Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Proslava črke X

BMW X5 xDrive30d M sport

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Prav X5 je tisti, ki je pri BMWju proslavil črko X. Z njim se je vse začelo in z njim gre zdaj vse naprej v novo ero. Pred vami je 4. generacija in ta je še večja kot prej. Je zato tudi razred višje?
Proslava črke X
Foto: Jure Cehner
4. 1. 2019 ob 18:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

udobje in skladnost vožnje sta naredila vsaj en, če ne dva koraka naprej
zračno vzmetenje ni izboljšalo le udobja ampak tudi terenske zmogljivosti
med vožnjo po terenu ali blizu ovir vam pomagajo številne kamere
za X5 si težko predstavljam boljšo kombinacijo motorja in menjalnika
poraba je ob veliki masi zelo sprejemljiva
v kabini je med vožnjo z akustično zasteklitvijo zelo mirno in tiho
izdelava je pričakovano odlična, uporabljeni materiali večinoma vrhunski
projekcijski zaslon je nujen, na njem se prikazujejo številne informacije
sedeži individual so sicer dragi, ampak krasno nastavljivi in pozorno izdelani
dvodelna prtljažna vrata se lahko zdaj v celoti odpirajo električno
na voljo so številni moderni in tehnološko napredni dodatki
ob zelo bogato odmerjenem prostoru v višino in širino ga je notri malo v dolžino
plastika je ponekod preveč svetleča in cenena
nekateri gumbi (ob ročici menjalnika) dajejo premalo povratnega občutka
štirikolesno krmiljenje ne deluje tako prepričljivo kot pri nekaterih drugih avtih
digitalni merilniki delujejo pusto, lahko bi bolje izkoristili velik zaslon
4,2
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.2 (22 glasov)
test BMW X5 xDrive30d M sport
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Danes je pravo nadomestilo za prvo generacijo iz leta 1999 v bistvu X3, ki je celo od tiste daljši za 4 cm, novi X5 pa od svojega pradedka že za dobrih 25 cm. Če se je ponekod trend rasti že ustavil, se pri SUVjih očitno še ni. Vidi se, da povzema vse nove oblikovalske ideje X3 in še kakšnega X, ni pa na prvi pogled očitno, da gre za čisto novi X5. Kljub ogromnima ledvičkama, no, ledvicama, se zdi, da bi moral še malo bolj izstopati glede na svoj bogat renome, saj je ob prihodu na trg povzročil malodane revolucijo. So pa luči zadaj tiste, ki skoraj nobenega ne pustijo hladnega. Nas spominjajo na avtomobil ene cenejše znamke, je pa z njimi vsaj drugačen od ostalih Xov. Nekoč nas je BMW na vsak način želel prepričati, da je X5 v resnici SAV in ne SUV, ker je bil izrazito cestni avto brez kakršnihkoli terenskih ambicij.

Vseeno bo vsakemu, ki bo po urejeni cesti samo malo zapeljal ta avto, jasno, da je tole nekaj drugega od vseh starih X5. Občutek med vožnjo je bistveno boljši, ker je bolj udoben. Ves čas smo pri vseh SUVjih govorili, da niso udobni, ker delujejo napeto in ves čas pretresajo potnike, prestižni proizvajalci pa so zdaj našli rešitev v zračnem vzmetenju, ki je prvič na obeh premah na voljo tudi pri tem modelu. Čeprav stane dodatno 1.517 evrov, niti za trenutek ne razmišljajte, da ga ne bi izbrali. Prvič, ker ta številka predstavlja le odstotek ali dva pri celotni ceni, predvsem pa z njim postane X5 prijeten in umirjen, če izberete dinamični način, celo agilen, malo je nagibanja in pri 2,2 tone mase je presenetljivo lahkotno vodljiv. Ne zdi se sicer tako oster kot prejšnji, ampak deluje na novi platformi s kar petvodilno zadnjo premo precej bolj umirjeno in skladno. Do tukaj si pri poglavju vozne lastnosti in občutki zasluži samo najboljše ocene.

Manj sem prepričan, če res nujno priporočam štirikolesno krmiljenje, ki isto stane 1.517 evrov.

Manj sem prepričan, če res priporočam štirikolesno krmiljenje, ki isto stane 1.517 evrov. Saj pomaga pri parkiranju na manjšem prostoru in zavijanju v ozke ulice, ampak včasih daje nekam hecen občutek in je potrebno dodatno popravljati smer, ko že zavijete. Saj se človek privadi v dveh dneh, ampak se je vseeno potrebno privaditi, česar pri drugih avtomobilih nisem občutil v tolikšni meri.

Vem, da ne bo vsak izbral toliko dodatne opreme, kot je ima testni model z vrhunskimi sedeži individual, oblečeno armaturno ploščo, dodatnim ogrevanjem, laserskimi lučmi, akustično zasteklitvijo, s strešnim oknom, paketom M sport in še marsičim, da je dodatkov potem kar za 40 jurjev. Ampak ravno zato je potem notranjost prijetna, čeprav ponekod plastika preveč svetleča in občutek celo kičast s stekleno ročico menjalnika. Nekdo, ki gleda posnetke, pa ploska od veselja in jo že kljuka na seznamu dodatne opreme, tako različni so okusi in to je pri prestižnih znamkah vedno pomembno.

