujejo maske za obraz in vizirje pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 7 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 11 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 11 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 leti  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 leti  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 leti  |