Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Moj fotr je grom

BMW M5 M xDrive

Avtor prispevka: Anže Jereb
Ko se v dir požene vseh 600 ’vrancev’ in sila potnike brutalno potisne v sedeže, igla na merilniku hitrosti raste hitreje od sproščanja adrenalina v krvi. M5 je grom in strela!
Moj fotr je grom
Foto: Jure Cehner
29. 12. 2018 ob 19:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

čeprav je najbrutalnejši v družini, mu elegance ne manjka
streha je karbonska, razlaga ni potrebna
notranjost je prefinjena in elegantna …
... a obenem še prijetno športna, zlasti sedeža
prostora je veliko, tudi v prtljažniku
turbobencinski stroj V8 se smeji dizlom, ne glede na njihovo moč
menjalnik je postal bliskovit in prav nič ne cuka
zmogljivosti zasvojijo kot droga
kljub masi je v zavojih presenetljivo agilen
štirikolesni pogon ne doda okornosti, le poveča oprijem
vožnja v slabih razmerah ni več problem
zvok je zanimiv, a znajo tekmeci ponuditi še boljšega
malo manj kot 2 toni lastne mase se pač v zavojih morata poznati
vse skupaj deluje malenkost preveč tehnično in nemško sterilno
cena nima zgornjih okvirjev
4,5
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.4 (28 glasov)

Če je le zadnji pogon ob kopici moči na trenutke ostajal zadnja hiba BMWja M5 (seveda tudi prednost), so z novo generacijo odpravili tudi to. To pomeni, da bo pospeševal vsaj tako suvereno kot audi RS6 ali mercedes-AMG E 63, obenem pa bo ostal lepo obvladljiv tudi takrat, ko bo cesta mokra ali zasnežena. No, vsaj bistveno bolj obvladljiv, kot bi bil sicer, vseeno pa ne priporočam, da z močnimi potiski plina takrat preverjate, če stabilizacijski sistem slučajno spi. Ker zadek pač ne bo ostal na mestu.

Tako je, BMW M5 ima odslej štirikolesni pogon, a ne čisto navadnega. Sliši na oznako M xDrive in je posebej prilagojen športnim karakteristikam avtomobila, v praksi pa to pomeni naslednje: izbirate lahko med tremi načini delovanja, in sicer 4WD, 4WD sport mode ali le 2WD. Podobno velja za mercedes-AMG E 63 S, kjer tudi lahko preklapljate med štirikolesnim in dvokolesnim pogonom.

Tukaj štirikolesni pogon skrbi za dostavo moči še k sprednjima kolesoma le takrat, ko sta zadnji že na meji oprijema. Na primer pri agresivnem speljevanju ali pri hitri vožnji skozi zavoj, kjer zaradi podlage kolesi nimata najboljšega oprijema. Takrat bodo vozilo poganjala vsa štiri kolesa, pri čemer glavnino še vedno prevzemata zadnji dve. In zato M5 ne deluje okorno, nikoli se ne zdi, da želi iz zavoja pobegniti nos, kar je bil velikokrat 'zaščitni znak' audijev. Glede na maso in gabarite je M5 pravi atlet. Kadar je podlaga dobra in oprijema veliko, bo pogon namenjen le zadnjemu paru, pa čeprav boste v načinu 4WD. In vedno le k zadnjima kolesoma v načinu 2WD, če si boste zaželeli kakšen širok zdrs. Kontroliran, seveda.

Razlika v delovanju štiri- oziroma dvokolesnega pogona je izjemna. Polno pospeševanje z mesta ob vključenem le zadnjem pogonu še vedno pomeni pobalinsko kurjenje pnevmatik in številne popravke na volanu, da bi ohranili smer vožnje. V načinu 4WD drame ni, M5 pa pospeši tako učinkovito, da ti vzame sapo. 3,4 sekunde z mesta do stotice, pravijo podatki, v praksi pa to pomeni, da bi vas po petih sekundah pospeševanja na avtocesti policist že lahko kaznoval. Pospeševanje sploh ne popusti in bliskovite menjave prestav 8-stopenjskega samodejnega menjalnika ne ponudijo niti delčka sekunde oddiha. Vse skupaj je tako brutalno in sapo jemajoče, da boste pospeševanje želeli izkoriščati vsak trenutek. Je kot droga, ki zasvoji. Sploh ob zvočni spremljavi in pokanju iz izpuha, ki se oglasi kot topovski strel. M5 bi se ob pokanju izpuhov avtomobilov, kot sta fiesta ST ali leon cupra, le nasmehnil. Potem pa pokazal, kaj je pravi pok.

