Fiat je že imel neke poskuse s Suzukijem, ampak se zdi tole prvi pravi križanec za mase. Vidi se, da je model 500 vlečni konj, ker tudi X na vsakem koščku pločevine kaže, da ga posnema, čeprav gre za tehnično čisto drug avtomobil. Zdi se bistveno lepša preobrazba malega 500, kar Italijanom ni uspelo pri 500L, na izgled katerega se niti po nekaj letih na cestah še nočemo navaditi. Pri X so kromirane obrobe luči spredaj in zadaj simpatične, nasploh okrogla oblika izstopa iz razrednega povprečja in 'terenska' okrasna plastika pritegne še kakšen pogled več. Ne boste verjeli, ampak izdelujejo ga skupaj z jeepom renegade, kar pomeni, da mora biti tudi na terenu zmogljiv strojček.
In je, ampak, ker vem, da se boste vi vozili samo po cesti, sem se najprej tudi sam. Tiste zaščitne plastike je preveč škoda, da bi jo izgubili nekje v blatu. Ker mora podvozje učinkovito požreti slabo podlago, je nastavljeno precej manj udobno, kot bi si želeli tisti, ki se ves čas vozite samo po cesti. Kar konkretno poskakuje na slabih podlagah in če želite mehko blaženje svojih zadnjic, takoj pozabite nanj oziroma izberite najmanjša možna platišča. Čvrsto podvozje z dragim večvodilnim vzmetenjem zadaj pa po drugi strani pomaga k precej prepričljivi vožnji, tudi vodljivost in občutek na volanu nista slaba, čeprav je slednji še vedno malo preveč umeten. In hkrati niti med pretresanjem v kabini nič ne škripa, kar priča o kvalitetni izdelavi, morda celo najboljši med vsemi aktualnimi fiati.
Vsaj z obliko in določenimi občutki v kabini se vidi, da se je Fiat zgledoval tudi po miniju countryman. Znotraj je veliko okroglega, ampak je vseeno kar dovolj odlagalnih prostorčkov in predalov, da se boste dobro počutili. Mogoče malo bolj tankovsko kot pri konkurenci, ker so boki višji, stebrički bolj masivni in stekla manjša. Ne sedi se tako visoko kot v renegadu, ker je X vseeno bolj cestno zamišljen, vseeno pa dovolj visoko, da bo sedanje na prijeten sprednji sedež enostavno in pogled naprej še vedno takšen, da se vidi čez kakšno streho povprečnega avtomobila na naših cestah. Le prostora je zadaj bolj malo, kar je pri malih križancih običajno, čeprav 500X s 4,27 metra ni več najkrajši. Prtljažnik ima povprečnih 350 litrov, vendar se klop zloži dokaj ravno, zato je uporaben, če kdaj peljete večje oziroma daljše predmete.
Manj sta prepričala motor in menjalnik. Prvi je zelo glasen, sploh pozimi zjutraj ropota kot traktor. Porabi sicer dobrih 7 litrov, ampak glede na to, da po občutku ni ekstra zmogljiv, bi lahko tudi kakšen deci manj. Dvolitrski dizelski motor ima 103 kilovate, torej 140 'konjev', zato sem pričakoval, da bo bolj odločen, nikakor pa ni šibek. Do 100 pospeši v manj kot 10 sekundah in z njim ste lahko, sploh z učinkovitim štirikolesnim pogonom na bolj spolzkih podlagah, zelo prepričljivo hitrejši od ostalega prometa. Samodejni menjalnik ima kar 9 prestav in spet sem navdušen, da ga tovrsten avtomobil ima, po drugi strani pa preveč cuka pri speljevanju in tudi med prestavljanji ni najbolj nežen. Ko prestavite iz D v R, tudi rabi predolgo, je pa super, da lahko prestavljate med vožnjo še z vzvodoma ob volanu. Najdražja kombinacija motorja in pogona se tako ne izkaže najbolje, če lahko, raje izberite bistveno lažji in prijetnejši ter 2 tisoč evrov cenejši bencinski turbomotor. Z njim bo vožnja še bolj dinamična in ušesom bolj prijetna.
500X je preizkušeno tudi na terenu bistveno bolj zmogljiv, kot kaže s svojim izgledom in 179-milimetrsko oddaljenostjo od tal.
500X je preizkušeno tudi na terenu bistveno bolj zmogljiv, kot kaže s svojim izgledom in 179-milimetrsko oddaljenostjo od tal. V bistvu je na tem področju eden najboljših (če odmislimo renegade), zato je tudi zelo drag. Testni je stal kar krepko čez 30 tisočakov, ampak avto je res nekaj posebnega. Ne samo zaradi zaobljene oblike, tokrat ga predvsem mehanika postavlja v vrh razreda, če od svojega jeklenega konjička občasno potrebujete še kakšen izlet v divjino pa vam surov izgled jeepa renegade ne ustreza.