Križanomija, ki je naš besedni umotvor za neprekinjen rafal novih križancev, še vedno preveva avtomobilistični trg. A če smo nekaj let nazaj tarnali nad vsakim, ker pač ni znal zadostiti našim kapricam, zadnje čase dobivamo pod prste in stopala kakovostne primerke.
Eden takšnih je čisto sveži Volkswagnov T-roc, ki se bitki manjših kvaziterencev pridružuje dokaj pozno.
Eden takšnih je čisto sveži Volkswagnov T-roc, ki se bitki manjših kvaziterencev pridružuje dokaj pozno. Naključje ali ne, na trg je prišel istega meseca, kot je scirocco umrl. Je to dokončno znamenje za nadvlado križancev v prihodnosti? Čas bo pokazal, dejstvo pa je, da je segment teh malih visokih avtov že docela natrpan. Če hoče znamka zdaj, tako pozno, ko ima praktično vsak od konkurentov že mali križanec, skočiti na točno ta trg, je, kot bi skakali v osje gnezdo. Nagi in pomočeni v marmelado.
No, T-roc ni skočil nag, ampak odet v zelo modne cunje. Športno elegantne, bi rekli v kakšni dizajnerski štacuni. Tale oblačila, ki slišijo na ime sport, so še posebej vpadljiva, zato ima testni primerek nekaj več kroma in zelo krasna 19-palčna platišča. Vse to skupaj z od Volkswagna kar nenavadno lepo oblikovano ritjo zaključuje vizualni paket, ki na cestah brez pretiravanja obrača glave. Še posebej podnevi, ko gorijo zanimive, kvadrataste LED-luči. Ta 'vau-efekt' se do neke mere nadaljuje še v kabini, kjer ne manjka visokega sijaja klavirskega laka, takisto ne tudi digitalni merilniki. Ti sicer ne svetijo v enaki ločljivosti kot passatovi ali kakšni od Audija, že tisti v hišnem konkurentu Q2 so precej lepši. Ampak dobro, so, in lahko jih boste kazali navdušeno-nevoščljivim sosedom. Sicer pa vse so bombončki, lotimo se odgovora na pomembno vprašanje: zakaj bi kot kupec sploh hoteli križanca raje kot golfa, s katerim si deli platformo?
Ne vem, no, a ste si ga sploh dobro ogledali? Dajte še enkrat za vsak slučaj. Verjetno se strinjamo, da golf ne izgleda niti približno tako dobro. No, tu imate prvi razlog. Drugi je neboleč križ, če vam je to pomembno, tretji pa se skriva direktno pred volanom. Položaj je izvrsten in to rečem kot človek, ki mu zdaleč bolj sedejo nizki avti kot privzdignjeni, v T-rocu pa se seveda sedi malce višje. Nehote bolje vidite vse čudake, ki slinasto buljijo v avto, udobje pa je tisto, ki ga od avtov tega segmenta še nismo vajeni. Ravno prav mehki sedeži, izvrstno podvozje, zaradi katerega se navkljub višji stanci zelo čvrsto zažre v vsak ovinek, in docela nastavljiv položaj za volanom so skupaj razlog, da se boste na dolge poti odpravili z veseljem in, še pomembneje, na cilju tudi izstopili veseli. T-roc ni pretrd, kot smo vajeni od križancev, ampak super požira luknje in ovinke. Redka kombinacija. Kar se tega tiče, je v segmentu zaenkrat pri samem vrhu in se mu zoperstavlja le kakšen Q2, ki mu s svojo večjo prestižnostjo in še višjo ceno nekako ne predstavlja neposrednega konkurenta. Skratka, občutek med vožnjo je čisto na nivoju nižjega golfa, kar pove dosti.
Na voljo so štirje motorji, '150-konjski' oz. 110-kilovatni štirivaljnik pa je edini dizel. Motor je čisto fin, saj ga že poznamo in nas vedno znova navduši s prožnostjo in navorom, ampak bi rekel, da takšnemu avtu vseeno nekako bolj paše bencinski. Ni pretirano eleganten, niti se ne trudi biti, niti ne bo primarno kruzer za dolge razdalje, temveč je vseeno bolj igriv in mladosten, kar dokazuje bogata bera barvnih kombinacij, ki vam jih ponujajo, in takšnemu karakterju šklopotajoč dizelski zvok ni pisan na kožo. Sicer pije samo sedem litrov in z dvosklopčnim DSG-jem se do sto požene v 8,4 sekunde, ampak raje izberem 1,5-litrski TSI in žrtvujem kakšen liter več. DSG še vedno cuka in počasi prestavlja v vzvratno in nazaj, očitno bodo prašiči leteli, preden bodo to popravili. Je kar tečno, da vas imajo vsi od zunaj gledajoči za nesposobnega voznika vsakič, ko se odpeljete.
Pa veste, kaj mu še ne ustreza? Cenena plastika vsepovprek. V kabini, namreč. Pri avtu za več kot 36 tisoč evrov niti približno nočem imeti pilice za nohte v obliki armaturne plošče. Hudiča, še prejšnji polo je imel mehko plastiko; ne vem, kaj so razmišljali.
Vem pa, kaj so razmišljali, ko so T-roca tako pozno poslali na trg. Vedeli so, da imajo produkt, ki je v bistvu konkurent samo na papirju, pa še to le, kar se tiče dimenzij, vse ostalo pa je od manjših križancev vsaj za razred boljše. No, razen armaturne plošče. S poznim vstopom so imeli čas do potankosti izpiliti zadnje malenkosti in platformo MQB vrhunsko prirediti kvaziterenskim vrlinam, tako da smo s T-rocom dobili enega izmed najboljših od dimenzijsko skromnih križancev.
Takšen s štirikolesnim pogonom 4Motion in opremo sport vas bo olajšal za 36.191 evrov, kar je skoraj enkrat več od konkurentov in že prvi pokazatelj, ki vam bo dal vedeti, da ne kupujete avta v rangu renaulta captur. Ni malo, ampak ko se dobro zazrete v k sreči nekonzervativno oblikovano podobo in po nekaj deset kilometrih dodobra začnete ceniti vrhunski Volkswagnov inženiring, veste, kam bo šel ves denar.
1 / 32
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
volkswagen T-roc 2.0 TDI 4MOTION DSG sport
vrsta motorja
turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj