Ker so križanci zadnja leta vse bolj priljubljeni, ni prav nič nenavadno, da je tudi E postal malce terensko okrancljan. Čeprav si pod oznako križanec najbrž predstavljate nekaj višjega, pa so takšne sorte avtomobili pogosto še bistveno boljši in enako sposobni. E, na primer, ima že v osnovi ogromno prostora, all-terrain ni previsok, zato ostaja udoben, na terenu pa zlahka zleze tja, kjer bi ob dvokolesnem pogonu od strahu voznik že napolnil hlače. Kaj takšnega zna tudi škoda octavia scout, a za najzahtevnejše bo bolj primeren takšen all-terrain.
To je dejansko najboljša različica modela E, če ne štejem tistega z oznako 63 AMG.
To je dejansko najboljša različica modela E, če ne štejem tistega z oznako 63 AMG. V temnejši barvi zaščitne letvice vse naokoli sicer nič kaj ne izstopajo, zato ga boste prej prepoznali po malo drugačni sprednji maski. Bolj terensko je zašiljena in takšna je pravzaprav tudi pri ostalih njihovih terenskih modelih. Pomembno je, da E tudi s plastičnimi dodatki še vedno izgleda elegantno in podobno bo, če boste izbrali svetlejšo barvo, da bodo zaščite bolj opazne.
Znotraj razlik v primerjavi s klasičnim skorajda ni, pravzaprav je le ena. Za naslonom zadnje klopi je poseben zatič, ki poskrbi, da je sam naslon lahko postavljen bolj pokonci in posledično prtljažni prostor za trideset litrov večji. Zadeva se mi niti ne zdi posebej uporabna, ker je potem naslonjalo že tako pokončno, da sedenje ni udobno, predvsem pa prtljažnik že v osnovi meri zajetnih 640 litrov in dodatnih trideset le malokrat res pride prav. Če že potrebujete ogromno prostora, boste naslonjalo najbrž kar zložili.
Poleg ogromnega prtljažnika je veliko prostora namenjeno tudi potnikom, predvsem pa se boste v tem avtomobilu odlično počutili zaradi nasploh elegantnega okolja. Dva enormna zaslona naredita notranjost zelo moderno in ju hvalim zaradi odzivnosti ter vrhunske ločljivosti, tudi 'sprehajanje' po menijih je dovolj intuitivno. Sedi se odlično, kot se za eleganten pedigre spodobi, celotno okolje je pravzaprav zelo fascinantno, izjemno uglajeno in obenem moderno. Le še zračnike iz E kupe bi imel, saj veste, tiste lopatice turbine.
All-terrain čepi na zračnem vzmetenju, kar pomeni, da je izjemno udoben. Tudi v tem primeru, ko so platišča 20-palčna, tako lepo požira neravnine, da je skoraj neverjetno - kot bi vse ceste v Sloveniji na novo preplastili. Že večkrat smo poudarili, da se vozila te znamke vedno peljejo bistveno bolje z zračnim vzmetenjem in pri all-terrainu je slednje serijsko, zato je udobje na zavidljivem nivoju. Po drugi strani pa se pelje skoraj identično klasičnemu, kar je v osnovi še vedno blizu tal, morda je le za odtenek bolj mehak in se malce bolj nagiba, a vse skupaj nikakor ni moteče in lega je še vedno zelo suverena. V bistvu je vrhunsko vsestranski.
No, druga prednost zračnega vzmetenja pa je možnost prilagajanja oddaljenosti od tal, vse skupaj se zgodi prav na hitro, ko voznik premakne vozni program na 'terrain'. Sicer se podvozje dvigne le za dva centimetra na skupno 15,6 cm (pri A6 allroad se še za 3 cm več), ampak včasih je že to dovolj, predvsem pa se boste v takšni nastavitvi lahko peljali le največ 35 km/h, sicer se bo ponovno samodejno spustilo navzdol. Močno dvomim, da boste svoj E all-terrain želeli mučiti po kakšnih vlakah, za vožnjo po makadamu pa bo tolikšna oddaljenost več kot dovolj. Štirikolesni pogon bo tudi zlahka preplezal manjše ovire.
Dvolitrski dizelski motor ima malce manj kot 200 ’konjičkov’, kar pomeni 8 sekund z mesta do stotice in 231 km/h največje hitrosti. Ni slabo in v praksi je takšen E povsem dovolj živahen, tudi ker odlično sodeluje s hitrim 9-stopenjskim samodejnim menjalnikom in se posledično nikoli ne zdi podhranjen. Obenem pa zlahka porabi le 7 litrov, kar je za velikost in maso avtomobila odličen rezultat. V bistvu je le en razlog, da ga ne hvalim še bolj, in sicer dejstvo, da bi tako velikemu in elegantnemu avtomobilu bolje pristajal močnejši trilitrski šestvaljni motor. Že zaradi zvoka in nasploh pedigreja.
Še cena vas zanima, kajne? Vsaj 60 'jurjev' osnovni, takšen z dodatki pa 88.998 EUR. Veliko, vem, ampak eno najlepših okolij in nasploh izjemen avtomobil pač zahtevata svoje, ker boste težko še v katerem hkrati nosili srajco in škornje.