Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Zvezno pospeševanje

Subaru outback 2.0D lineartronic style

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Subaru outback je avtomobil, ki v Sloveniji nima sreče. Znamka nima uradnega zastopnika, prodajalca, še registrske tablice na testnem so italijanske, ker sosedje skrbijo za naš trg, ampak smo tako majhen, da jih bolj ali manj briga za nas. Avtomobili so zato na domačih cestah bolj redki od vsaj še enkrat dražjih porschejev.
Zvezno pospeševanje
Foto: Gašper Miš
24. 11. 2015 ob 23:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

eden najbolj vsestranskih avtomobilov na trgu
znamka ima še vedno dober ugled pri nas, kljub temu da je skoraj nikjer ni
outback zna dobro zakriti svojo ceno in ne deluje nastopaško
kabino so Japonci dvignili nivo višje z boljšimi materiali
namestitev za volanom je kot vedno odlična, saj je tudi preglednost iz vozila dobra
blaženje je izredno udobno in je lahko za vzor marsikateremu avtomobilu
kljub nagibanju karoserije je lega na cesti odlična v vseh pogojih
avtomobil ni majhen pa je vseeno dobro vodljiv
poraba goriva je večja od pričakovanj
neskončnostopenjski menjalnik ne bo všeč tistim, ki radi pritisnejo na plin
motor bi lahko ponujal še malo več moči
zaradi dolgih previsov spredaj in zadaj ni za slabši teren
4,2
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4 (21 glasov)

Outback je po navedbah Subaruja čisto nov. Sam sem najprej mislil, da gre samo za prenovo, ampak je avto v resnici malo, čisto malo, večji in celo malo drugačen. Samo malo, ker baje lastniki starih nočejo sprememb. Mogoče niste vedeli, da je bil to prvi tovrsten avtomobil, pa še zdaj sami ne vedo, ali gre za povišan karavan ali križanec. Se tudi ne obremenjujejo, kar ljubitelji znamke še toliko bolj cenijo, zato pravi pristaši kar sami poiščejo pravi kanal, da si ga omislijo. V Sloveniji trenutno pri treh prodajalcih.

Revolucije ni, kar je jasno že na pogled. Največ napredka je pri opremi in občutku znotraj. Materiali so veliko bolj kakovostni tudi na otip, ker so lastniki nemških znamk vedno vihali svoje nosove nad subaruji, čisto nov je osrednji del z lepim in kar odzivnim zaslonom, ključ imate lahko ves čas v žepu, zunaj imate lahko zdaj tudi 18-palčna platišča, čeprav so na testnem 17, prtljažnik se odpira s pomočjo elektrike, ročna oziroma pomožna zavora je zdaj električna za ročico menjalnika in novost je baje izredno napreden sistem Eyesight. Testni avto je imel očitno neko napako, ki to v resnici ni bila, ker smo preverili na servisu, in potem sistem zaradi varnosti več ni deloval, zato ga nismo mogli preizkusiti v praksi. Če bi, bi baje namesto mene zaviral, če bi se pojavilo kaj nevarnega pred mano, me opozarjal na črte na tleh, skratka, opazoval namesto mene. Zadeva je v avtu vidna že od daleč, ker ima tik pod stropom nameščeni dve kameri namesto radarjev ali laserjev, z naprednimi algoritmi pa zna prepoznati marsikatero nevarnost, čemur so se Japonci baje še posebej posvetili, zato bo v prihodnosti večina njihovih avtomobilov opremljena prav s tem sistemom.

K sreči pa so subaruji v prvi vrsti zanimivi zaradi drugih kvalitet. In spet, outback niti malo ne razočara. Že samo svojevrsten imidž je vreden svojega denarja in avtomobil še vedno ne deluje nastopaško. Predvsem pa je outback eden najbolj udobnih avtomobilov sploh. Luknje tako lepo požira, da je skoraj neverjetno, ker konkurenca s klasičnim vzmetenjem tega še vedno ne zna. Šele zračno vzmetenje, ki je seveda bistveno dražje, pri določenih avtomobilih ponuja podoben nivo blaženja in čeprav se karoserija outbacka še vedno nagiba, to ne pomeni, da ne gre hitro. Ker ima z bokserskim motorjem nizko težišče, se z veseljem zapodi v ovinke, tudi tukaj se čuti napredek v primerjavi s starim modelom, ker je še malo bolj odločen. Če se pred vami pojavi malo slabša cesta z drsečo podlago, je pa sploh kralj. Mehanski štirikolesni pogon je odziven in uspe avto premakniti tudi če ima samo eno kolo oprijem, volanski mehanizem je dovolj hiter, da z dobro reakcijo voznik zna umiriti dokaj velik avtomobil, ima pa še vedno dolga previsa spredaj in zadaj, tako da pozabite na zahteven teren.

Čeprav so imeli prvi bokserski dizelski motorji nekaj težav, so jih baje Japonci zdaj odpravili, vsaj, kar se tiče delovanja, pa gre za enega boljših dizelskih motorjev. Na papirju moči ni veliko, zato v praksi ponuja več od pričakovanj, tudi z mesta dovolj odločno spelje. Kar nekaj hrupa je v prostem teku in takoj, ko speljete, nato pa postane precej bolj umirjen in se oglaša z bolj prijetnim bokserskim rožljanjem. Poraba goriva je pričakovanih 7 do 8 litrov na 100 kilometrov, kar glede na manjšo moč od konkurence ni malo.

Zdaj je v ponudbi samo neskončnostopenjski menjalnik lineartronic. Tudi sam jih nisem nikoli preveč maral, v outbacku pa sploh ne moti. Ne vrti se po nepotrebnem v visoke vrtljaje in ne ropota, razen če želite iz motorja iztisniti maksimum, za boljši občutek pa ima še prednastavljenih sedem prestav, da je vožnja potem podobna tisti pri klasičnem samodejnem menjalniku. Motorja seveda ne razganja od moči, ampak lepo vleče in ko zraven prištejem še klasično odličen stalni štirikolesni pogon, se mi zdi, da ga nič ne ustavi. V resnici je outback vse, kar boste od avta realno sploh kadarkoli potrebovali, tudi če se zapeljete z urejene ceste.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki subaru outback 2.0D lineartronic style
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1998
moč v kW (KM) pri vrt./min 110 (150) pri 3.600
največji navor v Nm pri vrt./min 350 od 1.600 do 2.800
menjalnik samodejni, neskončnostopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4815 x 1840 x 1605
medosna razdalja v mm 2745
prtljažnik v litrih 559
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1575
največja hitrost v km/h 192
pospešek 0-100 km/h v s 9,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,5/5,3/6,1
poraba na testu v l/100 km 8,2
cena osnovnega vozila v EUR 38.690
cena testnega vozila v EUR 42.690
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 43.275

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 7. 12. 2022
December 2022
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293001020304
05060708091011
12131415161718
19202122232425
26272829303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 184
renault captur 115
renault clio 113
volkswagen tiguan 92
hyundai tucson 90

Podatki veljajo za september 2022.

Letos je bilo v SLO prodanih 36.757 novih avtov.

Anketa
Kdaj bo gorivo predrago?
989Ko bo liter 3 EUR 988Ko bo liter 2,5 EUR 987Ko bo liter 2 EUR


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 10 meseci  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 1 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 1 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 1 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 1 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 1 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 2 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 2 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 2 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 2 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 2 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 2 leti  |