Ne zgodi se pogosto, da si o določenem avtomobilu ustvarim mnenje, ki ga moram potem, ko avto dejansko dobimo na test, povsem spremeniti. Tokrat sem sploh brcnil v temo.
Opel adam S namreč na papirju ne izgleda prav nič posebno. Je občutno šibkejši od tekmecev in pod tekmece štejem fiesto ST, peugeota 208 GTI in clia RS, čeprav so vsi malenkost večji. Vem, za omenjeno druščino je bolj primerna corsa OPC, a adam po karakterju in gabaritih vseeno ne izstopa veliko. Posebej velikega zanimanja zanj nisem kazal niti zato, ker Opel že vrsto let ni pokazal res prepričljivega športnika, celo njihova najboljša astra OPC ni ravno ob boku ostalim. In tudi bivša corsa OPC se mi zdi le povprečna.
Potem pa sem tole zverinico prevzel ravno v dnevih, ko so bile ceste mokre, in povem vam, da je moči ravno toliko manj, da ob vsakem močnejšem pritisku stopalke za plin avto ni bezljal po svoje in ga ni umirjala elektronika. Briljantno. Saj veste, kaj ti pomaga močno ali veliko orodje, če z njim ne znaš rokovati. Pozneje, ko so se ceste dodobra posušile, sem ugotovil, da je na takšni podlagi še bolj suveren. Tako majhni oziroma kratki avtomobili so hitro lahko zahrbtni, saj kratko medosje običajno pomeni, da zadek lahko sredi zavoja brez opozorila popusti, vi pa imate kar naenkrat z lovljenjem preveč dela, zato izleti v bližnje jarke niso tako redki. Adam ni takšen. Tudi če pretiravam, je zanesljiv, občutek na volanu je odličen, menjalnik je dovolj hiter, ker adam S ne poka od moči, pa je potrebno malo bolj delati, kar je fenomenalno. To pri športnih avtomobilih vedno iščem in čeprav vem, da ste danes kupci še kako zahtevni in bi radi imeli brutalne pospeške v stilu 911 turbo S, obenem pa udobje mercedes-benza S, adam tega ne ponudi pa je vseeno prava igračka.
Recarova sedeža sta odlična in že zaradi njiju bi takoj moral vedeti, da avto ne bo zgolj povprečen, očitno je, da so hoteli voznika razvajati. Za takšna boste morali pošteno doplačati, 2.750 EUR staneta, a ju nadvse priporočam. In motor: 1,4 litra ima in turbino, skupno pa ponudi 110 kW oziroma 150 'konjev'. Celo srednje zanimivo zagrgra, čeprav posebne note seveda ne more proizvesti, predvsem pa je lahko zelo varčen, še eno presenečenje, ki ga od Opla nisem pričakoval. Tistih nekaj trenutkov, ko me ni premamil s svojo športnostjo, sem se naokoli vozil z dobrimi šestimi litri, kar je manj od zgoraj omenjenih tekmecev. Pa tudi sicer ni posebno žejen.
Skratka, adam S je krasna mala bombica, na katero vsekakor pomislite, če vas mikajo nabriti malčki. Bojda je imela ena od lastnic prej cooper S in ji je bil ta bolj všeč, si lahko predstavljam, zakaj. Je pa res, da je tole precej enonamenski avtomobilček, na zadnjih sedežih odrasla oseba že ne more udobno sedeti, pri malce večjih predstavnikih pa lahko. Obenem adam sploh ni poceni, ker namenoma hoče biti posebnež in to mu tudi odlično uspeva. Testni je stal 23 tisočakov, kar pomeni, da je celo dražji od corse OPC ali ostalih. Ampak, veste kaj? Od nje je boljši, čeprav ima manj moči in ponuja manj prostora. Vem, da odlično vozniško izkušnjo zahtevate v obeh primerih, ampak tukaj boste pač dobili boljšo, zato bo serotonin tekel v potokih! Hormon sreče, če ste slučajno pozabili, kaj to pomeni.
1 / 21
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
opel adam S
vrsta motorja
turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj