Suzuki je bila še do pred kratkim pozabljena znamka. Potem so predstavili SX4 S-cross in vitaro, ravno prav pa prihaja še novi baleno. Staro ime, ki ga novi model obuja od mrtvih, konkurenci pa zašibi kolena.
Baleno se po letih odsotnosti na trg sprva vrača kot kombilimuzina. O kombijevski različici za zdaj še ni govora, čeprav bi bila ta še kako zanimiva. Kakorkoli, kot takšen je nekaterim oblikovno všeč, spet drugi se zmrdujejo. Nam se zdi čisto simpatičen, še posebej v črni barvi s številnimi kromiranimi dodatki. Postavljen je na novo platformo, ki bo kasneje služila še novemu swiftu, od aktualnega pa je s slabimi štirimi metri skoraj 15 centimetrov daljši, kar 9 med osema.
To pomeni, da je prostoren. Če začnem pri prtljažniku, ta po novem sprejme 355 litrov. S tem je največji v razredu, škoda le, da potem grenak priokus pusti zelo visok nakladalni rob. Tudi potniška kabina je prostorna, torej le niso vsega namenili zadku. Za razred je znotraj v bistvu neverjetno veliko prostora; tako nad glavami potnikov kot v predelu kolen štirje odrasli v balenu sedijo brez najmanjših težav. Hvalimo tudi, da niso pozabili na številne odlagalne površine, ogromno prostora skriva že predal pod sredinskim naslonom, ki je pomaknjen preveč nazaj in ni vzdolžno pomičen.
Prostorninsko gledano blesti, ni pa to edina stvar, ki jo ima novinec pokazati. Kdor išče veliko opreme za razumljivo ceno, je na pravem mestu. Ne vem, če še kateri avtomobil za svojo ceno ponuja toliko opreme. Točno takšen kot testni z bencinskim motorjem in bogatim paketom deluxe namreč stane le malo preko 14 tisočakov pa ima velik barvni zaslon z navigacijsko napravo, kamero za vzvratno vožnjo, še en zaslon med merilniki, ki prikazuje številne podatke, klimatsko napravo, ogrevane sedeže, radarski tempomat, sistem, ki preprečuje nalete, ne manjkajo niti bi-ksenonski žarometi spredaj in LED-luči zadaj ... Včasih smo kot kakšen prodajni katalog, ampak ja, baleno ima praktično vse.
A prostor za izboljšave obstaja. Trde plastike je namreč v izobilju, ne samo na vratnih panelih, tudi na armaturni plošči. Ta je na pogled preprosta, mogoče kar malo dolgočasna, še posebej, če jo primerjam s konkurenti. Prav nič ne pomaga k privabljanju mlajših kupcev. Sam položaj za volanom je sicer soliden, ni pa najboljši. Sedi se previsoko, sedeži ponujajo premalo bočne opore in čeprav volanski obroč lepo sede v roke, ker je nastavljiv v vse smeri, ne ponuja želenih informacij. Premalo je obtežen in mehkejše podvozje, zaradi katerega se v zavojih bolj nagiba kot bratski swift, to samo še poudari. Ker baleno cilja na bolj umirjene, družinske kupce, to najbrž ne bo tako moteče, a vseeno. Mogoče prav zato toliko bolj zmoti slabša zvočna zatesnitev, še posebej pri visokih hitrostih se kar pozna, da so z maso varčevali na vseh vogalih.
Testni model je poganjal 1,2-litrski atmosferski bencinski štirivaljnik. Prav nič mu ne manjka in ne porabi veliko, a smo po tihem vseeno pričakovali balena z novim 1,0-litrskim turbo-trivaljnikom. Nov je tudi atmosferski v testiranem balenu, ki razvije 66 kilovatov, to je 90 'konj', in 120 Nm navora. Ker je baleno lahek, tehta le 940 kilogramov, je pri visokih vrtljajih presenetljivo poskočen, pri nizkih pa ne. Kot večina atmosferskih motorjev tudi ta pokaže pravo življenje šele nad 3000, 4000 vrtljaji, kar pomeni, da ga je treba ves čas malo priganjati. A kljub temu porabi le pet litrov bencina na sto kilometrov, kar je naravnost super, zato res ne vidim potrebe po turbodizelskem, ki je še na voljo v ponudbi. Me pa moti, da menjalnik ni dovolj natančen, da se v vzvratno rad zatika in da je peta (zadnja) prestava nekoliko prekratka. Na avtocesti pri hitrosti 130 km/h merilnik pokaže 3.500 vrtljajev na minuto, kar ne vpliva najbolje na tišino v kabini. Pri tem motorju sicer lahko izberete še neskončnostopenjski samodejni menjalnik CVT, ki vsaj iz izkušenj pri konkurenčnih modelih najbrž ne bo boljša izbira, a takole brez preizkusa to težko potrdimo ali zanikamo.
Mora biti konkurenca nad prihodom balena zaskrbljena? Če odmislimo čustva in na nakup gledamo povsem racionalno, potem vsekakor. Nas je malček zelo in pozitivno presenetil, zato vam lahko le priporočam, da ga vsaj preizkusite, ker tako bogato opremljen in varčen vas za 14 tisočakov res ne bo razočaral.