Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Najboljše iz obeh svetov

Hyundai ioniq PHEV 1.6 GDI DCT premium

Avtor prispevka: Anže Jereb
Hyundai je s svojim ioniqom poskrbel za vse okuse. Trije različni pogonski sistemi namreč zagotavljajo, da bo večina našla pravega zase. Da bo lažje, smo dva že imeli na testu, priključni hibrid pa je tretji.
Najboljše iz obeh svetov
Foto: Gašper Miš
2. 10. 2018 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

notranjost je prijetno umirjena, prostora za 4 je dovolj
Ioniq je tudi zunaj prijetno in simpatično zašiljen
šeststopenjski robotiziran menjalnik je odličen za takšen pogonski sklop
moči obeh motorjev je vedno dovolj, da je avtomobil razmeroma živahen
za vsakodnevne vožnje je baterija dovolj velika
poraba goriva je lahko smešno majhna, če boste baterijo pridno polnili
vozniško je predvsem udoben, a ne boste trpeli niti pri malo hitrejši vožnji
cena je s popusti in subvencijo zelo dobra
prtljažnik je relativno plitek in manj prostoren
notranjost je za zahtevne okuse malo preveč plastično cenena
če bi bila baterija še malo večja …
4,4
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.4 (11 glasov)
test hyundai ioniq PHEV 1.6 GDI DCT premium
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ioniq je lahko klasičen hibrid in test si preberite tukaj. Lahko je povsem električno vozilo in ta test najdete tukaj. Vsaj zame pa je najboljša različica tokratna, gre za priključni hibrid, ki odlično združuje oba svetova, električnega in bencinskega. In dejansko iz obeh jemlje najboljše, hibe pa vrže v koš.

Električni ioniq je seveda zanimiv in za večino voznikov je za večino voženj odličen, 200-kilometrski doseg je v skoraj vseh primerih dovolj velik. Včasih pa vseeno ni in ko smo se veliko vozili, smo ga polnili vsak dan, ker nismo želeli biti nervozni in se spraševati, če je v baterijah dovolj 'soka' za jutrišnjo pot med Ljubljano in Kranjem. Ko boste šli na dopust, se pripravite, da boste najverjetneje stali ob polnilnici ter ob pitju kave čakali, da se baterija napolni.

Druga zgodba je klasičen hibrid, ki uspešno zbija porabo goriva na raven dizelskih predstavnikov, vseeno pa je njegova baterija premajhna, da bi bilo električnega užitka dovolj. In tukaj na vrsto pride priključni hibrid. PHEV ga imenujejo, kar po angleško pomeni Plug-in Hybrid Electric Vehicle. Njegova baterija ponuja kapaciteto 8,9 kilovatne ure. Hyundai trdi, da se zgolj na elektriko lahko peljete skoraj 60 kilometrov daleč in trditev ni daleč od resnice. Na regionalnih cestah se boste številki zlahka približali, med vožnjo po avtocesti pa pričakujte, da bo zdržala slabih 40 kilometrov. Obe vrednosti sta dovolj veliki, da se boste najverjetneje do službe (in nazaj) pripeljali le na elektriko.

In to pomeni, da je lahko takšen ioniq vsakodnevno pravo električno vozilo. Če boste vestni pri vsakodnevnem polnjenju, bo zahteval le elektriko. Na daljših poteh pa ne bo težav, ker bo dodatne kilometre zagotavljal klasičen bencinski motor. Skupna sistemska moč znaša 107 kilovatov oziroma 146 ’konj’, v praksi pa to pomeni, da je takšen ioniq vedno živahen, levji delež takojšnjega navora priskrbi elektromotor. Tudi robotiziran šeststopenjski menjalnik je super, ker se za razliko od brezstopenjskega motor ne 'dere' vsakič, ko močneje pohodite plin.

1,6-litrski bencinski motor v tem avtomobilu ima odličen energetski izkoristek, Hyundai celo trdi, da je ta najboljši v razredu, deluje pa po Atkinsonovem ciklu, ki je značilen za praktično vse hibride. Takšen cikel namreč porablja manj goriva, a po drugi strani zaradi tega nekaj izgubi na moči, zato za športna vozila ni primeren, je pa za takšna, kjer je najpomembnejša učinkovitost. Dodatno mu pomaga še 32-kilovatni elektromotor.

Ko smo bili vestni in ga polnili vsakih nekaj dni, je bila poraba le dva litra na sto kilometrov, kljub temu da smo se večinoma vozili po avtocesti.

Vas zanima, kako zadeva deluje v praksi? Ko smo bili vestni in ga polnili vsakih nekaj dni, je bila poraba le dva litra na sto kilometrov, kljub temu da smo se večinoma vozili po avtocesti. Ko smo skoraj cel teden pozabili polniti baterije, je poraba zrasla na štiri litre, kar vseeno pomeni, da je ioniq zelo varčen. Pozabite na smrdljive dizle, tole porabi še manj goriva, predvsem pa je med vožnjo povsem tih. Vgrajen polnilnik zagotavlja, da ga najhitreje lahko polnite z močjo 3,3 kilovata. To pomeni, da se bo na hitrih polnilnicah napolnil v slabih treh urah, torej je lahko polnilno mesto celo 22-kilovatno, pa se baterija ne polnila močneje kot s 3,3 kilovata. Na domači vtičnici bo postopek trajal približno pol dlje.

Ioniq je zelo enostaven in prijeten avtomobil za uporabo. Ob normalni vožnji je vedno izjemno tih in udoben, še najglasnejši del bosta podvozje in pnevmatike, na avtocesti pa piš vetra. Sprednja sedeža sta udobna foteljčka in tudi nasploh je prostora povsod dovolj, le prtljažnik je plitek. Presenetilo pa me je, da se ioniq dokaj suvereno zapodi tudi v ovinke, česar od njega povprečni lastniki ne boste nikoli zahtevali. Ampak zna tudi to, čeprav z nekaj več nagibanja. Vseeno se zdi kar prilepljen na tla, zato je lega zanesljiva, le na volanu tega ne bo znal pokazati s preveč ’umetnim’ občutkom. Za umirjeno dnevno sobo na kolesih mu tega ne bi bilo treba obvladati, pa je kar dober.

Zame osebno je tudi oblikovno prijetnejši od povsem električnega, čeprav tisti izgleda bolj futuristično. Takšen je po drugi strani bolj eleganten, še posebej z bogato opremo premium. 35 jurjev stane testni, potem pa dva tisočaka popusta najprej nudi Hyundai, še 4.500 evrov pa je subvencije s strani države. To pomeni, da pridemo na odlično ceno 28.500 EUR, kar je zgolj 1.500 evrov več od navadnega hibrida. Torej je takšen tudi cenovno zelo ugoden. Pa še LED-luči dobite namesto ksenonskih, da boste bolj moderni.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki hyundai ioniq PHEV 1.6 GDI DCT premium
vrsta motorja bencinski in električni, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1580
moč v kW (KM) pri vrt./min 107 (146) pri 5.700
največji navor v Nm pri vrt./min 270 pri 4.000
menjalnik robotiziran, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4470 x 1820 x 1450
medosna razdalja v mm 2700
prtljažnik v litrih 550
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1552 (418)
največja hitrost v km/h 178
pospešek 0-100 km/h v s 10,6
poraba (po normah EU) v l/100 km 0,0/4,0/1,1
poraba na testu v l/100 km 4,4
cena osnovnega vozila v EUR 24.990 (*2.000 EUR popusta)
cena testnega vozila v EUR 33.490 (*2.000 EUR popusta)
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 34.990 (*2.000 EUR popusta)

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 31. 3. 2023
Marec 2023
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
272801  domača premiera - BMW serija 7 in BMW X7
02030405
060708  domača premiera - fiat scudo
09101112
131415  domača premiera - kia Xceed
16171819
20  mednarodna premiera - mazda CX-60
21  domača premiera - lexus RX
2223  domača premiera - električna vozila MG
24  domača premiera - ford ranger raptor
2526
2728293031  domača premiera - BMW M power
0102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
toyota corolla 128
fiat 500 125
dacia sandero 113
renault captur 111
renault clio 103

Podatki veljajo za februar 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 8.179 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 1 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 1 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 1 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 1 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 1 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 1 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 2 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 2 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 2 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 2 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 2 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 2 leti  |