Prestiž se tukaj meri tudi z velikostjo. Malo je avtomobilov, ki bi v širino merili več kot 2 metra in v višino skoraj meter 80. Že na posnetkih izgleda ogromno, v živo pa je še toliko bolj impozanten, ko stopite zraven. Sploh se pa to čuti, ko se vozite, ker je občutek nadmoči res ves čas prisoten in to je tudi poglavitni razlog za nakup takšnega avta. Ni čudno, da je bil prejšnji model tako priljubljen. Eden najuspešnejših land roverjev sploh; oboževale so ga mamice za prevoz otrok v vrtec in šolo, oboževali so ga nogometaši in z njim so se pred nočnimi klubi postavljali lokalni mafijci. Land Rover je od takrat predstavil še nekaj modelov, na primer evoque in po novem velar, tako da bodo določeni prej omenjeni vozniki po novem izbrali katerega od naštetih, sport pa ohranja v paleti prav posebno mesto. Je eden tistih, ki lahko izpolnijo praktično vse želje, ki jih ima sodoben voznik.
Sedi se visoko in preglednost naprej je odlična, tankovski občutek še poveča raven in ostro odsekan pokrov motorja, ki ga imate ves čas na očeh. Čeprav snovalci pravijo, da so tukaj ustvarili športnejši občutek z okoljem, ki bolj objema voznika kot pri klasičnem range roverju, je sedenje spredaj še vedno razkošno, nobene utesnjenosti ne boste čutili ampak uživali kot general. Ob takšnih dimenzijah se zdi, da tehta vsaj 2 toni in pol, pa so mu uspeli maso s starim rangeom sport sklestiti za nekaj 100 kilogramov, ker je zdaj iz aluminija. Stari je bil zasnovan na jekleni platformi discoveryja, ki je bila že v osnovi zelo težka, in tudi novi še vedno tehta skoraj 2,2 tone brez dodatne opreme, ampak se glede na maso pelje zelo solidno. Mogoče sem kar preveč kritičen, v bistvu odlično. Pri tem avtu morate vedeti, da se znajde tudi na terenu, in ko se lahkotno in v sproščujoči tišini peljete 160 po avtocesti, vidite, da je res dober. Obenem ponuja odličen občutek na volanu, ki je morda le za malenkost premalo obtežen za moj okus, sicer pa vrhunsko odziven za tip vozila.
Preden nadaljujem na cesti, edino opazko si zasluži pri 'igračkah' v kabini. Osrednji zaslon je majhen, čeprav ima zanimive gumbe zraven, ločljivost je slaba, vse skupaj deluje slabo odzivno, celo pred voznikom ima digitalne merilnike in se spet zdi vse skupaj čisto neizkoriščeno in pusto. Lahko bi bilo 'milijon' informacij hkrati, merilniki bolj zanimivi, no, ja, so se pa zato toliko bolj potrudili pri izdelavi in materialih. Pač, vse brezhibno, oblečeno v usnje (tudi armaturka), da se je veselje dotikati praktično vsega v vozilu razen nekaterih po občutku preveč plastičnih gumbov. Konkurenca je tu naredila bistveno večji korak naprej, zato Land Rover že pospešeno pripravlja nov sistem, ki bo stopil vštric z ostalimi tudi kar se tiče povezljivosti z novimi napravami. Verjetno si ne predstavljate Ronalda, ki se s svojim najnovejšim mobilnikom ne bi mogel povezati z napravami v avtu in med vožnjo vsako uro preverjati, kdaj je naročen pri frizerju. Range sport bo kmalu omogočal tudi to, že zdaj pa ima ogromno prostora. Celo dodatna sedeža si lahko omislite čisto zadaj, če ga bo kdo uporabljal strogo za družinske namene, večini pa bo verjetno bolj všeč kar 784-litrski prtljažni prostor. Hja, v bistvu je res idealen za družine, ki si ga lahko privoščijo.
Veliko pri dobrem vtisu pomaga tudi zelo zmogljiv trilitrski turbodizelski motor. Sicer tehnološko ni najnovejši na trgu, je pa bil pred nedavnim rahlo prenovljen, da ima 225 kilovatov moči, to je dobrih 300 'konjev', zato nima prav nobenih težav s premikanjem. Niti ustavljanjem, za kar skrbi Brembo in zavore niso kazale znakov popuščanja niti med večkratno vožnjo po strmi cesti z Nanosa. Range sport SDV6 odlično starta z mesta, na terenu mu zelo pomaga, da ima po zaslugi dveh turbin kar 700 Nm navora pri 1.500 vrtljajih, avto pa požene do kar 225 kilometrov na uro. Ima prijeten, dokaj globok in mehanski zvok, ko se vozite počasi, potem ga pa skoraj ne slišite več. Prav nobene potrebe ne vidim po še močnejšem dizelskem V8, čeprav tudi prestiž tukaj veliko šteje. Povprečna poraba na testu je bila ob zelo raznoliki a večinoma dokaj zmerni vožnji slabih 9 litrov, kar je bilo glede na maso in zmogljivosti v bistvu zelo prijetno presenečenje, ker dvomim, da tisti, ki si lahko privošči več kot 100 tisočakov za avtomobil, ne bi zmogel še kakšnih 10 litrov na 100 kilometrov za gorivo.
Malo je takšnih avtomobilov, ki bi se tako lahkotno peljali na vseh možnih podlagah. Največ zaslug gre tu oddaljenosti od tal, ki je v osnovi približno 21 centimetrov. V najvišji poziciji je lahko celo 28 pri zelo počasni vožnji, za lažji vstop pa se lahko še spusti za 5 cm na mestu. Ampak pazite to - v najvišji poziciji lahko brede po celo 85 centimetrov globoki vodi in vam globino vode prikazuje na merilniku v kabini! Torej govorimo o resnem terencu? Z zmogljivimi programi absolutno. Praktično nikjer se ne ustavi, čeprav s tem motorjem še nima niti reduktorja niti zapore zadnjega diferenciala. Štirikolesni pogon je v tem primeru manj komplicirani in predvsem lažji Torsen, zato nima možnosti 'zaklenjenega' polovičnega prenosa naprej-nazaj, niti ne more vsega navora prenesti le na eno os, ampak največ 62 odstotkov naprej ali največ 78 nazaj, vseeno pa je to dovolj, da se več kot učinkovito odlepi, ko se ustavite na kakšni sumljivi podlagi. In tudi v tem primeru boste, tako kot pri močnejših strojih, lahko vlekli 3.500-kilogramsko prikolico. Jasno, da so inženirji dobro vedeli, kje se bo večino časa vozil takšen avtomobil, vseeno pa so, v skladu s svojo tradicijo, pri 'tahudih' izvedenkah ponudili še precej zmogljivejši pogon za tiste, ki bi radi v naravi srečali Beara Gryllsa.
V glavnem, že tole je stroj za povsod. Prestavna ročica iz jaguarja F-type in tisti sport v imenu seveda še zdaleč ne pomenita tega dobesedno, ampak, da je pač bolj primeren še za ceste, ne le teren. In Land Rover tega še zdaleč ne skriva. Verjetno ni bolj vsestranskega SUV-ja. Glede na velikost se neverjetno lahkotno vozi tako po mestih kot zavitih cestah, glede na zelo zmogljive terenske programe se ne ustraši skoraj nobenega brezpotja in s svojo podobo se nima težav pojaviti praktično kjerkoli. Pa če boste napravljeni športno ali elegantno. Res, da gre cena že v nebo, ampak če želite avto, ki je vrhunski na cesti IN terenu, je to to.