Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Stari roker

Citroën C4 cactus 1.2 puretech shine

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Divja mladost, pride nova desetica v letnici in vse se spremeni. Razen za stare rokerje, ki tako kot citroën C4 cactus izgledajo vse bolje. Poglejte ga, prej skoraj razuzdan posebnež, zdaj umirjen in zrel, s kančkom popra.
Stari roker
Foto: Gašper Miš
24. 8. 2018 ob 7:00
Komentarjev: 1

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

podoba je še vedno zanimiva in po prenovi bolj skladna
notranjost ostaja prostorna in ima veliko odlagalnih mest
vožnja je ena najbolj, če ne celo najbolj udobna v razredu
volanski obroč je odslej nastavljiv tako po višini kot globini
sedeži so z več polnila še bolj udobni, vendar bi lahko imeli več bočne opore
multimedijski zaslon podpira povezljivost s sodobnimi sistemi
najzmogljivejši bencinski trivaljnik je odziven in dovolj močan
solidna povprečna poraba dobrih 7 litrov
šeststopenjski ročni menjalnik ima kratke hode in je dokaj natančen
steklena streha zaradi dobre UV-zaščite nima roloja …
… vendar na žgočem soncu avtomobil bistveno težje ohladiš
hitrejši vmesnik multimedijskega zaslona je ob zagonu še vedno prepočasen
sredinski naslon je popolnoma neuporaben
zadnja stekla bi se po prenovi lahko odpirala v vrata
marsikakateri asistenčni sistem je na seznamu dodatne opreme
izgubil je del indentitete, ker je zdaj namenjen širšemu naboru okusov
3,8
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.3 (15 glasov)
test citroën C4 cactus 1.2 puretech shine
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Pred štirimi leti je razdelil javnost, ko je bil enim zaradi svojevrstne oblike zelo všeč, drugim pač ne.

Pred štirimi leti je dodobra razdelil javnost, ko je bil enim zaradi svojevrstne oblike zelo všeč, drugim pač ne. Sam sem, na primer, v drugi skupini, naš Matej pa v prvi, torej osebno mnenje tukaj šteje toliko kot glasovanje za Eurosongu. Ampak Francozi so želeli, da bi bil bolj všeč širši množici, zato so mu z medgeneracijsko prenovo namenili osvežen izgled, ki še vedno ostaja poseben.

Zdaj je bolj skladen z ostalimi člani družine. Oblikovalci so naredili kar nekaj sprememb: maska je večja in drugačna, obraz je bolj podoben manjšemu C3, sploh z logotipom in kromiranimi letvicami, ki se zažirajo v dnevne luči, zadaj pa spominja na C4 picasso, oziroma C4 spacetourer. Deluje lepše, bolj skladno, mogoče tudi zato, ker so tiste velike zaščitne plastične zračne mehurje airbump, ki so ’krasili’ dobršen del sprednjih in zadnjih vrat, zamenjali manjši, ki so tukaj samo zato, da je C4 cactus privlačnejši.

V notranjosti so vidne spremembe manjše, so pa sedeži zdaj bolj napolnjeni in še vedno delujejo, kot da sediš na zofi. Zaradi boljših materialov baje tudi odvečni kilogrami na njih ne bodo pustili sledi. Zelo so udobni, samo več bočne opore pogrešam med ovinki. Ostalo je praktično enako, več je trde plastike kot mehkih površin, je pa vse skupaj dobro izdelano. Še vedno se z večino funkcij upravlja preko 7,0-palčnega multimedijskega zaslona na dotik, ki sicer deluje za odtenek hitreje, ampak vseeno je treba ob zagonu avtomobila počakati še nekaj časa, da je mogoče spremeniti temperaturo in jakost prezračevanja. Vidim še druge možnosti za izboljšave, na primer gumb za izključitev prezračevanja bi lahko nadomestil tisti za vklop notranjega kroženja. Zaslon za prikazovanje hitrosti bi lahko prikazoval več informacij, ker je prostora vsaj na videz dovolj, večji zaslon pa je zdaj bistveno bolj povezljiv; tudi navigacija preko Android Auto deluje izvrstno.

C4 cactus je ostal enako prostoren, niti potniki zadaj ne bodo tarnali nad pomanjkanjem prostora pa še za drobnarije se bo našlo dovolj predalov. Sredinski naslon je postavljen tako, da praktično ni uporaben, bolje se odreže sicer povprečno velik prtljažnik s 358 litri, vendar je zdaj zadnja naslona mogoče prevrniti po sistemu 60:40. Zadnji bočni stekli se niti po prenovi ne pogrezata v vrata, le navzven. Več navdušenja bo prinesla steklena streha z dobro UV-zaščito, ampak je brez roloja na soncu vseeno presneto vroče.

