Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Velika noga za velike čevlje

Renault megane R.S. TCe 280 energy cup

Avtor prispevka: Anže Jereb
R.S. pri Renaultu vedno pomeni kaj razburljivega. V primeru megana R.S. še posebej, saj je predhodnik tokratnega novinca vedno znova dokazoval, da gre za posebno cestno zver. Je novi iz istega testa?
Velika noga za velike čevlje
Foto: Gašper Miš
9. 11. 2018 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

ste ga pogledali v zadnjo plat? Hudo, ne?
oblika je nasploh zelo atraktivna, pet vrat pa daje uporabnost
sprednja sedeža sta odlična in lepo objameta voznika
čvrsto podvozje vedno znova opozarja, da je ta R.S. posebna zver
krmiljenje je natančno, lepo obteženo ter polno informacij
štirikolesno krmiljenje pomaga pri legi, ta megane se pelje kot po tračnicah
zadek je pri zaviranju v zavoju živahen, a ravno v pravi meri
1,8-litrski motor ponudi veliko moči in avto odlično pospešuje
zavore Brembo zlepa ne omagajo in vedno skrbijo za konkreten pojemek
menjalnik je natančen in dokaj kratek …
… vseeno pa ne najhitrejši, res hitrih prestavljanj nima rad
motor z zvokom ponuja premalo drame ali vsaj premalo pokanja iz izpuha
ta atraktivna barva ni poceni, stane 1.600 EUR
4,3
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.6 (23 glasov)
test renault megane R.S. TCe 280 energy cup
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Praktično vsi megani R.S. doslej so bili pravi športniki. Se spominjate posebej hudega megana R26R z dvema sedežama, kletko in povsem izropano notranjostjo? Pa novejšega megana R.S., ki je postavil rekord steze Nordschleife za vozila s sprednjim pogonom. Tega mu je potem 'ukradla' honda civic, pa njej volkswagen golf, dokler ni megane R.S. še enkrat zapeljal na stezo in zopet postal najhitrejši? No, vseeno mu je tudi ta naslov še enkrat vzela honda civic, ampak tukaj je že nova generacija megana R.S., ki zna zgodbo zopet obrniti sebi v prid. Nikoli končana, ampak še kako zanimiva zgodba, ki jo z veseljem spremljamo.

Prejšnja generacija R.S.a je bila v našem uredništvu velikokrat na testu. Preizkusili smo vse različice, klasični R.S., pa takšnega s podvozjem cup, različico trophy in vedno znova smo bili navdušeni. Pozimi, poleti, vedno. To je bil avtomobil, ki enostavno mora iti v zgodovino kot eden najboljših ’hot hatchev’, slovenskega izraza še vedno nisem našel, ampak saj veste, kaj mislim. In to pomeni, da mora novi stopiti v zelo velike čevlje.

Tako opremljena ibiza s praktično vso opremo pride dobrih 20 jurjev, ampak dobite pa skoraj vse, kar zaenkrat segment ponuja.

Oblikovno ne bo problem, samo poglejte ga. V tej barvi kar sije in je eden najbolj nastopaških predstavnikov razreda, res pa vas bo izbira takšne barve oklestila za več kot tisočak in pol. Zadaj celo izgleda kot kakšen DTM-dirkalnik, čista agresija. In pet vrat ima, zato je povsem uporaben, jaz sem zlahka vozil naokoli družino, vmes celo pozabil, da so z menoj, dokler me žena ni opozorila, da je tempo vožnje postal prehiter.

Tudi znotraj je zanimiv. Ponekod boste morda prebrali, da je premalo poseben, a se ne strinjam. Sedeža takoj padeta v oči, sta zelo športna in zelo dobro oprimeta hrbet, čeprav ne slišita na ime Recaro. Takšna bo doplačilno imel na voljo prihajajoči trophy. Tudi volan je z logotipi R.S. in kombinacijo usnja ter alkantare zelo prijeten, ravno tako je drugačna prestavna ročka. Dodajte še nekaj materialov, ki z vzorcem spominjajo na karbonska vlakna, hja, notranjost je dovolj zanimiva in pika. Predvsem pa je položaj za volanom super.

Ampak bolj pomembna je vožnja in v bistvu mi je všeč vse, razen ene stvari, ki se je dotaknem malo nižje. Ta R.S. je morda malenkost bolj civiliziran od prejšnje generacije, kar pomeni, da boste vsak dan z njim malo lažje shajali, je pa res, da sem jaz že s prejšnjim. Na srečo je le za odtenek bolj civiliziran, kar pomeni, da ostaja trd, sploh takšen s podvozjem cup, ki je deset odstotkov bolj čvrsto, kar je super, ker te potem ves čas opominja, da sediš v nečem posebnem, celo pri 50 km/h. Čez vsako cestno anomalijo namreč malo poskoči in čuti se, da je pač res ves čas napet. Če ga primerjam z leonom cupra, mi je mnogo bolj všeč, ker je leon preveč civiliziran.

