Poznate še kateri avto, ki ga lahko brcate v vrata? Pozabite na C4 cactus, med malčki mislim. S plastičnimi obrobami airbump deluje celo malo terensko, se vidi, kaj je danes trend. Zunaj deluje precej bolj nabito, sploh obrobe blatnikov v črni barvi poživijo izgled in s tem naj bi bil res bolj všeč moškim kot tisti jajčasti stari C3, kar je bilo za francoske oblikovalce še posebej pomembno. Ja, oblika je zelo 'kul', če ne gre ravno za osnovno verzijo, ki brez modnih dodatkov izgleda zelo pusto.
Enako navduši notranjost. Dobro, ni nujno, da navduši, ampak pač pusti nek vtis.
Enako navduši notranjost. Dobro, ni nujno, da navduši, ampak pač pusti nek vtis. Za nekatere okuse bo preveč oglatih elementov, na primer zračniki, predali, prisekan volan, celo sedeža imata skoraj pravokotno obliko. Prava mala foteljčka sta. Dejansko udobna in široka, samo več bočne in ledvene opore bi morala imeti.
Še ena stvar, ki me je pri novem C3 takoj navdušila, je položaj za volanom. Prej me je vedno nekaj motilo, ali je bil volan predaleč ali preveč položno, tukaj pa je točno tako, kot mora biti. Odlagalna mesta so dokaj uporabna, k sreči je tudi na srednjem pred menjalnikom guma, da ne bo telefon takoj letel po kabini, in na poseben ročaj za odpiranje vrat sem se takoj navadil in mi je postal všeč. Kamero ConnectedCAM smo posebej opisali v tem prispevku in še enkrat lahko pohvalim idejo, saj odlično izpolnjuje želje modernih voznikov, ki želijo vse svoje zasebne trenutke deliti s svetom, veliko bolj dejansko uporabna pa je funkcija samodejnega snemanja, če se vam z avtom zgodi kakšna nevšečnost. Manj mi je všeč, da ni stikal za upravljanje prezračevanja, ker spet ne morete slepo nastavljati temperature med vožnjo, ampak to je pač del nove filozofije pri Citroënu, da se rešijo praktično vseh fizičnih gumbov in da za vse nastavitve zdaj 'šlatate' osrednji zaslon, ki je občutljiv na dotik.
Citroën je spet dokazal, da zna oblikovati še kako zanimiv avto, v katerem se odlično počutiš. Dokler se ne zapelješ. No, pretiravam, dokler ne postaneš zahteven, tako se bolj pravilno sliši. Za nezahtevne voznike nič ne manjka. Nasprotno, bolj je udoben kot marsikateri malček in to nam je všeč, da lahko spet kakšno rečemo o francoskem udobju. Ne samo zaradi za 4-metrski avto prostorne kabine, ampak zaradi blaženja. Res, da so uporabili staro platformo, ki so jo malo raztegnili, ampak dodelav je dovolj, da boste hitro občutili, kako so ga nastavili za karseda mehko pobiranje lukenj, pri čemer ne boste dobili morske bolezni zaradi zibanja.
Vseeno pa deluje razglašeno, ko je več lukenj zapored in se zadek ne umiri tako hitro, kot bi se pri kakšnem drugem avtu.
Vseeno pa deluje razglašeno, ko je več lukenj zapored in se zadek ne umiri tako hitro, kot bi se pri kakšnem drugem avtu. Hitro odpeljanih ovinkov ne mara preveč, zato športni navdušenci še vedno iščite pri drugih znamkah. Na volanu je občutek zadovoljiv in menjalnik se ne zatika kot nekoč, čeprav je sama ročica premalo natančno vpeta in pleše v roki, na avtocesti pa bi bil vesel še ene prestave, ker motor precej ropota pri 130 km/h, ko se vrti s 4 tisoč vrtljaji.
1,2-litrski bencinski atmosferski motor ima le 60 kilovatov, torej 82 'konjev'. Sliši se zelo malo in tudi je za tiste, ki ste veliko na avtocesti ali se pogosto vozite po hribih. Ga je treba ves čas držati vsaj nad 3.000 vrtljaji, da se normalno premika, pa tudi poraba zato ni majhna, na testu dobrih 7 litrov. Ker ima tri valje, včasih deluje malo razglašeno, v kabino se ga med priganjanjem konkretno sliši, ampak kdor ima večino poti v in okolici mest, bo tudi s tem motorjem čisto zadovoljen in ne bo pogrešal šeste prestave menjalnika. Si kar težko predstavljam, kako se potem odreže osnovni motor v ponudbi, če je že ta srednji po moči.
Lahko zaključim, da je C3 točno takšen, kot mora biti. Če bi bil boljši v ovinkih, ne bi bil dovolj udoben, če bi bil bolj normalno oblikovan, ne bi bil dovolj zanimiv ... res deluje sveže in vseeno ne preveč igračkasto. Edino močnejši motor priporočam, če ste pogosto na cestah izven mest, čeprav stane 1.400 evrov več. Cena ni pretirana, testni je z veliko opreme stal 14.830 EUR, osnovni C3 pa celo malenkost pod 10. Malo je avtomobilov, v katerih se počutiš tako sproščeno in očitno Citroën to še vedno zna. Samo nemške konkurence ne sme preveč posnemati pa je takoj na pravi poti.