Prostorske potrebe sodobnega človeka so več kot očitno zrasle in trend prodaje novih vozil to lepo kaže. Kupci največkrat posegate po večjih vozilih, še pred leti je bil zelo priljubljen segment karavanov, sedaj pa kupujemo vse več enoprostornikov ali pa takšnih večnamenskih vozil, kot je ford tourneo courier. Skratka, vozil, ki nagovarjajo predvsem z uporabnostjo, ker so očitno časi, ko je družina na dopust lahko odšla z majhnim avtomobilom, stvar preteklosti.
Tourneo courier je mal čez 4,1 metra dolg enoprostornik, ki dejansko izhaja iz tovornega transita courier. Pravzaprav so obe različici izdelali naenkrat, in sicer pri tovornem z mislimi po obrtniški rabi; takšen družinski tourneo pa se bo izkazal predvsem takrat, ko boste vanj tlačili dopustniško kramo ali pa otroške pripomočke, denimo, kolesa ali vozičke. Pohvalimo lahko dejstvo, da se sorodnosti z bolj robustnim transitom courier znotraj ne opazi. Plastika je sicer bolj trda, a lepo oblikovana in posledično je voznikovo okolje prav prijetno. V takšnem najbogatejšem paketu opreme se pred voznikom nahaja še 5-palčni zaslon, ki je sicer uporaben, a za današnje standarde precej majhen in ne prav pohvalno pregleden, zlasti pri izrisovanju zemljevida navigacijske naprave. Osrednji del armaturne plošče je tudi poznan, ker ga Ford uporablja vrsto let in ga na nekaterih modelih že zamenjujejo, a je še vedno uporaben, s stikali v obliki telefonskih gumbov pa bo najbrž bolj všeč mlajšim. Kakorkoli že, položaj za volanom je dober in preglednost po zaslugi velikih stekel tudi.
Zgolj številčni litri v prtljažniku še niso zagotovilo, da boste vanj pospravili veliko elementov, a courierjevih 708 litrov je še kako uporabnih. Prtljažnik je namreč povsem oglat in dokaj visok, zato vase pogoltne veliko tovora. Če boste tovorili kaj višjega, vam bo všeč dejstvo, da se zadnjo polico lahko zatakne neposredno v režo za naslonjali zadnjih sedežev, če to ne bo dovolj, pa sedeže lahko enostavno zložite in dobite dolgo ravno dno. Ena od pohvalnih lastnosti je tudi izjemno nizek nakladalni rob, ta vam bo zlasti všeč, ko boste v prtljažnik polagali težje predmete. Z družinskega vidika cenimo še dve stvari, in sicer lahkotna drsna vrata, ki zagotavljajo enostaven vstop na zadnjo klop, obenem pa hvalimo še zlahka dosegljiva sidrišča isofix, verjemite, že slednja vam znajo prihraniti veliko živcev. Dejansko edina hiba takšnih drsnih vrat so stekla na njih, ki se odprejo navzven in še to relativno malo. Sicer pa bodo otroci cenili še mizice pred seboj, skratka z družinsko uporabniškega vidika si courier zasluži petico.
Kar težko si je predstavljati, da motor s prostornino dveh pollitrskih plastenk in le s tremi valji zmore spodobno premikati takšno vozilo. Pa ga! In niti ne le zgolj spodobno, ampak ob pomoči puhala celo dokaj dinamično. Večkrat nagrajeni turbobencinski motor ecoboost je namreč super stvar in v takšnem avtomobilu se s cesto zlahka spopada. Zaradi neštevilčnih valjev je njegov zvok v prostem teku in ob pospeševanju malce poseben, a nasploh je motor precej uglajen in za tri valje izjemno miren. Ob močnejšem pospeševanju nas je malenkost zmotilo le to, da je ob določenih vrtljajih nežno cuknil. Ne gre za tako imenovano turbo luknjo, ampak dejansko za cukanje. Sicer pa 74 kilovatov moči relativno majhen avtomobil zlahka premika in v primeru, da ne delate ogromno kilometrov, priporočamo ravno takšen pogonski agregat, ki je tudi najmočnejši v ponudbi. Ob zmerni vožnji niti ne porabi veliko, le okoli sedem litrov na sto prevoženih kilometrov. Nad Fordovimi voznimi lastnostmi boste težko razočarani in celo družinski tourneo courier je vozniško zabaven. Občutek na volanu je dober in posledično vas avtomobil nikoli ne bo negativno presenetil, predvsem pa kljub zanesljivi legi ostaja dovolj udoben, da vožnja ne bo naporna. Pravzaprav smo pričakovali le nekoliko manjši obračalni krog, ki bi poskrbel za boljšo mestno okretnost, sicer pa je izza volana tourneo nadvse prijeten.
Tourneo courier nastopa v segmentu, ki ima precej predstavnikov, a s podobno dolžino jih ne boste našli veliko. Predstavniki, kot sta renault kangoo ali volkswagen caddy, sta daljša, njima pa Ford odgovarja z daljšim tourneom connect. Courierju je dejansko še najbližje fiat qubo, oziroma njegova dva preostala derivata z drugačnima logotipoma. Predvsem pa je courier od večine oblikovno bolj simpatičen, kar bo tudi nedvomno premamilo nekatere kupce. Za prostorsko malce manj zahtevne je torej prava izbira, brez dodatnih želja vas bo s takšnim motorjem in opremo titanium stal nekaj manj kot sedemnajst tisočakov, cena testnega na fotografijah pa se je z nekaterimi dodatki dvignila na osemnajst tisočakov.