Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Manj ni nujno več

Peugeot 2008 1.2 puretech 130 allure

Avtor prispevka: Anže Jereb
Križancev v našem uredništvu še vedno ne kujemo v zvezde, ker imamo tehtne razloge in smo jih našteli že tolikokrat, da sem zadnjič o njih slišal klepetati dva vrabca na bližnji veji. Se pa tudi v tem segmentu najdejo izjeme, kot je peugeot 2008.
Manj ni nujno več
Foto: Gašper Miš
7. 3. 2016 ob 6:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

novi motor se večinoma dobro obnese
poraba goriva je z zmerno vožnjo ugodno majhna
2008 je še vedno eden bolje voznih malih križancev
materiali in končna obdelava izstopajo v pozitivnem
glede na mere je prostor v kabini odlično izkoriščen
menjalnik glede na izročilo presenetljivo lepo sodeluje
ambientalna osvetlitev stropa je nekaj posebnega
sprejemljiva cena, če voznik ni preveč zahteven pri opremi
brez posebnih dodatkov iz nekaterih kotov izgleda nerodno
motorju manjka več odločnosti pri najnižjih vrtljajih
pri močnejšem pritiskanju na plin postane motor glasen
nekaterim položaj za majhnim volanom ne bo všeč
nima nekaterih sodobnih pripomočkov za varnost
3,9
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.8 (4 glasov)
video test peugeot 2008 1.2 puretech 130 allure
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Model smo pred časom že temeljito preizkusili in ga takrat celo postavili ob bok dvema drugima predstavnikoma, pri čemer se je odlično odrezal.

Model smo pred časom že temeljito preizkusili in ga takrat celo postavili ob bok dvema drugima predstavnikoma, pri čemer se je odlično odrezal. Res pa je bil tisti 2008 napolnjen z opremo in se je razkazoval še z roza nalepkami, ki so bile všeč le Mateju. Tokratni je z opremo manj založen, zato nas je zanimalo, če bo pustil slabši vtis. Ga ni, predvsem, ker je v najbolj pomembnih osnovah pravzaprav enak.

2008 še vedno ni poceni, sploh v primerjavi z nižjim 208, na platformi katerega sloni. Ampak 208 ni tako frajerski, z njim niste tako modni in nasploh ne privablja toliko tistih kupcev, ki bi radi z avtomobilom vsaj malo izstopali. 2008 to zna bistveno bolje in če ne upoštevam popustov, vas bo takšen stal natanko 120 EUR manj od dvajsetih tisočakov, tri 'jurje' manj od tega prejšnjega 2008. Zato je opreme manj, čeprav gre predvsem za dodatke, ki jih ne boste posebej pogrešali. Tudi tokratni paket allure je dovolj bogat; ta 2008 dejansko ni ponudil le sistema grip control, ki nas pri prejšnjem itak ni posebej prepričal, ker niti v slabih cestnih razmerah z njim ne boste bistveno lažje premagovali spolzke podlage. Tudi panoramske strehe tokrat ni bilo, nadomestila pa jo je stropna obloga z ambientalno osvetlitvijo. Se nam je zdela celo prijetnejša.

Najpomembnejša razlika se je tako skrivala pod motornim pokrovom. V ponudbi novi 1,2-litrski prisilno polnjeni bencinski motor je razvil malo manj kot 100 kilovatov oziroma 130 konjskih moči. Agregat je prijeten, kot vsi trivaljni mlinčki pa ima klasično težavo. Ko malo pod optimalnimi vrtljaji pritisnete stopalko za plin, se najprej zdi, da ni ta z ničemer povezana, ker je odzivnost v prvih trenutkih tako slaba. Skoraj sekundo traja, preden turbina pomaga zadihati, kar pa je hiba vseh takšnih motorjev z majhno prostornino in razmeroma veliko močjo. Je pa pri višjih vrtljajih potem zelo lepo prožen, tudi fino potegne, če je treba, na testu pa je porabil okoli 6,5 litra, torej liter več od prejšnjega HDi-ja, kar je zelo v redu številka. Tudi šeststopenjski menjalnik je bil dovolj natančen.

Počasno odziven zaslon na dotik me še vedno moti, sicer pa je voznikovo okolje prijetno in pregledno. Razlog, da imate takšne križance tako radi, je v višjem položaju sedenja in nasploh boljši preglednosti. Je pa skoraj pregovorna hiba oziroma posledica takšne večje oddaljenosti od tal slabša voznost. Križanci so manj mehko blaženi, da se ne nagibajo preveč, zato pa potem bolj pretresajo potnike in skakljajo preko neravnin. Tudi občutek na volanu je pogosto slabši od podobno velikih klasičnih kombilimuzin in to nas praktično vedno najbolj zmoti. 2008 očitno ni toliko višji, da bi se to posebej poznalo, in je na omenjene stvari skoraj v celoti imun. Nikakor namreč ne pozabite, da v takšnem avtomobilu potrebujete tudi udobje in posebno pretresanje ni zaželeno. Ko boste kupovali trdi 208 GTi, hja, tam pa je to del splošne izkušnje.

Celo prostornost je za današnjo razvajeno družbo povsem solidna. Ne pozabite, da gre v osnovi za majhen avtomobil z dolžino le 4,16 metra, zato od prtljažnika ali zadnje klopi ne pričakujte čudežev. Štirje potniki in nekaj prtljage bo 2008 zlahka požrl, več pa ne. Pod črto nam je bil torej všeč in posebnih pripomb si ni prislužil. Je pa res, da tudi cenejši 208 ne bo ponudil bistveno manj prostora in se bo še lepše peljal. Ampak, ker vem, da morate izstopati, bo prva želja višji 2008.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki peugeot 2008 1.2 puretech 130 allure
vrsta motorja turbobencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1199
moč v kW (KM) pri vrt./min 96 (130) pri 5.000
največji navor v Nm pri vrt./min 230 pri 1.750
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4159 x 1739 x 1556
medosna razdalja v mm 2538
prtljažnik v litrih 360
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1160
največja hitrost v km/h 200
pospešek 0-100 km/h v s 9,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,0/4,1/4,8
poraba na testu v l/100 km 7,0
cena osnovnega vozila v EUR 13.860
cena testnega vozila v EUR 18.480
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 19.880

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 10. 5. 2021
Maj 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829300102
03040506070809
10111213141516
17181920212223
24252627282930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 382
dacia duster 342
škoda kamiq 189
volkswagen T-cross 185
volkswagen T-roc 177

Podatki veljajo za marec 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 16.291 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 5 meseci  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 6 meseci  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 6 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 6 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 6 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 6 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 6 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 7 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 7 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 7 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 7 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 7 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 7 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 8 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 8 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 9 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 9 meseci  |