Sicer pa pod pokrovom novega M5 ostaja V8-turbobencinski stroj, ki tokrat razvija 441 kW moči oziroma okroglih 600 ’konjičkov’. In navora je za 750 Nm. Kljub dodatnim komponentam štirikolesnega pogona ta M5 ostaja lažji kot v prejšnji generaciji. Lahek še vedno ni, saj tehta debelih 1.930 kilogramov, nekaj maščobe pa je izgubil s pomočjo karbonske strehe, ta je na M5 prvič. Seveda se pozna, da ni ravno suhljat tekač na dolge proge, še posebej v ovinkih, kjer se masa enostavno ne more skriti, vseeno pa je vozniško še vedno izjemno oster in na kakšni zaviti cesti mu boste vseeno težko sledili, pa čeravno boste tudi sami sedeli v nečem nabritem. Tudi položaj za volanom in sam občutek sta odlična, krmiljenje je pač na najvišji ravni. Ko pridemo do šprinterskih vrlin, no, tam je M5 agilen kot le najboljši.

Ampak, ne pozabimo, da M5 izhaja iz BMWjeve petice, uglajenega in prostornega avtomobila, ki prinaša odlične materiale, vrhunsko izdelavo in zvrhan koš udobja. V našem uredništvu smo imeli že dve, testa si preberite tukaj in tukaj. In če smo že za njiju zapisali, da sta odlična, potem je M5 le logično nadaljevanje že ugotovljenega. Navdušujoče je, da je lahko tako izjemno zmogljiv stroj tudi tako udoben in umirjen potovalnik. Če ga boste dali ženi za v trgovino, vam obljubim, da bo nazaj prišla brez bušk na pločevini. In če boste poslovne partnerje zapeljali do Nemčije, tudi ne bodo imeli pripomb. Prostora je namreč dovolj celo na zadnji klopi, sprednja sedeža pa sta ena najboljših, v katera sem kdajkoli posedel svojo zadnjico. Nastavljiva v vseh mogočih smereh, zelo udobna in ko bo treba, bosta tudi hrbet konkretno objela.

Vse to razkošje in brutalna moč seveda nista poceni. Testni M5 bi denarnico osušil za dobrih dvestopet tisočakov, ampak tudi tekmeci cenovno niso daleč. Je res, da mercedes ponudi še nekaj več groma v svojem glasu, sicer pa je M5 praktično popoln. In še izgleda vrhunsko, ravno prav zadržano, da umirjenim poslovnežem ne bo nerodno, in ravno prav pobalinsko, da bo vsakomur takoj jasno, da z njim ne gre češenj zobati. Če ne takoj, pa po treh skeundah, ko ga ne bo več videl.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki BMW M5 M xDrive
vrsta motorja turbobencinski, osemvaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 4395
moč v kW (KM) pri vrt./min 441 (600) od 5.600 do 6.700
največji navor v Nm pri vrt./min 750 od 1.800 do 5.600
menjalnik samodejni, osemstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4966 x 1903 x 1473
medosna razdalja v mm 2982
prtljažnik v litrih 530
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1930 (510)
največja hitrost v km/h 250/305
pospešek 0-100 km/h v s 3,4
poraba (po normah EU) v l/100 km 14,5/8,2/10,8
poraba na testu v l/100 km 16,5
cena osnovnega vozila v EUR 52.300
cena testnega vozila v EUR 158.200
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 204.268

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 24. 1. 2022
Januar 2022
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506070809
101112  domača premiera - mitsubishi eclipse cross PHEV
13141516
1718  domača premiera - kia sportage
1920  domača premiera - volkswagen taigo
212223
2425  domača premiera - cupra born
262728  domača premiera - peugeot 308
2930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 433
renault captur 208
peugeot 2008 203
volkswagen T-cross 116
škoda octavia 80

Podatki veljajo za oktober 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.319 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 meseci  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 4 meseci  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 5 meseci  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 6 meseci  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 7 meseci  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 1 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 1 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 leti  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 leti  |