Volkswagen up! TSI GTI je majhna mušica, ki v sebi skriva precej veliko mišic. Predvsem pa obilo vozniške zabave in igrivosti, ki vam bo na usta ves čas risala nasmehe.
Ste kdaj pomislili, koliko 'konjev' potrebujete za vozniško zabavo? 300? 400? Morda celo več kot 800? Hja, ker avtomobili rastejo in se navadno tudi redijo, so zaloge moči pri bolj športnih različicah precej velike. Ampak navdušeni vozniki vemo, da še zdaleč ni nujno, da avtomobil poka od mišic. 115 ’konjičkov’ litrskega motorja TSI v up!u je tako živahnih, da se boste zlahka zabavali. Ja, vsega 85 'kilovatkov' moči ima takšen GTI, a tudi tehta le dobro tono, zato je to dovolj.
Da bo jasno, že osnova je odlična in to smo v testih bolj civiliziranih različic modela up! povedali že velikokrat. Avtomobil je kljub svoji majhnosti znotraj presenetljivo prostoren, celo štirje potniki v njem lahko sedijo razmeroma udobno in celo prtljažnik ni tako zelo skromen, če polico dvojnega dna spustimo v spodnji položaj. Ni razkošen, to je jasno, a pri mestnem avtomobilčku več ne boste potrebovali.
Tudi potniški prostor je prijeten in čeprav se znotraj na vratih vidi karoserija, ker vratne obloge pač niso povsod, to ne moti. Sedeži so dobri, materiali nič posebnega, a elementi dobro sestavljeni skupaj in tudi radio z majhnim, a preglednim zaslonom čisto dobro funkcionira. Nekatere voznike, med katerimi sem tudi sam, bo zmotilo le, da volanski obroč ni nastavljiv po globini, zato je v mojem primeru volan kakšen centimeter ali tri preblizu in ne sedim idealno, nasprotno je bil dobro postavljen za moje uredniške kolege.
Pa razlike pri GTI? Najbolj opazne vidite že zunaj, in sicer precej bolj udarno in nastopaško zunanjost. Ni preveč agresivna, ker GTI nikoli ni nekakšen brutalnež, niti golf ali polo nista. Je pa zunanjost dovolj posebna, da ga boste hitro opazili in da up! GTI deluje bolj resno. Fitnes-mušica, saj pravim. Znotraj sedeže prekriva obvezen karirast vzorec, ki vam morda ni všeč, a je že več desetletij stalnica različic GTI, zato pač takšen mora biti. Sedeža nista hudo športna, a dejansko niti ni celoten avtomobil, bosta pa povsem dovolj dobro oprijemala hrbet v hitrejših zavojih.
Potem pa motor, pardon, motorček. Samo liter prostornine ima in tri valje, a je precej poskočen. 85 kilovatov takšnemu avtomobilčku povsem dobro dene, zato tudi pospešuje precej suvereno. 8,8 sekunde potrebuje do stotice, kar seveda ni tako bliskovito hitro kot večji polo GTI, a v praksi sploh ne deluje počasno. Ne po občutku in ne po pogledu v vzvratno ogledalo, ko bodo vozila, ki so speljala skupaj z vami, nekje daleč zadaj. Fino gre, če vas to skrbi. Celo trivaljni zvok je simpatičen, zamolkel, skoraj globok. Zato me up! spominja na našega Zavca. Tudi on je dokaj majhen, ampak ga raje ne izzivajte, vem iz lastnih izkušenj. Tole je avtomobil, ki bi ga morali kupiti pri Renaultu in pogledati, kako se naredi majhen zabaven avtomobilček, ker je bistveno boljši od twinga GT. Ali pa Fiat, ker je tudi od petstotice bistveno boljši, kar se zabave tiče.
Tole je pravi GTI, kar pomeni, da ni pretrd in neudoben, je pa hiter in zabaven za voznika. Ker je njegov litrski motor pač majhen, je poraba zlahka pod 6 litrov in zavarovanje stane malo več od dobrega kosila. In že sam avto je poceni, okoli 15 jurčkov in boste imeli doma takšno zabavno mušico. Res, v zavojih je tako lahkoten, da se vam bo ves čas smejalo, ni pretrd ali naporen, super je. Celo na avtocesti se odlično počuti, šesta prestava je dovolj dolga, da poraba pri takšni vožnji zlahka ostaja na strani petih litrov, tudi preglasen ni med hitro vožnjo.
Up! je super igračka, pri kateri me motita le dve stvari, tretjo, to je le po višini nastavljiv volan, sem itak že omenil. Zadaj so bobnaste zavore, vem, da ne potrebuje diskov, ampak bi bolje izgledalo. In ravno toliko je vozniško zabaven, da hočem še malo več. Malo več moči, malo več trdote podvozja, malo več občutka na volanu, malo več … ampak za takšne je pa potem polo GTI ... ki pa verjetno ni več tako lahkotno enostaven kot tale. Heh, pa sem spet na začetku!
1 / 28
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
volkswagen up! 1.0 TSI GTI
vrsta motorja
turbobencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj