Če ne zaidete v terenske ali enoprostorske vode, je tale modri lepotec največ, kar vam lahko Dacia ponudi. Izbrani samostalnik niti ni mišljen sarkastično, saj zdaj, ko je posodobljen, dobro opremljen in za nameček še v lepi modri barvi, sploh ne izgleda slabo.
Vrh Daciine konvencionalne družinske ponudbe je torej karavanski logan MCV, ki premore toliko prostora, da lahko odprete popoldansko prevozniško dejavnost. Eh, si mislite, ne boste gledali za dacio, če pa takšen zagotovo stane 20 tisočakov, kajne? No, napačno sklepate, kljub vsemu je takšen logan MCV že kar sumljivo poceni. 14 tisoč evrov. Me veseli, da imam zopet vašo pozornost. In na njem niti ni nič sumljivega.
Tale logan MCV v stepway-obleki, ki namiguje, da je terensko sposoben, čeprav ni (seveda je le sprednje gnan), je motoriziran s trenutno za ta model najmočnejšim hišnim ’90-konjskim’ oz. 66-kilovatnim turbodizlom, opremo prestige in skoraj vsem, kar se pri njih sploh da kupiti. Pri opremi stepway šibkejšega dizla sploh ni v ponudbi, v trenutku tega pisanja pa je situacija pri Dacii takšna, da ne morete kupiti niti tega, '90-konjskega'. To ne pomeni, da jih sploh ne bo več, temveč so za doseganje zahtev novih regulacij, ki jih prinaša emisijski standard euro 6 c, dizle umaknili iz ponudbe, dokler jih ustrezno ne prilagodijo oziroma ponovno testirajo. Nekaj mesecev in bodo nazaj na spisku.
Nazaj k loganu. Če je kje Dacia brez konkurence, je torej pri ceni. Osnovni logan je na voljo že za 8.900 evrov in (tudi če ste v konfiguratorju razpoloženi za klikanje) cene ne morete dvigniti za več kot nekaj tisočakov. Poleg razveseljivih evrskih številk vas bo navdušila tudi tista, ki ponazarja prostornino prtljage, ki jo lahko natlačite v prtljažnik. Logan MCV je karavan, ki jih bo požrl 573, dovolj za obilico kovčkov, in to z normalno dvignjenimi sedeži. Klop je deljiva v razmerju 2:3, kar je za prevoz daljših objektov vedno dobrodošlo, če jo podrete, pa se pred vami odpre jama s 1.518 litri prostornine. To pa je dovolj že za prevoz koles, brez da bi morali odstraniti sprednje kolo. Volumen je zavoljo kockaste oblike avta tudi prijetno oglat in zato še toliko bolj priročen, tako da tista šala o prevozniških dejavnostih morda niti ni več šala. Trde police ni, temveč boste za zakritje vsebine uporabljali rolo, ki je super za lažji in hiter dostop do kovčkov, nekoliko manj pa, če želite nanj odložiti še kakšno stvar.
Tudi zadnja vrata se odpro dovolj široko, da je nameščanje otroških sedežev mačji kašelj, še toliko bolj, ker so v zadnjo klop vgrajeni priklopi isofix. Tudi za odrasle in normalno grajene osebke bo zadaj dovolj prostora, mogoče ne za tri, saj avto ni ravno širok, ampak dva se počutita čisto udobno, tako v predelu nog kot glave. Strop je dovolj visok, saj razvijalci niso pretirane pozornosti posvečali dizajnu, zato se ne spušča, kot je to v navadi pri dražjih karavanih. Skratka, dejstvo je, da za takšno ceno v noben drug avto na trgu ne morete natlačiti toliko robe.
Sta pa cena in prostor tudi edini kategoriji, v katerih nima rivalov. Pri občutku med vožnjo ga prehitijo tudi nekaj generacij starejši avti. Pač, če boste kupili oz. si lastite ta avto, ga nikar ne priganjajte v zavoje. Ziba se kot jadrnica in v neljubem položaju podkrmiljenja se lahko znajdete hitreje, kot bi si mislili. Nadalje, podvozje je glasno, ko vozite po slabi podlagi, je pa tudi med tršimi, ampak kljub temu solidno požira luknje, seveda ob vožnji naravnost; na volanu je pa občutka toliko, kot ima morska krava fine motorike. Volan je potrebno bolj vrteti kot pri drugih avtih in pri malih kretnjah ne spremeni smeri niti za centimeter. To ni dobra lastnost. Je pa volanski obroč nov in če ne drugega, daje vsaj občutek, da vozite dražji avto. Pogonski sklop ni slab, močnejši dizel smo v loganu preizkusili prvič in moram reči, da nikakor ni podhranjen. Navora je dovolj, ni glasnega rožljanja, vrti se lepo, prestavna razmerja pa so tudi takšna, da šeste stopnje pri ročnem menjalniku ne boste pogrešali. Skratka, dobra in pri 6,8 litra na 100 km, kolikor je pil na testu, tudi varčna kombinacija in zato priporočljiv nakup, ko bodo ti motorji spet na ceniku.
Kot zapisano, s šibkejšim bencinskim motorjem in brez opreme stepway lahko logan MCV dobite že za 8.900 evrov. Ampak tudi dobrih 14 tisočakov za avto s 573-litrskim prtljažnim prostorom je nenormalno nizka cena. Pa povrhu sploh ne izgleda slabo, tako da niti v tem primeru ni potrebno sklepanje kompromisov, če niste v osnovi obremenjeni z znamko.
1 / 21
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
dacia logan MCV 1.5 dCi 90 stepway prestige
vrsta motorja
turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 2 ventila na valj