Novi amarok z opremo aventura ni primeren za lovca, ki bi nanj naložil 500 kilogramov gnilih jabolk za krmo, je pa kot naročen za nekoga, ki se želi malce razkazovati z nečim terenskim.
Veliko si jih kupi takšno vozilo predvsem zaradi tega, ker se radi zapodijo nekam v naravo, zaradi nastopaštva ali pa zgolj zato, ker športne pripomočke radi vržejo v velik keson in gredo po svoje.
Se mi zdi, da ravno Volkswagen najbolje razume lov na kupce poltovornjakov. Veliko si jih namreč kupi takšno vozilo predvsem zaradi tega, ker se radi zapodijo nekam v naravo, zaradi nastopaštva ali pa zgolj zato, ker športne pripomočke radi vržejo v velik keson in gredo po svoje; brez skrbi, da bodo popraskali prtljažnik. Zaradi dela, ki zahteva res robusten stroj, ga kupi le redko kdo. Takšnega, kot je testni, pa sploh ne.
Zato je oziroma bo amarok na voljo v dveh izvedenkah: v takšni, ki je dejansko prišla na trg prva, torej je jasno, koga najbolj nagovarja, in v tisti s priklopljivim štirikolesnim pogonom, zaporo diferenciala, z reduktorjem in ročnim menjalnikom, ki pripelje čez nekaj mesecev. Takšna aventura ima 'le' stalni štirikolesni pogon in to je glede terenskih vrlin vse. No, še pomoč pri spuščanju po klancu navzdol in nič drugega pa sem vseeno brez težav prilezel na zasnežen Krvavec. In tudi na domači premieri se je Matej s takšnim preganjal po precej zahtevnem poligonu pa ni nikoli dobil občutka, da ne bo šlo. Je pa za zgornjega lovca in njegove potrebe druga različica vseeno bolj primerna, testna je bolj zamenjava za SUV.
Torej, da amarok dobro izgleda, ni nobenega dvoma, sploh v prvi in ekskluzivni izvedenki aventura. Dovolj robusten, da je na Krvavcu kot v naravnem okolju, in dovolj eleganten, da je suveren tudi pred ljubljansko Dramo. Sploh v modri barvi in s kar 20-palčnimi platišči ... pa z ostrimi potezami, pomaga tudi oznaka V6, ker je amarok pri nas edini pick-up s šestvaljnim motorjem.
Že ob vžigu prav lepo umirjeno zamrmra, prav nič ne strese avtomobila, skoraj, kot bi prižgal kakšen golf z motorjem TSI, sploh ne zaigra tipično dizelsko. Tudi med vožnjo v primerjavi z ostalimi bistveno lepše teče, zelo umirjeno in brez posebnega vibriranja, takšen zvok imam raje od tovornjaškega ropota pri konkurenci. Saj veste, pred Dramo bi vam bilo ob zvoku traktorja hitro nerodno.
Več različic bo pozneje na voljo, ampak tale je in bo najmočnejša. Lahko povem, da ima 165 kW moči, torej 224 'konjev', in 550 Nm navora, lahko pa dodam še, da gre skoraj preveč. Resno, da se 2.100 kg težak pick-up premakne tako brutalno, uf, zahteva kar nekaj privajanja. Baje z mesta do stotice pospeši enako hitro, kot je nekdaj golf VR6, ampak deluje hitreje, predvsem je motor s toliko navora neverjetno prožen in vedno pripravljen na akcijo. Sploh v povezavi z 8-stopenjskim menjalnikom, ki prestavlja naravnost bliskovito. Ker vem, da vas zanima tudi poraba, takole gre: če boste lepo spoštovali omejitve in nikjer ne boste prehitri, bo okoli deset litrov. Če se boste zapeljali v hribe oziroma izkoriščali silovitost motorja, potem vsaj 12. Poraba ne preseneča, saj bistveno manj ne porabijo niti šibkejši tekmeci, seveda pa ni majhna.
