Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Za ljubitelje Formule 1

Renault clio R.S. 18 220 energy EDC

Avtor prispevka: Gašper Miš
Če ste ljubitelj Formule 1, sploh dirkaške ekipe Renault Sport, bo za vas takšen clio. R.S. 18 se imenuje, torej nosi enako ime kot letošnji dirkalnik, oba pa pod pokrovom skrivata 1,6-litrski turbomotor!
Za ljubitelje Formule 1
Foto: Gašper Miš
28. 9. 2018 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

1,6-litrski turbomotor je dovolj zmogljiv, da se lahko ob bok postavi vsem konkurentom
s pomočjo sistema 'launch control' se do stotice izstreli v vsega 6,6 sekunde
Akrapovičev izpušni sistem skrbi, da se vam bo smejalo tudi ob turobnih dneh
petvratno karoserijo lahko štejemo v plus, ker ta poveča vsakodnevno uporabnost
če iščete ekskluzivnost, ne iščite več, oštevilčen clio R.S. 18 bo kar pravi za vas
barvna kombinacija mu lepo pristoji, škoda le, da se ne nadaljuje v notranjosti
kljub temu da se mu leta že poznajo, vozniško gledano ostaja eden najboljših v razredu
robotiziran menjalnik EDC je precej boljši kot ob lansiranju, vseeno pogrešamo ročni
materiali v notranjosti tudi po prenovi ostajajo trdi in nasploh pod povprečjem razreda
črni napisi so na temni podlagi neopazni, zato bi bilo čisto vseeno, če jih sploh ne bi bilo
nalepke so cenene, saj so že po manj kot pet tisoč kilometrih kazale prve znake obrabe
R.S. 18 se premalo razlikuje od različice trophy, je pa od primerljivo opremljene cenejši
4,1
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.6 (14 glasov)
test renault clio R.S. 18 220 energy EDC
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Renault z njim praznuje 40 let nastopov v kraljici motošporta, Formuli 1, v ta namen pa so ga odeli v aktualne barve dirkalnika iz mesta Enstone.

Pustimo ob strani, da je cliov samo štirivaljni in približno štirikrat šibkejši, sliši se dobro … 162 kilovatov moči, torej okroglih 220 'konjičkov', ter 280 'njutonmetrov' navora razvije, kar je dovolj, da kljub letom ohranja korak s tekmeci in se do stotice izstreli v vsega 6,6 sekunde. Dobesedno izstreli, ker mu pri tem pomaga še raketni sistem 'launch control'. Clio R.S. 18 je v osnovi seveda clio trophy, kakršnega smo pred kratkim že imeli na testu, le še bolj poseben je. Renault z njim praznuje 40 let nastopov v kraljici motošporta, Formuli 1, v ta namen pa so ga odeli v aktualne barve dirkalnika iz mesta Enstone.

Znana osnova pomeni, da je novinec napram ’običajni’ različici clia R.S. še dodatno približan k tlom, ima trše blažilnike in mehkejše, bolj lepljive pnevmatike. Serijsko je opremljen tudi z Akrapovičevim izpušnim sistemom, ki vam bo z grgranjem pri prestavljanju dol ves čas risal nasmeh na obraz. Robotiziran menjalnik EDC vam ga po drugi strani najbrž ne bo, pa čeprav je v primerjavi s tistim, predstavljenim ob lansiranju, že precej boljši. Prestavlja hitreje in odločneje, vseeno pa ne ponuja takšnih užitkov, kot bi jih lahko ročni. Ta bi dodal piko na i, ker je strogo vozniško gledano tole še vedno eden najboljših predstavnikov razreda. Podvozje lepo sledi vozniškim ukazom, volanski obroč, oblečen v kombinacijo usnja in alkantare, pa lepo sede v roke ter vozniku z natančnim krmilnim mehanizmom ves čas vliva zelo dober občutek.


Ker trivratni avtomobili postajajo stvar preteklosti, moramo petvratno karoserijo zdaj očitno šteti v plus. Vsakodnevna uporabnost cliu R.S. ni tuja, zato lahko brez težav služi tudi kot prvi avtomobil pri hiši, če družina ni velika. V načinu normal ni naporen, niti samo podvozje ni ekstremno trdo, s premikom v programa sport ali race pa postanejo kontrole bolj odzivne, da je clio pripravljen pičiti kot čebela. V tej barvni kombinaciji tudi izgleda tako, mu pa ta črno-rumena lepo pristoji, zato me čudi, da se ne nadaljuje v notranjosti. Tam so vse stvari poudarjene z rdečo, zato sem imel ves čas občutek, da so Francozi delo opravili bolj polovično, predvsem hitreje in ceneje. Možno je, da to moti samo mene, vem pa, kaj bo tudi vas – da so na temen avtomobil nadeli črne napise. Ti so povsem neopazni, zato bi bilo konec koncev čisto vseeno, če jih sploh ne bi bilo. Ne vem, zakaj niso uporabili rumenih, če pa že hočejo, da R.S. 18 izgleda kot čebela.


Kljub temu da posebna različica vse stavi le na izgled, v še naprej precej plastični notranjosti ne prinaša bistvenih novosti. Praktično identična trophyu je, le samozatemnitveno vzvratno ogledalo in kamero za vzvratno vožnjo ima. Tako se od nje še premalo razlikuje, moti tudi, da so nalepke cenene in so že po manj kot pet tisoč kilometrih kazale prve znake obrabe. Podoben problem smo opazili že pri prejšnji generaciji megana R.S., zato bi za 28.890 evrov, kolikor stane takšen clio, pričakoval boljše. Na srečo ostaja v osnovi dober avtomobil, na katerega zastopnik znamke ta trenutek ponuja še 2.200 evrov popusta, zato si ne glede na posrečenost različice zasluži dobro oceno.

Bolj kot na le clio trophy z nekaj 'fensi-nalepkami’ nanj glejte z vidika ekskluzivnosti, saj gre v primeru različice R.S. 18 za omejeno serijo, ki nosi še svojo zaporedno številko. Ta je bila v primeru testnega 252, kakšno drugo pa boste lahko izbrali še do konca letošnjega leta. Če vam je zanjo bolj malo mar, pa bi vam predlagal kar clio trophy. Pa ne bom! Zakaj? Ker je novinec od nje že v osnovi bolje opremljen in posledično predstavlja boljši nakup. Dolgoročno bo verjetno tudi bolje ohranjal ceno in ko bo naposled prišel čas, da ga boste hoteli prodati, bo morda Ricciardo že prvak.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki renault clio R.S. 18 220 energy EDC
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1618
moč v kW (KM) pri vrt./min 162 (220) pri 6.050
največji navor v Nm pri vrt./min 280 pri 2.000
menjalnik robotiziran, šeststopenjski, EDC
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4062 x 1731 x 1448
medosna razdalja v mm 2589
prtljažnik v litrih 300
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1204 (507)
največja hitrost v km/h 235
pospešek 0-100 km/h v s 6,6
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,6/5,1/5,9
poraba na testu v l/100 km 10,7
cena osnovnega vozila v EUR 11.590
cena testnega vozila v EUR 27.290
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 28.790 (*2.200 EUR popusta)

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 24. 1. 2022
Januar 2022
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506070809
101112  domača premiera - mitsubishi eclipse cross PHEV
13141516
1718  domača premiera - kia sportage
1920  domača premiera - volkswagen taigo
212223
2425  domača premiera - cupra born
262728  domača premiera - peugeot 308
2930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 433
renault captur 208
peugeot 2008 203
volkswagen T-cross 116
škoda octavia 80

Podatki veljajo za oktober 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.319 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 meseci  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 4 meseci  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 5 meseci  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 6 meseci  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 7 meseci  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 1 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 1 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 leti  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 leti  |