Številke so vodilo inženirjev nabritih avtomobilov, zato so jim regulacije in normativi trn v peti. Brez slednjih bi si lahko dali več duška, tako pa morajo včasih narediti celo korak nazaj. Tudi pri Seatu.
265, 280, 290 in zdaj že 300! In spet nazaj na 290! Te številke opisujejo sago, v kateri je glavni akter moč seata leon cupra. Govorimo o ’konjih’, seveda. Očitno se Španci nikakor ne zadovoljijo zlahka in ko so končno prišli do lepe in okrogle številke 300, verjetno povrhu vsega zelo srečni, morajo nazaj na 290 zaradi strožjih regulacij okoli emisij. Tako smo slišali, zaenkrat se pri nas še vedno prodaja ta izvedenka, zato je morda z nakupom vredno pohiteti, če ste resen interesent. Če bo moč res prisilno padla nazaj pod okroglo številko, je pa po svoje žalostno. V redu, avti tipa mercedes-benz A, oplemeniteni prek AMG, trkajo že pri 400, vendar nekateri nižjecenovni predstavniki tega razreda (focus RS, civic type-R) so tudi že krepko presegli številko 300. Karkoli manj kot to in dandanes bo avtomobilu takšnega kova kar malce nerodno. Ampak dobro, nekaj nabritih leonov s 300 'konji' je in še bo proizvedenih in mogoče jim nekoč celo na rovaš večje ekskluzivnosti zraste cena.
Sicer se pa leon cupra giblje nekje v zlati (morda sivi?) sredini užitka, ki vam ga je zmožen ponuditi. Užitek pod črto ni samo seštevek posameznih elementov avta, kot so zvok, pospešek, izgled, kakovost itn., ampak je tu še nek, nemara celo prevladujoč faktor, ki mu nekateri pravijo preprosto X. Faktor, ja. Leon cupra na njem pogrne že zaradi zunanjega izgleda, še vedno izgleda absolutno premalo zlobno, ljudje bodo večinoma mislili, da vozite navaden leon, če ne bodo zadaj pogledali značke in izpuhov. Moč štima, z dodatnimi 10 'vranci', skupno torej 300 (221 kilovatov), ki jih doseže malenkost prej kot tale 290 (5.500 do 6.200 namesto 5.600 do 6.500 vrtljajev), se do stotice požene v 5,7 sekunde. Kar je hitro, itak, ampak če bi imel štirikolesni pogon, ki je iz nekega razloga na voljo samo pri karavanski varianti, bi bila ta številka 4,9! Verjetno bi bila še kakšno desetinko manjša, ker ta nima nahrbtnika. To pa je že brutalno in primerljivo s fordom focus RS, ki pa ima kar 50 'konjev' več. In tudi precej bolj primerno podobo.
Z leonom je enako v notranjosti, grozna mehka imitacija ogljikovih vlaken na vratih, ponekod kakšen šiv več in to je to; ni občutka, da sedite v zverini, ki zlahka pihne večino pločevine na semaforjih. Je pa zato vse lepo in kakovostno sestavljeno, se mi zdi, da s tem modelom vse deluje še bolj kompaktno. Kar se splošne kakovosti tiče, je na nivoju bratranca golfa, torej v samem vrhu razreda. Škoda, da si z njim deli tudi dolgočasen karakter.
Se vam pa kocine kljub temu pošteno naježijo, ko v voznem načinu cupra pohodite plin. Zvok, ki ga izdavita izpuha, je sicer manj brutalen, kot si boste želeli, ga pa spremlja vsakokratno pokanje med zaviranjem in prestavljanjem dol. Občutek na volanu še vedno ni tako dober kot pri starem meganu RS trophy, vozi pa se praktično enako kot vsi modeli cupre do zdaj, ta deseterica ’konjev’ se ne pozna dosti. V bistvu nič; več moči nikakor ne potrebuje, še to, ki jo premore, dostikrat zapravlja v nič, saj še v tretji prestavi koplje kot rudar, če asfalt ni res kakovosten. Pač, takšen avto s toliko moči nujno potrebuje hišni 4drive, tako pa tu potencial nikakor ni izkoriščen, ker mu niti elektronsko nadzorovana zapora diferenciala ne pomaga kaj dosti. O njej lahko več preberete v testu cupre 290, ampak če ne hodite redno polagat rekordov na Nürburgring, si s tem ne boste preveč belili las. Čeprav, hecno, je cupra nekaj časa držala celo rekord na tej sloviti progi za spredaj gnan avto, kar pomeni, da je še kako hiter, le občutka ne daje tako dobrega. Mogoče tudi zato razočara, da nima vsaj DSG po novem 7 stopenj, da bi bila vožnja bolj prijetna in umirjena na avtocesti, ker bi bili vrtljaji pri normalni hitrosti pač nižji, tako pa se mora še vedno zadovoljiti s starim, samo šeststopenjskim, ker jim ga Volkswagen očitno še ne dovoli.
Zadnja ovira, ki jo boste morali premagati oz. prva, odvisno, kako obrnete, je pa cena.
Zadnja ovira, ki jo boste morali premagati oz. prva, odvisno, kako obrnete, je pa cena. Testni primerek stane 40 tisočakov in pol. Za takšen cvenk lahko dobite že focus RS, ki pa ima štirikolesni pogon in še 50 'konjev' več. Je pa po drugi strani res, da ne dobite tako vsestransko uporabnega športnika. Mirno ga lahko vozi žena in ne pride jezna domov, da jo vse boli.
1 / 28
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
seat leon cupra 2.0 TSI 300 DSG
vrsta motorja
turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm
1984
moč v kW (KM) pri vrt./min
221 (300) od 5.500 do 6.200
največji navor v Nm pri vrt./min
380 od 1.800 do 5.500
menjalnik
robotiziran, šeststopenjski
pogon
na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm
4281 x 1816 x 1435
medosna razdalja v mm
2631
prtljažnik v litrih
380
masa praznega vozila (nosilnost) v kg
1421 (489)
največja hitrost v km/h
250
pospešek 0-100 km/h v s
5,7
poraba (po normah EU) v l/100 km
8,5/5,8/6,8
poraba na testu v l/100 km
12,5
cena osnovnega vozila v EUR
13.999 (*1.500 EUR popusta v primeru financiranja)
cena testnega vozila v EUR
34.418 (*1.500 EUR popusta v primeru financiranja)
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR
40.408 (*1.500 EUR popusta v primeru financiranja)