Tako zmogljivega motorja dejansko ne potrebujete, ampak pri nastopaštvu pa vsekakor pomaga. In še nekaj moram pohvaliti - udobje. Mogoče beseda ni ravno prava, ker udoben ni noben poltovornjak, ampak pri tem se mi je zdelo, da pretresa manj od konkurentov celo s tolikšnimi platišči. Je pa res, da se najbrž večina kupcev vseeno ne zaveda, da so tovrstni stroji ogromni in v mestih naporni, da je pretresanja več kot v kateremkoli drugem segmentu vozil in nasploh vožnja dokaj okorna, ker drugačna niti ne more biti.
Zato vedno pravim, da bi morali takšnim nastopaškim izvedenkam še malo zmanjšati nosilnost, ker bi bili potem lahko bolj udobni, vzmeti zadaj namreč ne bi bile tako čvrste in bi se hitro poznalo. Za delovne pa je vseeno, če so bolj špartanski. In dve stvari, ki mi nista najbolj všeč: volan je na trenutke skoraj pretežak, ne samo na mestu, nasploh je krmilni mehanizem precej 'mesnat', vsekakor pa zaradi hidravlične servopodpore komunikativen; na trenutke amarok deluje tudi preveč okorno, bolj kot kakšen hilux.
Za konec sem prihranil notranjost. Tako uglajen ni noben tekmec in pika. Ergonomska sedeža sta naravnost fantastična in imata tudi certifikat, da bo vaš hrbet lepo podprt, materiali so super, okolje odlično. Če ne bi sedel tako visoko, bi celo pozabil, da je moja zadnjica v poltovornjaku. Pri ceni okoli 50 tisočakov sicer tudi mora biti vse odlično, ampak je notranjost amaroka v primerjavi z ostalimi na čisto drugem nivoju.
S temi poltovornjaki je dejansko podobno kot s križanci, le da so hibe še bolj izrazite. Če ga potrebujete zaradi nastopaštva, torej ga dejansko ne potrebujete, potem vzemite v obzir, da bo vožnja manj udobna, v mestih vam želim veliko sreče pri motoviljenju, poraba bo velika, v zavoje pa vseeno ugriznite bolj previdno. Amarok je resda med vsemi najbolj uglajen, ne bo pa poceni, če boste hoteli takšnega, ki odlično izgleda. Za tiste, ki ga potrebujete za resno delo, pa takšen ni, ga je preveč škoda, čeprav ima barvo delovne uniforme.
1 / 38
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
volkswagen amarok 3.0 V6 TDI 4MOTION AT aventura
vrsta motorja
turbodizelski, šestvaljni, V-oblike, 4 ventili na valj
prostornina v ccm
2967
moč v kW (KM) pri vrt./min
165 (224) od 3.000 do 4.500
največji navor v Nm pri vrt./min
550 od 1.400 do 2.750
menjalnik
samodejni, osemstopenjski
pogon
na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm
5254 x 1954 x 1834
medosna razdalja v mm
3097
mere tovornega prostora (dolžina x širina x višina) v mm
se strinjam, jaz sem včasih rad pogledal oddajo volan , vendar je oddaja eno veliko vw trobilo, ki ga kot kaže sponzorira porche slovenija
(pred 4 leti )
1
Ni slike
almo pravi:
Bolj očitno ne more bit da ste VW pristaši oz da hvalite lastnega konja?! nimam nič proti če bi mi to kar ste pisali rekel en sosed, ampak kao nepristranska revija bi mogla malo pazit kaj pise. Zakaj? ker s tem žalite konkurenco... Le nevem zakaj Amarok ni pick up leta, zakaj je Navara če pa je Amarok tako osupljiv... nevem, ko gledam vse te vw up-e v vsaki oddaji in amaroke se mi zazdi da vas VW nekako sponzorira ker drugače res ne najdem razlage