Obstaja nekaj poceni avtomobilov, ki so nam prirasli k srcu. Na primer dacia duster. V prvi generaciji bi težko dobil titulo najlepšega v segmentu, nikakor pa mu ne moremo očitati, da ni izgledal zanimivo. In zdaj je napočil čas za duster 2!
Pa je res? Postavljen je na isto platformo kot predhodnik, zato ostaja cenovno ugoden, kar bi nova platforma gotovo spremenila. So pa zunaj dejansko zamenjali vse, zato izgleda sveže, oblikovalcem pa je uspelo ohraniti značilno ’duster-prezenco’. Mere so podobne, dobro, poredil se je za nekaj centimetrov, enaka pa ostaja oddaljenost od tal, 21 centimetrov. Torej se bo za njim še prašilo; prva generacija je z nazivom najcenejšega SUV-ja dvignila kar veliko prahu.
Prijetno preseneti zelo konkretno posodobljena in izboljšana notranjost. Armaturna plošča je še vedno sestavljena iz trde plastike, kar ne moti, saj boste med vožnjo verjetno držali kaj drugega kot pa armaturno ploščo. Na primer volanski obroč. Tudi ta je nov in pri najbolje založenem z opremo prestige ima še gumbe za potovalni računalnik in tempomat oziroma omejevalnik hitrosti. Tja, kjer so roke najbolj pogosto, so namestili mehkejše materiale, na primer na vrata, na volan in na prestavno ročico, nad njo pa je verjetno najlepši del notranjosti.
Duster ima zdaj novo upravljanje s prezračevalnim sistemom, ki spominja na tisto pri športnem audiju R8. V sredini vrtljivih gumbov so majhni zasloni, nad njimi pa lepi gumbi za najbolj pomembne sisteme. Pa 7-palčni zaslon je zdaj postavljen malo višje in je bolj usmerjen k vozniku, še bolj pa boste veseli, da so izboljšali sedeže. Sedalni del je zdaj večji, materiali so boljši in še več bočne opore je. Pa ledveno oporo ima po novem voznikov sedež, z gumbom, ki je skrit kar v naslonjalu za roko. Sovoznik ga sicer ne more imeti, je pa lahko pod njegovim sedežem prostor za predal, da bo mogoče pospraviti še kakšno drobnarijo. Na zadnji klopi je bolj udobno zaradi same oblike klopi, je pa prostor dokaj skromno odmerjen, če želite pogosto voziti odrasle potnike. Tudi prtljažnik je izgubil nekaj prostora, ki pri štirikolesno gnanem dusterju že prej ni bil ravno velik, ampak nekje je pa treba sprejeti tudi kakšen kompromis.
Velik napredek je pri zvočni zatesnitvi kabine. Med vožnjo se ne zdi ravno tišji za pol, kot pravijo pri Dacii, je pa občutno bolje. Mogoče se tudi zato zdaj bolj sliši kakšen tresljaj tu in tam, ampak glede na ceno dusterju tega ne zamerim. Tudi tega ne, da se po urejeni cesti precej nagiba in da je vodljivost še vedno slaba, ker avto pač ni za hitro vožnjo. Najbolj me navdušuje, da je blaženje dokaj udobno, sploh, ko se vozite po slabi cesti. Tam pa pokaže res vse svoje kvalitete in prav nič ga ne motijo luknje na makadamu kot vse tiste moderne šminkerske križance, ko vas je strah, da bo odpadlo kolo.
Krmilni mehanizem je tudi malo boljši, električni namesto hidravličnega, zato je lažje vrtenje na mestu, pri večjih hitrostih še vedno deluje odtujeno, ampak testni duster ne gre več kot 169 kilometrov na uro, tako da ni važno, ker se ekstremno hitro niti ne boste mogli voziti. Zaradi iste platforme je ista tudi motorizacija, 1,5-litrski turbodizelski motor proizvede 80 kilovatov moči, kar je slabih 110 ’konjičkov’, in moč se večinoma prenaša na sprednji kolesi, po potrebi tudi nazaj. Lahko pa se sami vmešate z vrtljivim gumbom in pogon ’zaklenete’ v razmerju 50:50, torej enako kot prej. Povprečna poraba dobrih šest litrov nafte nikakor ni slaba, pri menjalniku, ki ima šest prestav, pa le tole: za tiste, ki se vozite predvsem po mestu, bo moteče, da ima tako kratka prestavna razmerja in je treba veliko prestavljati med pogostimi speljevanji. Seveda je pa to prednost za tiste, ki se vozite po terenu, ko rabite čim več navora.
Še en dokaz, da je to terenski avto: na zaslonu lahko vidite, za koliko stopinj se je duster nagnil, v katero smer peljete in ob doplačilu še sliko štirih kamer. Čudno, da je niso izkoristili še za parkiranje, ker bi lahko izdelali 360-stopinjski pogled. Seveda ne manjka niti sistem za samodejno spuščanje po klancu, ki ga boste nekateri s pridom izkoriščali, le glasnega zaviranja se ne smete ustrašiti.
Pri dusterju vse vedno najbolj zanima cena. Vstopni model po novem stane 13 tisočakov, takšen, ki je nabutan z opremo, pa 20.350 evrov. Za dacio že veliko, ima pa vse, kar sploh lahko imate. Tudi prah na njem, pa vam ga ne bo noben zameril.
1 / 28
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
dacia duster 1.5 dCi 110 4x4 prestige
vrsta motorja
turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 2 ventila na valj