X5 xDrive40e je zelo impresiven voz že s svojo oznako. Marsikdo se vpraša, kakšen štirilitrski motor je vgrajen vanj in kaj pomeni dodatna oznaka e. Sploh pa je impresiven, če nanj gledamo zelo tehnično. Ima dva motorja: 2-litrski turbobencinski in električni, ki skupaj na cesto spravita 230 kW, torej 313 'konjev'. Bencinski štirivaljnik ima turbino z dvojno vijačnico, neposredni vbrizg goriva, variabilno krmiljenje ventilov in dvojni vanos, s čimer iztisne 180 kW (245 KM) največje moči, medtem ko električni motor do koles pošlje največ 83 kW (113 KM) pri 3.170 vrtljajih oziroma stalnih 55 kW (75 KM) pri 5.000 vrtljajih, ko skupaj z bencinskim dosežeta največjo moč. Vgrajen je kar v osemstopenjski samodejni menjalnik, torej med vožnjo ves čas deluje tudi štirikolesni pogon v električnem načinu. Sicer se lahko samo na elektriko pelje do 120 km/h, litij-ionska baterija ima kapaciteto 9 kWh, polnite jo pa kar lepo doma na hišni vtičnici. 3 ure in 50 minut traja polnjenje oziroma 2 uri, 45 minut na hitri polnilnici, ker ima vgrajeni polnilnik le 3,5 kW. S polno baterijo naredite kakšnih 20 kilometrov; ravno za v službo in nazaj, če se dnevno peljete toliko kot 80 odstotkov Slovencev.
Ampak, ali boste dejansko kupili takšen avto, ki že v osnovi stane vsaj 74.200 evrov, za varčevanje? Močno dvomim. Tole je res stroj za tiste, ki ste navdušeni nad vsem, kar danes tehnika zmore. Tudi država ga ne mara in mu zaradi izpustov CO2 nad 50 g/km ne da subvencije, zato vas mora prepričati, da se lahko tudi takšen kolos čisto neslišno premika in ne svinja okolice, ko stojite na mestu. Res, v mestu je vožnja z njim zakon, ker je vse lepo tiho in umirjeno. Lahko bi edino lepše speljeval, se zdi na trenutke malo živčen, ko se premakne, gre pa kot po maslu. Električna vožnja velikokrat pokaže določene napake pri vozilih, ker ni več nobenega ropota motorja in se zato toliko bolj slišijo podvozje, škripanje plastike in ostale malenkosti. Pri X5, ki je seveda avtomobil višjega cenovnega razreda, ne boste doživeli nič od tega. Vožnja je dejansko tako tiha in umirjena, da dostikrat pozabite celo, da se peljete.
Res, da sam X5 ni med najbolj udobnimi avtomobili, ker zasnova z velikimi kolesi s cestnimi pnevmatikami in visoko karoserijo tega ne omogoča. Na naših cestah vas bo marsikje pretresalo bolj, kot si boste želeli, ker blaženje ni mehko, da lahko zagotavlja razmeroma dobre vozne lastnosti s konkretno povečano maso v zadku vozila. Glede na velikost se sicer še kar dobro pelje tudi po zaviti cesti, vendar se vedno čuti konkretna masa, saj takšen X5 že v osnovi tehta kar 2.305 kilogramov, zadek pa deluje malo bolj nervozno kot pri klasično gnanih modelih. Pospešek je tisti, ki navduši, saj je s 6,8 sekunde do 100 km/h zelo odločen. Dvomim, da bo pri tovrstnem avtomobilu koga zmotilo dejstvo, da je največja hitrost zaradi tehničnih omejitev elektronsko omejena na 210 km/h, je pa tudi to zanimiva informacija za tiste, ki verjamete, da se mora poltretjo tono težka pošast peljati 250 pa če se ustavi ali ne.
Pri ostalem nobenih posebnosti, se zdi, da mu je kar malo nerodno pokazati, da je tudi na elektriko. Samo en namenski gumb je dodan pri ročici menjalnika, nekaj dodatnih grafov lahko najdete na osrednjem zaslonu, zunaj pa diskreten napis in dodatna odprtina za polnjenje baterije. Celo kabina je ostala praktično enako prostorna, v prtljažniku le na kletni del pozabite, je ostal prostor samo za polnilnik, ker so zdaj v večjem delu baterije, ampak mislim, da bo tudi 500 litrov namesto 650 za večino potreb dovolj. Pri priključnih hibridih je zelo uporabna še funkcija zakasnitve polnjenja, če želite, da iz omrežja pretaka cenejšo elektriko, hkrati pa je možno nastaviti še čas hlajenja ali ogrevanja kabine.
Torej, se splača? Absolutno, če vas tehnika navdušuje in če imate radi hibride. Pa se res splača? Nikakor, ker za isti denar dobite model 40d z isto konjenico in manjšo porabo.
Torej, se splača? Absolutno, če vas tehnika navdušuje in če imate radi hibride. Pa se res splača? Nikakor, ker za isti denar dobite model 40d z isto konjenico in manjšo porabo, za 5 jurjev manj pa 30d, ki je še bolj smiseln. Ker pri porabi je točno tako: če imate službo blizu in ga boste vsak dan polnili, bo praktično 0 litrov na 100 kilometrov, če se boste dosti vozili po avtocestah, pa pozabite na karkoli manj od 10 litrov na 100 km. Ampak spet - ali bom res gledal na porabo, ko enkrat za avto odkasiram 90 jurjev? Pri tovrstnih avtomobilih se zato vprašanje nikoli ne glasi, koliko porabi, ampak, kdo je večji frajer.