Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

D za dame

Mini cooper D

Avtor prispevka: Anže Jereb
Mini je postal v vseh svojih nastopaških letih na trgu sinonim odličnih voznih lastnosti in ob omenjanju njegovega imena praktično vsakdo pomisli na najmočnejšo različico cooper S. Kaj pa, ko je zadnja črka D?
D za dame
Foto: Gašper Miš
7. 9. 2015 ob 10:15
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

posebnež si zasluži atraktivno barvo, rumena mu zelo pristaja
nasploh je zunanjost zelo zanimiva in nastopaška
znotraj se sedi športno utesnjeno in mini je vozniško zanimiv celo v mestu
sprednja sedeža sta odlična, voznikovo okolje ergonomsko
velik zaslon je pregleden, multimedijski vmesnik deluje dobro
če mu boste privoščili, bo notranjost ob lesenih dodatkih delovala zelo bogato
lega v zavojih je odlična, občutek na volanu tudi
dizelski motorček je živahen in ne porabi veliko ...
... je pa zvočno z le tremi valji malenkost preveč robat
prostora v tem avtomobilu ni veliko, to naj bo jasno
čvrsto podvozje terja davek v obliki precejšnjega pretresanja potnikov na slabih cestah
cena je v svojem segmentu, kot tudi mini sam
4,1
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.2 (10 glasov)
video test mini cooper D
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Pravzaprav je mini svojo športno pot začel že v šestdesetih, ko je vsem hitro postalo jasno, da gre za sila dinamični malček. Enako je pri novodobni reinkarnaciji, pa vendar na tega lahko gledate kot na vsakega drugega v segmentu. No, skorajda ... Vseeno mini ne želi biti le športnik, ampak tudi vsakdanji avtomobil, čeprav ga ne postavljajte ob bok cliu ali polu, saj je to premijski predstavnik, ki svoje poreklo razkazuje že s ceno. Torej kupci clia niso potencialni kupci minija, čeprav je slednji lahko tudi umirjen in bistveno bolj varčen od športnega cooperja S. Namesto črke v obliki kače je tokrat ob besedi cooper stala črka D, kar pomeni, da se v nosu vrti turbodizelski mlinček.

So tudi šibkejše izvedenke, na dizelski strani je to mini one D s 75 kilovati moči, takšen cooper D pa je po moči ravno v sredini ponudbe. 85 kilovatov ponuja, to je 116 konjskih moči, v praksi povsem zadovoljiva številka, ker je avtomobilček majhen in dokaj lahek, zato se 1,5-litrski motor ob običajni vožnji sploh ne napreza. Pravzaprav je zelo prepričljiv, dovolj živahen celo v nizkih vrtljajih, morda le malenkost bolj glasen od pričakovanega, kar je tudi posledica le treh valjev, predvsem pa pohvalno varčen. Ob koncu testa se je številka sicer ustavila pri 6,1 litra na 100 km, kar se ne sliši posebej vzpodbudno, a smo si večino časa dovolili nekaj izkoriščanja odličnih voznih lastnosti. V praksi je brez težav manjša.

Da se boste lažje odločili za pravo motorno različico, je dobro vedeti, da je takšen dizelski motor za malo bolj umirjene in tiste, ki vseeno prevozite nekaj več kilometrov letno. Ne glede na motor pa je avtomobil za tiste, ki ste pripravljeni plačati več za posebnost, mini je namreč nekakšen statusni simbol. Izraža določen stil, bi rekli modni guruji. Ni pa to njegova edina vrlina.

Če iščete vrhunske vozne lastnosti in ste jih pripravljeni plačati na račun manjšega udobja, je tudi takšen dizelski mini pravi. Nos še vedno ni težak, podvozje je čvrsto, lega nadvse igriva in zanesljiva, občutek na volanu pa prijetno obtežen in enostavno fantastičen. Nič manj kot Fordova fiesta ST ni potrebna za doseganje enakega počutja. Seveda vas bo slaba cesta pretresala kot se stresajo loto žogice, preden poletijo proti izhodu, ampak na to boste hitro pozabili, ko se boste na lepši cesti zapeljali nekoliko hitreje in uživali. Ali pa niti ne hitreje, že pri običajni vožnji vas bo mini s svojim nizkim in navidezno utesnjenim položajem za volanom enostavno navduševal.

Pa tudi s precej samosvojo notranjostjo, ki je kajpak kakovostno izdelana, pregledna in uporabna. Vsekakor pa precej nenavadna, tudi sedeži ponujajo veliko oprijema in ostajajo dovolj udobni za vsak dan. Posebnež, kakršen je mini, si tudi zasluži bolj zanimivo barvo, da boste z njim opazni, in takšna rumena mu je zelo pristajala.

Drži, da takšna zabava ni poceni, z nekaj dodatki je motorno povprečno prepričljiv mini stal že trideset tisočakov. Tolikšen znesek odpre ogromno možnosti, verjetno je marsikatera bolj smiselna, a boste težko bolj opaženi. Avtomobile, ki v tem cenovnem rangu zmorejo ponuditi podobno odlično vozniško izkušnjo, pa tudi lahko preštejem na prste ene roke. Mesarjeve.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki mini cooper D
vrsta motorja turbodizelski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1496
moč v kW (KM) pri vrt./min 85 (116) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 270 pri 1.750
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3821 x 1727 x 1414
medosna razdalja v mm 2495
prtljažnik v litrih 211
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1210 (405)
največja hitrost v km/h 205
pospešek 0-100 km/h v s 9,2
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,3/3,1/3,5
poraba na testu v l/100 km 6,1
cena osnovnega vozila v EUR 20.300
cena testnega vozila v EUR 21.700
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 30.880

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 6. 12. 2019
December 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
020304  domača premiera - volkswagen ID.3
05060708
091011  domača premiera - peugeot 208
1213  domača premiera - land rover defender
1415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen polo 173
fiat 500 172
volkswagen golf 166
renault clio 150
nissan qashqai 143

Podatki veljajo za november 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 68.714 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Rote80
Obvestila
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 4 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 5 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 5 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 6 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 6 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 6 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 6 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 6 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 6 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 6 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 6 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 6 meseci  |