Nova maska, malo drugačna žarometa in zadnje luči, v notranjosti pa le malce izboljšani materiali ter multimedija so tisto, kar nam novega predstavljajo Japonci. Najbrž je to res tisti minimum, da forester kljub letom ostaja zanimiv avtomobil, ki ga bo večina kupila zaradi voznih lastnosti. Sploh na terenu, kjer se s stalnim štirikolesnim pogonom odlično znajde in kjer mu pomaga še sistem X-mode. Ta prilagodi delovanje motorja, pogona in še nekaterih komponent (zavore), da se boste prej kot avto ustavili vi, ali pa vas bodo (kot v našem primeru) ustavile premalo terenske gume. Če je oprijema dovolj, forester pleza kot gams, se pozna, da ga spremljajo še odličen vstopni in izstopni kot ter precejšnja oddaljenost od tal, ki pri tem najbolj terenskem Subaruju pri nas meri kar 22 centimetrov. Z menjalnikom lineartronic se navor do koles prenaša z aktivnim pretvornikom preko večploščne sklopke v razmerju 60:40, torej tu ni več sredinskega diferenciala, ki je v zgodovini požel toliko hvalospevov na terenu.
Nova tehnična rešitev je pri Subaruju v uporabi od leta 2010, ko so predstavili nov menjalnik in ker večina uporabnikov teh vozil nikoli ne zapelje na zahteven teren. Bolj pomembno je zato, kako se znajde na cesti. V bistvu precej dobro, zato naj vas terenska oddaljenost od tal ne prestraši preveč, če že mislite, da se nagiba kot jadrnica. Seveda ne pričakujte, da bo v zavojih tako kirurško natančen kot WRX STI, to niti ne želi biti, se pa z zavoji vseeno lepo spopade, pozna se, da je motor še naprej bokserski, težišče pa nizko. Bolj ’hecno’ je blaženje, velike neravnine prežveči za šalo, ko naletimo na manjše, pa ves čas deluje malce živčno, ker so preveč želeli narediti cestno dinamičen avtomobil, namesto da bi pustili kar tako, kot je bilo prej – udobno in zanesljivo. Toliko boljši je občutek na volanu, ta je natančen, povrhu še dobro obtežen.
Zmogljivost pogonskega sklopa vsaj na urejenih podlagah ni vprašljiva, ker se pod pokrovom skriva že znan 2,0-litrski štirivaljni turbodizel, ki razvije 108 kilovatov moči, kar po naše pomeni malce manj kot 150 'konj'. Moti, da je motor precej robat, sploh zunaj se ga precej sliši, je pa res, da vsaj po boksersko brbota, zato je zvok zanimiv. Zanimiva je tudi poraba, test je forester zaključil z manj kot osmimi litri, kar se za velikost vozila in dejstvo, da je pogon stalni štirikolesni, ne zdi pretirano. Kakšen deciliter doda tudi neskončnostopenjski menjalnik lineartronic. Moram priznati, da nam menjalniki te vrste običajno niso preveč všeč, ker se ves čas zaganjajo v visoke vrtljaje, pri tem pa stvari ’štimajo’. Prvič zato, ker je menjalnik povezan z dizelskim motorjem, ki največ moči razvije že pri 3.600 vrtljajih, in drugič, ker motor razpolaga še s 350 njutonmetri navora, zato ne bo nikoli potrebe, da bi ga priganjali kot recimo atmosferski bencinski motor. Vam menjalnik priporočam? Da, ker je vožnja z njim prijetna in udobna, na testu nismo našli nič, kar bi si zaslužilo pripombe.
Če boste veliko časa preživeli na avtocesti, vas bo motilo, da je zaradi škatlaste oblike piš vetra precejšen.
Kakšna pa se najde pri foresterju nasploh; če boste veliko časa preživeli na avtocesti, vas bo motilo, da je zaradi škatlaste oblike piš vetra precejšen, velika ogledala pa mu pri tem prav nič ne pomagajo. Seveda pa so po drugi strani odlična v kombinaciji z velikimi steklenimi površinami z vidika varnosti, preglednost nazaj in vstran je namreč odlična. Ko bo šlo bolj na tesno, boste cenili še kamero, ki prikazuje fotografijo z boka vozila, čeprav ločljivost ni ravno najboljša. Podoben problem pesti tudi navigacijsko napravo.
Nov 7-palčni zaslon ni slab, meniji so preprosti in pregledni, najbolj zahtevni pa se boste razveselili, da omogoča še napredne možnosti povezave. In to je to, kar se tiče modernih bonbončkov v notranjosti. Vse ostalo je bolj stare šole, kar pomeni, da so merilniki klasični, stikal je veliko in ogromna so, trde plastike pa je na pretek. To posebej moti? V bistvu ne, ker vse skupaj deluje robustno, izdelava sama po sebi ni slaba, uporabniška izkušnja pa na ta račun prav nič ne trpi. Prenovljeni forester zato vseeno bolj navduši z občutkom zračnosti in prostornosti. Tudi v praksi je prostora veliko, še posebej v drugi vrsti, kjer je klop nastavljiva celo po naklonu. Prtljažni prostor je s 505 litri povprečen, je pa res, da so vsi foresterji štirikolesno gnani, kar za tekmece ne drži nujno.
Ja, forester ima karakter! Tako kot večina Subarujevih modelov vedno navduši s tem, da je točno to, kar boste od njega pričakovali. Ne glede na to, kaj mu naložiš na pleča, se izkaže kot odličen partner, ki te nikoli ne pusti na cedilu, zato je škoda, da bo tudi po prenovi še naprej ostal spregledan. Glavni problem je seveda ta, da z videzom prav nič ne zaigra na čustva, sicer bogato opremljen pa stane kar 43.000 evrov. Kdor išče zmogljiv stroj, ve, da jih je vreden, večina pa pač ne.