Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Veselje pod trdo streho

Mazda MX-5 RF G160 revolution top

Avtor prispevka: Anže Jereb
Nekaj dodatnih kilogramov v primerjavi s platneno-strešnim MX-5 pri različici RF ne pomeni izgube vozniške ostrine, doda pa veliko celoletne uporabnosti in bolj agresiven izgled. Močnejši motor pa več zabave.
Veselje pod trdo streho
Foto: Gašper Miš
7. 11. 2017 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

širši boki in strešni loki poskrbijo za agresivnejši izgled
električni pomik ostrešja pomeni več elegance in se izvrši hitro
položaj za volanom je odličen, voznik se z avtom zlije v eno
majhna masa in zadnji pogon zagotavljata obilo zabave
boljšega ročnega menjalnika praktično ni na trgu
podvozje ostaja dovolj mehko, da avtomobil ni naporen
dvolitrski motor se rad zavrti in ponudi ravno prav moči
zapora zadnjega diferenciala omogoča več zabave
motor zabrni dovolj agresivno in napadalno
veter ni moteč niti na avtocesti, pihanja skorajda ni
preglednost nazaj je slaba
volanski obroč je nastavljiv le po višini
s streho lahko manevrirate le do hitrosti 10 km/h
4,8
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.3 (6 glasov)
test mazda MX-5 RF 160 revolution top
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Z besedami je skoraj nemogoče razložiti, kako odličen in prvinski je občutek v vožnji z mazdo MX-5, ne glede na generacijo. Zapeljite se s tisto, ki so jo izdelali pred dvajsetimi leti, in še vedno bo lahkotna, čvrsta, menjalnik pa kratek in prijetno mehanski. Nova seveda vse to zna bolje od prejšnjih, šele po vožnji s tem avtomobilom pa boste dojeli, kako zelo okoren je pravzaprav vaš, pa četudi vozite clio. Pač, gre za lahkotnost, ki jo je izjemno težko doseči, pri njej pa igrajo ključno vlogo številni parametri.

Mazdo MX-5 smo že imeli na testu, preberite si ga tule. Tokrat smo skoraj identično, z enakim motorjem in le drugačno barvo na test vzeli zgolj za primerjavo z mazdo MX-5 RF, torej trdostrešno izvedenko. Roadster s platneno streho je po občutku za kakšen odstotek ali dva bolj lahkoten in lepše spreminja smer, krmilni mehanizem pa je manj 'mesnat'. Morda so za neposredno razliko poskrbele še palec manjše pnevmatike, tudi znamka ni bila enaka. Vendar te rahle izgube lahkotnosti pri RF ne jemljite za posebno slabost. Prava italijanska pica s koščkom sira preveč je še vedno boljša od vseh ostalih pic, razumete?

Da bo jasno: RF ni okoren, smer še spreminja z izjemno lahkoto, med zavoji je kot prima balerina. Občutek je noro dober in voznika takoj zasvoji. Pač, za nek normalen znesek, ki si ga lahko privošči marsikdo, je tole vozniško daleč najboljši stroj. Lahko izberete šibkejši motor, a sam priporočam močnejšega z dvema litroma prostornine, na skupni vožnji se je pokazalo, da doda ravno tisti 'ščepec' moči, ki ga pri šibkejši izvedenki manjka.

1,5-litrski agregat z nekaj manj kot 100 kW moči nima nikakršnih težav s premikanjem tono težkega vozilca. Fantastičen je in se izjemno rad vrti, elektronika njegovo vrtenje prekine šele malce pod osem tisoč vrtljaji. Zabava je skratka zagotovljena, moči je premalo le takrat, ko boste od njega zahtevali največ. Na kakšni gorski cesti kar ne bo mogel hitro pospešiti iz ostrega zavoja, pozabite tudi na drsenje z zadkom, slednje je skoraj nemogoče.

Močnejši agregat tokratnega RF (mimogrede, RF je na voljo tudi s šibkejšim motorjem) ponuja dva litra prostornine in 118 kW moči, torej 160 'konjičkov', kar pomeni, da je navora ravno toliko več, da pospešuje odločneje. Obenem ima močnejša različica zadaj še delno zaporo diferenciala in vrhunske blažilnike Bilstein, kar je seveda odlično v zavojih, pospeševanja so ob večji moči odločnejša, zadek pa lahko celo zdrsne, če boste to želeli. Le ne pričakujte, da bo MX-5 odličen 'drift-stroj'; v primerjavi s kakšno toyoto GT86 je manj trdote in agresivnosti, namenski zdrs pa je vseeno težje obdržati, ker diferencial pogona ne zapre v tolikšni meri. Je pa posledično MX-5 lahkotnejši in vsakodnevno prijetnejši, tudi žena ga bo z veseljem vozila.

