Renault grand scenic TCe 160 energy initiale Paris
Avtor prispevka:Anže Jereb
Kaj dobiš, če na pol prežagaš renaulta scenic in espace? Ja njuno povprečje, renault grand scenic! Za tiste, ki ne marate majhnih in ne obvladate velikih, je 4,6 metra dolgi grand idealen.
Tudi večji scenic je v tej novi generaciji lepo zašiljen avtomobil. Sprednji del je po vzoru krajšega scenica precej zaobljen, zadek pa bolj spominja na espace, ko se v bolj ostrem loku zaključi pri prtljažnih vratih. Kombinacija linij je zelo posrečena, kar so dokazovali tudi številni pogledi mimoidočih. Tokrat je pomagala še zanimiva barva in bogata oprema Initiale Paris. Tudi tukaj so seveda 20-palčna platišča serijska in tudi tukaj velja, da pnevmatike posledično sploh niso pregrešno drage, ker je celotna dimenzija (razen premera) precej običajna.
Torej, kaj dobite pri grandu več? Če ga primerjam s krajšim scenicom, potem dva dodatna sedeža, ki sta pospravljena v dnu prtljažnika, a bosta udobna le za silo. Za dva otroka že, čeprav tudi njima ne bo najbolj udobno, zato naj bosta le izhod v sili in ne družinski avto za familijo s petimi otroki. Predvsem pri kolenih bo težava, če že pri glavah ne. In dobite še 27 litrov večji prtljažnik. Ja, samo toliko, ker precej uporabnega prostora pod dnom prtljažnika v tem primeru odpade zaradi integriranih stolov. In tokrat še zmogljivejšega zvočnega sistema, ki ima komponente ravno tam spodaj. Zato je dejansko prtljažnik krajšega scenica celo prostornejši, če upoštevam še dvojno dno. In espace tako ni zastonj espace, tam je litrov še 150 več.
Znotraj so v zadnji generaciji vsi večji Renaulti enaki, saj pri vseh dobite velik zaslon, ki spominja na tablični računalnik. O njem smo povedali že veliko, zato dodajam le, da je pač precej hiter in večina menijev je prijetna, so pa stvari, ki zmotijo. Na primer, da je spreminjanje temperature dokaj tečno, ker je kvazi gumbek za odpiranje menija majhen. In še kaj bi se našlo.
Sicer pa bo pet potnikov sedelo udobno, voznik bo cenil odlično preglednost, ker so stekla velika, odlagališč je precej, a imam tudi v tukaj en pomislek. Med sprednjima sedežema je ogromen prostor, kamor lahko pospravite celo manjšo torbico. Na vrhu predala je naslon za roke, vse skupaj pa je vzdolžno pomično. A je glede na položaj naslonjala odvisno, ali boste imeli vidna in uporabna utora za plastenki ali ne. In v drugem primeru, ko boste vanju namestili plastenki, naslona za roke skoraj ne boste mogli uporabljati, ker bo preveč nazaj. Hecno, ja.
Bistvo tega testa je nov 1,3-litrski turbobencinski motor. Je super nadomestek dizlom, ker ponuja 120 kW moči, to je 163 KM, in 260 Nm navora. V praksi sicer ne poka od moči, nikoli se ne zdi, da je agresiven, kar sploh ni slabo, saj je tole družinski avto. Če ga ne boste priganjali, bo lepo prožen, zelo tih in uglajen, ta umirjenost mi je tudi najbolj všeč. Pa je vseeno dovolj poskočen in radodaren z navorom, ko bo treba koga varno prehiteti. Porabil bo okoli 7 in pol do 8 litrov, torej kakšen liter več od dizla, kar tudi ni slabo.
Vozniško od scenica ne pričakujte preveč, ker je karakterno pravi družinski avtomobil. Pravzaprav je čisto povprečno vodljiv in dovolj udoben, le občutek na volanu je malo preveč umeten. Predvsem vas bo navdušil s svojim udobjem, nenapornostjo in preglednostjo. Manjka mu le sistem 4control, da bi bil v mestih še bolj okreten.
28 'jurčkov' stane testni, ampak ne vidim posebne potrebe, da izberete opremo Initiale Paris, čeprav z njo izgleda najbolje. V vročih dneh bi usnje takoj zamenjal za tkanino, čeprav se lažje čisti, kljub vsemu pa je tudi s to ceno za najbogatejšo opremo in z novim motorjem grand scenic prav dober družinski paket.
1 / 28
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
renault grand scenic TCe 160 energy initiale Paris
vrsta motorja
turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj