Pogled na notranjost mi je v šali dal idejo, da se je pri snovanju zgodila naslednja zgodba. No, morda ... Po napornem vikendu, najbrž s kakšno zanimivo substanco v podporo, je na ponedeljkov sestanek glavni Peugeotov oblikovalec prišel z idejo, da v novem 3008 ne bi imeli okroglega volana. Na vidno začudenje in kakšen pogled v smislu: 'a se ti je zmešalo?', je odgovoril s skico celotne notranjosti, ki jo je vrgel na mizo, naravnost pred direktorja. In ko so vsi prisotni ugledali to mojstrovino, so rekli: 'vau'.
Novi peugeot 3008 ima po mojem eno najbolj atraktivnih notranjosti v avtomobilskem svetu, s katero se lahko kosa le notranje okolje Paganijevih mojstrovin.
Novi peugeot 3008 ima po mojem eno najbolj atraktivnih notranjosti v avtomobilskem svetu, s katero se lahko kosa le notranje okolje Paganijevih mojstrovin. Morda pretiravam, vseeno pa priznavam, da sem naravnost navdušen. Na pogled je res fenomenalna, voznik sedi kot v kokonu, obdan s krasnimi linijami, z zanimivo prestavno ročico in zasidran v vrhunskem sedežu. Pred nosom pa se nahajajo moderni digitalni merilniki. Več različnih okrasnih elementov je na voljo, a meni se daleč najbolj posebni zdijo takšni iz tkanine. Pri merilnikih pa vem, da vam bo všeč možnost nastavljanja prikazovanja podatkov, od minimalističnega za ponoči, da ti ne sveti vse v glavo, do navigacije in ostalega.
Tudi izdelava je odlična, materiali prav tako, takšnega razkošja od Peugeota res nisem pričakoval, zato takšen hvalospev. V bistvu imam glede celotnega voznikovega okoliša le eno pripombo, manjkata dve stikali za nastavljanje klimatske naprave, eno za temperaturo in drugo za moč prezračevanja. Sicer je vmesnik zaslona na dotik hiter in pregleden, a vseeno zahteva preveč pozornosti za takšne osnovne menjave, zato bi bili stikali vseeno dobrodošli in predvsem bolj varni. Sicer pa ne manjka veliko, da bi bilo okolje brezhibno. Običajno moderne linije in minimalizem prinesejo hendikep pri praktičnosti, tukaj pa ga ne. Uporabnih odlagališč je veliko, sploh tisto za telefon na sredini je zelo priročno. Prostora za potnike je dovolj, čeprav se zdi, da je spredaj zaradi širokega osrednjega grebena vse skupaj malo utesnjeno, pa ni tako. Tudi prtljažnik je dovolj velik in uporaben, sicer pa ne govorimo več o segmentu, kjer bi bila njegova prostornina najbolj pomembna.
Torej, volan. Se mi zdi celo manjši od že tako majhnega v ostalih novodobnih peugeotih, če mi je všeč, pa še ne vem. Na pogled je super in v 3008 celo brez težav vidim na merilnike, kar je pohvalno, ker v 208 in 308 nisem. Tudi v rokah ga je prijetno držati, ampak le dokler ne pridem do ostrejšega zavoja, potem kar nekako ne vem, kako bi ga preprijel. Predstavljajte si, da bi morali preprijemati majhen volan gokarta, nenavadno je. Prvič zaradi majhnosti obroča in drugič zaradi nekajkratne prisekanosti, predvsem spodnji del je z daljšo ravnino zelo nerodno preprijeti.
Vem, da s tem avtom ne boste divjali, zato je umeten občutek dokaj nepomemben, vožnja me skoraj spominja na igranje playstationa. Nisem najbolj prepričan, da mi je občutek všeč, se mi zdi eno manj prepričljivih področij. Tudi zato, ker se na slabih cestah tresljaji preko volanskega droga tako močno prenašajo na volan, da se včasih kar trese. A, še to: vzvratno vozite počasi, ker sicer vzvratna kamera niti ne bo uspela dovolj hitro kazati slike in bo le-ta preskakovala kot bi gledali diapozitive.
Sicer pa je lega zanesljiva, za tip vozila celo presenetljivo dobra, a je treba biti tekoč in enakomeren ob hitrih vstopih v zavoj, mesarski tip vožnje mu ne ustreza. Če ste radi bolj agresivni, vas ne bo lepo ubogal, menim pa, da ta podatek večine niti ne zanima. 3008 je tiste sorte avtomobil, ki ga pač nihče ne kupi zaradi voznih lastnosti, zato povprečno zahtevni mojega godrnjanja glede umetnega občutka na volanu niti ne jemljite preveč resno.
Sama lega, če pogledam še malo drugače in ne le preko dinamičnih vrlin, ni slaba. Avtomobil se ne nagiba preveč in posledično vliva precej zaupanja, obenem tudi ni posebej trd in ne pretresa bolj od povprečja segmenta. Priporočam tudi samodejni menjalnik, ker lepo in nežno prestavlja, predvsem pa v takšen avtomobil paše, saj je celotna izkušnja z njim še bolj prijetna.
Prav kmalu pričakujte še test močnejšega 3008 GT, ta pa je pod pokrovom skrival 1,6-litrski turbodizelski HDi z 88 kW moči, torej s 120 'konjički', kakršnega smo v različnih vozilih preizkusili že večkrat. Čisto dovolj solidno potegne, močnejšega ne potrebujete, ker bo tudi ta zlahka kos zahtevam, z menjalnikom pa sta, kot rečeno, lepo uigrana. Na avtocesti moram pohvaliti, da je tih in premagovanje daljših razdalj povsem lahkotno. Edino poraba goriva bi bila lahko manjša, ves čas se je vrtela okrog 7,5 litra, kar je zgolj povprečno. Enako cena, ki še zdaleč ni ugodna, je pa povsem primerljiva s konkurenco.
O zunanjosti še nisem rekel nobene, kajne? Tudi ta je, če vprašate mene, zelo domiselna in atraktivna. Sploh zadek se mi zdi nastopaški in ob tem sem zadnjič pomislil, da je tole po novem tudi tekmec scenicu, ki ni več klasičen enoprostornik, ampak nekakšen križanec. In scenic za atraktivnost uporablja 20-palčna platišča, temu pa to ni potrebno. Tudi ob bok tiguana, tucsona in kie sportage ga lahko postavite pa bo še vedno izstopal. Le na štirikolesni pogon pozabite, z njim bo na voljo samo hibridna različica, zato terenske vragolije pač odmislite. Moderni križanci so za na cesto, ker v gozdu pač nihče ne bo mogel občudovati vse te lepote.