Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Japonci znajo narediti lep avto

Lexus LC 500h first edition

Avtor prispevka: Anže Jereb
Ko je bil pri nas na testu lexus LC 500h, se je v Kopru odvil dogodek Cars & Coffee s pregrešno dragimi vozili. Ker smo si jih želeli ogledati, smo bili tam zgolj slučajno z LCjem ... in potem je prav ta požel skoraj največ pogledov.
Japonci znajo narediti lep avto
Foto: Gašper Miš
14. 6. 2018 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

LC izžareva športnost in eleganco, ne deluje pa naduto
je ravno prav agresiven in eleganten, prava paša za oči
notranjost je izjemna, tako po obliki kot materialih
sprednja sedeža sta zelo udobna in obenem lepo oprimeta hrbet
kljub 21-palčnim platiščem ostaja udoben
preglednost je kljub nizki podobi precej dobra
zvok motorja je rezek in spominja na slavni LFA
poraba goriva je lahko zelo majhna
menjalnik je tehnološki biser, a …
… vseeno poskrbi za občasno nadležno motorno 'dretje'
navigacija in sistem za prepoznavo znakov ne delujeta dobro
zmotijo nekatera stikala iz cenejših toyot
vožnja ni razburljiva, povratnih informacij na volanu je premalo
’350-konjski’ motor nikoli ne deluje posebej zmogljivo
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.6 (18 glasov)

Če ste tudi vi med tistimi, ki menijo, da Japonci ne znajo narediti lepega avta, da so njihovi izdelki vedno kot kakšni roboti in brez ene same lepe zaobljene linije, potem poglejte lexus LC in prepričan sem, da se bo vaše mnenje postavilo na glavo. To je eden najlepših avtov, ki sem jih vozil v zadnjem letu. Ni lep kot kakšen aston martin, seveda, lepota je itak stvar debate, ker vem, da bi se večina med nami tukaj sprla že, če bi dali na glasovanje, katera je lepša – Charlize Theron ali Emilia Clarke. Ali Gal Gadot … ja, tudi LC privlači bolj kot dolarji blondinke v ameriških filmih.

Njegova prezenca je obenem drugačna kot pri kakšnem ferrariju, kjer te nekateri gledajo z občudovanjem.

Njegova prezenca je obenem drugačna kot pri kakšnem ferrariju, kjer te nekateri gledajo z občudovanjem, drugi pa so malce zgroženi nad tem, da ste se pripeljali v glasnem in kričečem avtomobilu, s katerim očitno le razkazujete, česa vam ne manjka. Mimoidoči in mimovozeči so se tu navdušeno nasmihali in skoraj vsi so v znaku odobravanja dvigali palce, LC očitno ob športnosti izžareva še eleganco in vas ne spremeni v naduteža, le v nekoga z odličnim okusom.

Odličen okus so imeli tudi snovalci notranjosti. Tokratni LC nosi oznako first edition in ga dejansko ne morete več kupiti, so jo imeli le prvi primerki. Zato tudi takšna drzna barvna kombinacija ni več na voljo. Pa nič hudega, sam bi izbral malo drugačne barve, čeprav vse skupaj izgleda fantastično. Pozornost do detajlov je izjemna in materiali vrhunski. Tudi morajo biti za vsaj 112.500 evrov! Voznik sedi nizko in zasidran v odličen sedež, ki obenem ostaja dovolj udoben, da vas ne bo uščipnilo v križu niti po daljši vožnji.

Sama armaturna plošča je že oblikovno prava paša za oči s širokim aluminijastim lokom, pod katerim je lično integriran pregleden zaslon. Stikala so na priročnih mestih in ergonomija bi bila brezhibna, če Japonci ne bi spet uporabili drsne ploščice, preko katere se pomika med meniji po principu delovanja računalniške miške. Zadeva je tečna in jasno je, da so pri Lexusu nanjo čisto preveč navezani. To bi morala biti prva stvar na spisku elementov za odmet.

Potem pa materiali. Veliko je usnja in aluminija, vratne obloge pa so iz semiša oziroma nečesa, kar je tako prijetno na otip, da bi s prsti kar ves čas gladil. Avtomobilski pornič, se mi zdi dobra oznaka, in če si katera notranjost zasluži takšen nadimek, je to notranjost lexusa LC. Je pravo doživetje in to cenim, ker vam avtomobil s pomočjo tako posebne notranjosti ves čas daje vedeti, da sedite v nečem posebnem. Tudi če ne divjate naokoli s 585 kilometri na uro.

Sicer je LC 2+2-sedežnik, kar pomeni, da ima za sprednjima še dva sedeža. Zasilna sta, v bistvu precej zasilna.

Sicer je LC 2+2-sedežnik, kar pomeni, da ima za sprednjima še dva sedeža. Zasilna sta, v bistvu precej zasilna, kar pomeni, da bodo tam lahko sedeli le otroci, če seveda ne bodo v otroških sedežih, ker so v tem primeru njihove noge že predaleč naprej in butajo v naslonjalo sprednjega sedeža. Odrasli manjše rasti bodo kakšnih 100 kilometrov dolgo pot nekako že preživeli, bo pa sedenje zadaj vsekakor bolj kazensko. In prtljažnik je majhen, kaj pa pričakujete? Saj gre za športnika.