Velika posebnost osveženega cactusa se skriva v drobovju, saj je po novem na voljo s sistemom progresivnega hidravličnega blaženja, s katerim se približuje udobju starih citroënov, razen različica z osnovnim bencinskim motorjem. Inženirji so dodali dva dodatna hidravlična omejevalnika, ki vzmetenju pomagata ublažiti nepravilnosti na cestišču, tresljaji pa se enakomerno razpršijo. V praksi to pomeni, da se čez slabše ceste zapelje bolj udobno in predvsem tišje, med ovinki pa je še vedno veliko nagibanja, zato se bo najbolje obnesel na avtocestah in regionalnih cestah. Že stari je bil udoben in nič ni narobe, če je novi še malo bolj.

Za pogon v testnem primeru skrbi 1,2-litrski turbobencinski trivaljnik, ki da od sebe 96 kilovatov moči, se pravi 130 ’konjev’, spojen pa je z natančnim šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Ročica mi je še posebej všeč pa tudi hodi so zdaj krajši kot pri ostalih različicah. Ta motor je sicer prvič na voljo v C4 cactus in se mu zelo poda. Moči je vrh glave, poskočen je že pri nizkih vrtljajih in do 100 km/h rabi samo dobrih 9 sekund. Res, da ima med priganjanjem značilen zvok trivaljnika, vendar se med umirjeno vožnjo tudi ta poleže in ni moteč. Vožnja je malenkost bolj zabavna, ker so na novo nastavili krmilni mehanizem, ampak je slednji vseeno premalo obtežen. Cactusu veliko pomaga tudi zelo majhna masa, kar je osnova za dinamično vožnjo, s katero se sicer sploh ne postavlja, bolj si šteje v plus, da je na testu porabil dobrih sedem litrov bencina na 100 kilometrov.

Ne manjka niti samodejno zaviranje v sili, vendar je za to treba odšteti 550 evrov.

Tukaj je še cel kup novih sistemov, med drugim opozorilnik pred nenamerno menjavo voznega pasu, senzorji spredaj in kamera zadaj ter vstop in zagon motorja brez dotika ključa. Ne manjka niti samodejno zaviranje v sili, vendar je za to treba odšteti 550 evrov.

C4 cactus je po tej veliki prenovi ohranil vsaj nekaj svoje posebnosti, čeprav se zdi, da je bil ravno zaradi nje prej zanimiv. Morda se je šarmantno postaral ali pomladil, dejstvo je, da je vmes pripeljal še C3 aircross, zato se je moral C4 cactus dvigniti malo višje. Dejanko zamenjuje kar model C4, torej je cactus konkurent golfu in podobnim. Čeprav vstopni stane slabih 14 tisočakov, boste za takšnega najbolje opremljenega odšteli 20.500 evrov brez popusta, kar seveda ni malo, boste pa vseeno dobili nekaj drugačnega in predvsem staro dobro Citroënovo udobje.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki citroën C4 cactus puretech 130 BVM6 shine
vrsta motorja turbobencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1199
moč v kW (KM) pri vrt./min 96 (131) pri 5.500
največji navor v Nm pri vrt./min 230 pri 1.750
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4170 x 1714 x 1480
medosna razdalja v mm 2595
prtljažnik v litrih 358
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1120 (460)
največja hitrost v km/h 193
pospešek 0-100 km/h v s 9,1
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,1/4,1/4,9
poraba na testu v l/100 km 7,3
cena osnovnega vozila v EUR 14.200
cena testnega vozila v EUR 17.300
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 20.505

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
Daniel (The Ford Guy) pravi:
Eden najboljših SUV-jev
(pred 1 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 17. 11. 2019
November 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
040506  domača premiera - ford ranger
07  domača premiera - audi Q3 sportback
080910
11121314  domača premiera - toyota GR supra
151617
181920  domača premiera - volkswagen T6.1
2122  mednarodna premiera - opel corsa
2324
2526  mednarodna premiera - subaru forester
2728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Bee
Obvestila
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 4 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 3 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 5 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 5 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 5 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 5 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 5 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 5 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 6 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 6 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 6 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 6 meseci  |