Vem, nekaterim je ravno to všeč, jaz pa trdim, da naj bo športen avto pač trd in manj udoben, zato pa ste takšnega izbrali. Sicer vzemite navadni megane TCe 100. Krmilni mehanizem je komunikativen in lepo obtežen, lega vrhunska in ovinke boste požirali kot za šalo. Zaradi zapore diferenciala nos vedno lepo sledi ukazom, zadek pa je precej živahen, kar mi je tudi všeč. Ko boste v zavoju močneje zavirali, bo hotel uiti ven, kar je super zabavno, v tem pogledu je precej podoben manjšemu cliu R.S., ki tudi rad pomiga z ritko. Prejšnji megane tega ni počel tako izrazito. Se je pa zavijanja zaradi štirikolesnega krmiljenja potrebno navaditi, ker je zelo hitro in odzivno in hitro se zgodi, da boste celo preveč zavili v ovinek. Pa vas bodo takrat vedno in zanesljivo ustavile Brembove zavore s koluti bi-metal, ki so izdelani iz kombinacije litega železa in aluminija. S tem so prihranili še skupno 6 kilogramov pri masi, sami koluti pa imajo zato lahko večji premer in se s tem bolje hladijo. Doplačilo? Seveda, 1.100 evrov. Edino ročni menjalnik se mi zdi, da bi bil lahko še hitrejši in malo bolj trd. Oziroma bolj mehanski, sicer se lepo sliši premikanje sestavnih elementov, ko prestavljate, a vseeno ni pojem hitrosti.

Motor je po novem 1,8-litrski in malo se vseeno pozna, da je zamika več, ko močno pritisnem na plin. Sicer je navor na voljo prej kot pri prejšnjem dvolitrskem motorju, vseeno pa potrebuje nekaj več časa, da se turbina zavrti in potem pospeši kot odtrgan. Res kot odtrgan, ker je 280 ’konjičkov’ pač veliko, ob tem pa tudi malo trga volan iz rok. Ne preveč, ravno toliko, da vas opomni, da sedite v napol civiliziranem avtomobilu. Super je.

Kar me res moti oziroma pogrešam, je zvok.

Kar me res moti oziroma pogrešam, je zvok. Pravzaprav pomanjkanje zvoka, ne glede na to, katerega od programov izberem. Vedno je pretih in premalo poka iz izpuha. Še največ v programu sport, se mi zdi, ampak maj kot kakšen i30, focus RS in celo manj kot leon cupra. Manjka mu nekaj karakterja, ki ga bo bojda dobila šele različica trophy.

Torej, za vsak dan je malce bolj nežen, ampak vseeno tole ni avto za pomehkužene. Leon cupra je za tiste, ki ne trpite trdega vzmetenja. In megane R.S. izberite z ročnim menjalnikom, različica z robotiziranim je manj agresivna in nanjo ne polagamo velikih upov, ker sklepamo, da je menjalnik podoben tistemu v cliu R.S. Verjetno spodoben, ampak pobere polovico vozniške zabave. In z zvokom izpuha bo treba nekaj narediti; zadnjič sem se v mestu srečal z lastnikom prejšnega R.S.a, sva si med vožnjo pomahala. In ko se je peljal mimo mene, sem slišal njegov izpuh, svojega pa ne.

Dobrih 37 jurjev pride točno takšna igrača. Ni malo, ampak dobre stvari nikoli niso poceni. Vas pa opozarjam, da vas bo hitro zasvojil in očitno v velike čevlje stopa zelo samozavestno.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki renault megane R.S. TCe 280 energy cup
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1798
moč v kW (KM) pri vrt./min 205 (280) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 390 pri 2.400
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4372 x 1874 x 1445
medosna razdalja v mm 2669
prtljažnik v litrih 384
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1482 (423)
največja hitrost v km/h 255
pospešek 0-100 km/h v s 5,8
poraba (po normah EU) v l/100 km 9,2/6,1/7,2
poraba na testu v l/100 km 12,7
cena osnovnega vozila v EUR 14.690
cena testnega vozila v EUR 29.390 (*1.000 EUR popusta)
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 38.520 (*1.000 EUR popusta)

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 31. 3. 2023
Marec 2023
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
272801  domača premiera - BMW serija 7 in BMW X7
02030405
060708  domača premiera - fiat scudo
09101112
131415  domača premiera - kia Xceed
16171819
20  mednarodna premiera - mazda CX-60
21  domača premiera - lexus RX
2223  domača premiera - električna vozila MG
24  domača premiera - ford ranger raptor
2526
2728293031  domača premiera - BMW M power
0102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
toyota corolla 128
fiat 500 125
dacia sandero 113
renault captur 111
renault clio 103

Podatki veljajo za februar 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 8.179 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 1 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 1 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 1 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 1 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 1 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 1 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 2 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 2 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 2 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 2 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 2 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 2 leti  |