Aaaaam, morda ne res športnika v najožjem pomenu besede. Na boku je namreč napis 'hybrid' in ta pomeni, da dirkaško zabavo vseeno odštejte. Vas zanima, zakaj? Ker je povezan s posebnim menjalnikom, ki združuje klasičnega in brezstopenjskega. Tehnološko je zelo napreden, ampak mi še vedno ni všeč občasno tuljenje. Od špotnega avtomobila seveda pričakujem, da bo glasen, ko bom od njega to želel, a ne na takšen način s tuljenjem, ki ga povzroča menjalnik.

Me je pa toliko bolj navdušil sam zvok motorja, čeprav sem prepričam, da druga pogonska alternativa, to je motor V8, še bistveno lepše poje. Ampak ima tudi tale lep rezek zvok, ki me spominja na enega najbolj prijetnih avtomobilskih zvokov: zvok desetvaljnega motorja v nekdanjem lexusu LFA, ki je bil po zvočni silhueti nekakšen derivat motorja formule 1. Tudi ta v LCju ob spremljavi šestih valjev prav lepo zapoje.

Tukaj ima menjalnik sprogramiranih deset prestav, med katerimi se pomika bliskovito, v nobenem primeru pa se mi LC se zdi posebej hiter. Pa ima 350 ’konjičkov’ in do stotice potrebuje le dobrih 5 sekund, ampak očitno tako skriva hitrost in tudi potisk v sedež nikoli ni brutalen, da bi zlahka imel še več moči. Malce več drame sem pričakoval in malce več potiska v hrbet tudi. Oblika avtomobila namreč že namiguje na to in tudi še bolj poseben bi bil med samo vožnjo. Tudi za vožnjo počez ni dober. V bistvu je precej udoben za svojo velikost in kar 21-palčna platišča, ki so del paketa first edition, odslej pa del paketa opreme F sport.

Če, sodeč po obliki, menite, da je tole konkurenca kakšnemu ferrariju ali nabritemu porscheju, se motite.

Če, sodeč po obliki, menite, da je tole konkurenca kakšnemu ferrariju ali nabritemu porscheju, se motite. Drzna oblika skriva avtomobil z bolj malo dinamičnimi apetiti; v hitrih zavojih se ne počuti tako dobro kot prej omenjena in tudi občutek na volanu je zgolj povprečen. Je pa po drugi strani zelo nenaporen, tudi če se boste peljali 500 km daleč! Še dobro, ker vas bodo vsi buljili in je pomembno, da iz njega izstopite spočito in pač vedno v stilu. Torej, LC je hiter, ni pa pravi športnik v najbolj osnovnem pomenu besede.

Obleka naredi človeka, v tem primeru avta, ali kako že pravijo? In najbrž mi ni treba ponavljati, da je hud, saj ga vidite na fotografijah. Dokaz je tudi vsaj pet sosedov, ki so prileteli iz svojih hiš do mene, ko sem pripeljal domov. Vseeno pa lahko dodam, da namesto hibrida vzemite V8. Nisem ga še vozil, ampak baje rohni in je tisto pravo za takšno podobo, če vam ni težko odšteti še nekaj deset tisočakov več zaradi višjih dajatev. Razen če je tiha vožnja tisto, kar vas rajca. Mislim, navdušuje!

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki lexus LC 500h first edition
vrsta motorja bencinski in električni, šestvaljni, V-oblike, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 3456
moč v kW (KM) pri vrt./min 264 (359) pri 6.600
največji navor v Nm pri vrt./min 500 pri 3.000
menjalnik 4-stopenjski samodejni + e-CVT, 10 programiranih stopenj
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4770 x 1920 x 1345
medosna razdalja v mm 2870
prtljažnik v litrih 172
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 2045 (420)
največja hitrost v km/h 250
pospešek 0-100 km/h v s 5,0
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,3/6,0/6,5
poraba na testu v l/100 km 12,1
cena osnovnega vozila v EUR 112.000
cena testnega vozila v EUR 112.500
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 112.500

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 31. 3. 2023
Marec 2023
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
272801  domača premiera - BMW serija 7 in BMW X7
02030405
060708  domača premiera - fiat scudo
09101112
131415  domača premiera - kia Xceed
16171819
20  mednarodna premiera - mazda CX-60
21  domača premiera - lexus RX
2223  domača premiera - električna vozila MG
24  domača premiera - ford ranger raptor
2526
2728293031  domača premiera - BMW M power
0102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
toyota corolla 128
fiat 500 125
dacia sandero 113
renault captur 111
renault clio 103

Podatki veljajo za februar 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 8.179 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 1 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 1 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 1 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 1 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 1 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 1 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 2 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 2 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 2 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 2 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 2 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 2 leti  |