Potem pa streha, tokrat trda. Zloži in postavi se v trinajstih sekundah, kar je res hitro, obenem pa ultra počasi v primerjavi z ročno pomičnim platnenim ostrešjem, pri katerem vam bo pomik vzel le kakšno sekundo. Vendar je električni pomik elegantnejši in lahkotnejši, se pa ne boste med samim manevrom peljali hitreje od 10 km/h, sicer ne dela. Gre za napredek v primerjavi s prejšnjo generacijo, kjer je bilo potrebno ostati na mestu z zategnjeno ročico pomožne zavore, vseeno pa pozabite, da vas bo v mestu kdo čakal pri vaši polžji vožnji tistih trinajst sekund.

RF je zaradi trde strehe uporaben celo leto in to je njegova največja prednost pred platnom. No, ena je tudi bistveno bolj agresiven izgled. Celo pozimi in v snegu z njim ne bo težav, na avtocesti je notranje okolje tišje, kateri je primernejši za vas, izberite na podlagi tega, kje in koliko se boste vozili. Če živite nekje na Primorskem ali pa se boste vozili le poleti, bo platno super. Za celoletno vožnjo in številne avtocestne poti bo pravi RF. Ko je streha zložena, ne piha skoraj nič. Celo na avtocesti pri 130 km/h ni krize, če niste zelo visoki in je vrh vaše glave nekje na zgornjem delu vetrobranskega stekla. Se pa veter sliši, dokaj glasno je, a se da še vedno dokaj normalno pogovarjati.

Predvsem naj vas ne skrbi nekaj dodatnih kilogramov, ki jih prinese trda streha, MX-5 ostaja eden najbolj zabavnih avtomobilov in pika. Tudi RF ponudi enako velik prtljažni prostor, ker se streha pametno zloži v drug del vozila, pravzaprav najdem le eno hibo. Preglednost nazaj je zaradi širokih bokov slaba, zato bi si želel vzvratno kamero, pa sploh ni na voljo. In ko je pri avtomobilu napaka le ena in še tako neznansko majhna, premišljevanje o nakupu sploh ni potrebno.

Lahko izberete manj opremljeno in cenejšo, a so eden najpomembnejših dodatkov, zaradi katerih bi vseeno priporočil kar to opremo, sedeži Recaro.

Če vas mika, lahko avto le priporočim. Kot bi tudi super okusno in hrustljavo italijansko pico s koščkom sira preveč. Pri opremi MX-5 pa je tako: tokratna je slišala na oznako revolution top in ponujala praktično vse, cena takšne je skoraj 35 tisočakov. Lahko izberete manj opremljeno in cenejšo, a so eden najpomembnejših dodatkov, zaradi katerih bi vseeno priporočil kar to opremo, sedeži Recaro. So občutno boljši od serijskih in to boste cenili vsakič, ko se boste z veseljem zapodili med prazne zavoje.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki mazda MX-5 RF G160 revolution top
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1998
moč v kW (KM) pri vrt./min 118 (161) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 200 pri 4.600
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3915 x 1735 x 1236
medosna razdalja v mm 2310
prtljažnik v litrih 127
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1130 (175)
največja hitrost v km/h 215
pospešek 0-100 km/h v s 7,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,7/5,4/6,6
poraba na testu v l/100 km 8,7
cena osnovnega vozila v EUR 29.290
cena testnega vozila v EUR 34.290
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 34.860

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 6. 2018
Junij 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
04  domača premiera - opel combo life
0506  domača premiera - toyota yaris GRMN
07080910
11  domača premiera - volkswagen touareg
12  domača premiera - renault megane R.S.
1314  domača premiera - steza karting AMZS
15  domača premiera - mercedes-benz sprinter
1617
18  domača premiera - ford fiesta ST in ford mustang
192021222324
25262728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen polo 432
renault captur 351
renault clio 266
volkswagen golf 243
škoda octavia 236

Podatki veljajo za maj 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 34.299 novih avtov!

Anketa
Kako se s svojim vozilom pripraviš na dopust?
917operem ga, da bo najlepši 916preverim še tlak v pnevmatikah 915preverim tudi vse dokumente 914kupim kar nov avto


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Dilca1
Obvestila
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 3 tedni  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 1 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 3 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 3 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 3 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 3 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 3 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 3 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 5 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 6 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 7 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 8 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 8 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 9 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 9 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 10 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 10 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 10 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 11 meseci  |