Zame so seveda še veliko bolj uporabni dodatki, kot je projekcijski zaslon, zelo velik je in odlično viden. Novi so nekam pusti digitalni merilniki in velik osrednji zaslon, ki je pri BMWju lepše vkomponiran z ostalimi napravami in kljub velikosti 12,3 palca nikamor ne štrli, gumbi delujejo čvrsto in kvalitetno, čeprav bi bili kovinski še boljši, vidljivost iz avta je zelo dobra, ker se visoko sedi, in kabina je ena najširših med tovrstnimi avti. Tudi v drugi vrsti trije brez težav sedijo eden ob drugem, je pa v dolžino hecno malo prostora, kar sem sploh videl, ko so bili notri otroški sedeži in sta otroka precej pogosto z nogami brcala v moj sedež, čeprav sem povprečno visok, torej niti voznikov sedež ni bil pomaknjen zelo nazaj. Nasprotno je seveda kljub strešnemu oknu veliko prostora nad glavami potnikov, sploh pa je vožnja užitek, ker je imel testni še dodatno akustično zasteklitev, ki zelo učinkovito zaduši hrup okoli avtomobila. Sprednja potnika bodo razveselile tudi malenkosti, kot sta recimo hlajena ali ogrevana utora za pijačo, da bodo dolge poti ja še bolj prijetne. Prtljažnik s 650 litri ostaja precej prostoren, dno je dokaj visoko od tal, ampak je tudi strop visok, ohranja pa dvojno odpiranje vrat, pri čemer se zdaj tudi spodnji del lahko odpira in zapira elektronsko. Pri tem nastane fina polička za sedenje ali pa pač lažje nakladanje težjih predmetov.

Je pa še eno področje, ki ga pri X5 do te generacije še nismo obdelali. Teren! Ja, vem, kdo pa se z njim vozi po terenu in, če smo realni, stari tudi niso bili za tja. Ampak pri tem se podvozje dvigne, razpon med najnižjo in najvišjo točko je 80 milimetrov in lahko si omislite celo terenski paket off-road z dodatnimi zaščitami trebuha in programi, ki jih testni ni imel. Je pa imel vrhunske kamere, ki vam pomagajo, ko ne vidite nič okrog avta. Ja, tudi takšna je moderna terenska vožnja, ampak X5 je zares postal bolj zmogljiv, ko zavijete z urejenih cest. V osnovi je 214 mm od tal. Seveda pa to še vedno ni pravo terensko vozilo; ga izdajo že gume, če ga lastniku že škoda ni pri tolikšnem znesku.

Naj se vrnem na urejeno cesto, kjer vas bosta spet navdušila znan trilitrski turbodizelski šestvaljnik in osemstopenjski samodejni menjalnik; zmogljivosti so zelo dobre, 195 kilovatov, kar je 265 ’konjev’, je seveda dovolj za suvereno premikanje, poraba je bila okoli 9 litrov na 100 kilometrov, kar je povsem znosno, predvsem pa je hrupa za dizelski pogon malo, zato bo še kar nekaj časa trajalo, da bodo v teh avtih brneli bencinski motorji. Poleg številnih tehnologij, ki pomagajo nepazljivemu ali bolje rečeno nepozornemu vozniku, je bila ena še posebej zanimiva in morda kar malce strašljiva, če se voznik tega zaveda. Zavore so namreč v celoti elektronske, kar pomeni, da ni več fizične povezave med zavornim pedalom in cilindrom. Občutek na pedalu je vrhunski, kljub veliki masi se X5 zelo zanesljivo ustavlja, bo pa ’hecno’, ko boste na polno zavirali na snegu in ne bo več značilnega trzanja pedala, ko čutite, kako deluje ABS. Vse skupaj je pač del napredka tehnologije, ki so korak k avtonomni in bolj učnikoviti vožnji.

118 tisoč evrov v tem razredu ni več cena, ki bi ob tako bogati opremi presenetila. Seveda ni malo, ogromno je, ampak toliko je pač potrebno odšteti za moderen prestižni SUV. Za osnovnega bi sicer morali 77.500, ampak ne vem, zakaj bi se mučili na osnovnih stolih, če pa lahko uživate na finih foteljih in na zračnih blazinah plavate na grdih cestnih luknjah in z laserskimi lučmi strašite poredne srne. Prvi terenec za cesto je tako postal boljši na terenu IN na cesti, kdo bi si mislil, da je to pri novi generaciji možno … Verjetno vsi.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki BMW X5 xDrive30d M sport 
vrsta motorja turbodizelski, šestvaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2993
moč v kW (KM) pri vrt./min 195 (265) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 620 od 2.000 do 2.500
menjalnik samodejni, osemstopenjski, steptronic
pogon na vsa štiri kolesa, xDrive
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4922 x 2004 x 1745
medosna razdalja v mm 2975
prtljažnik v litrih 650
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 2185 (675)
največja hitrost v km/h 230
pospešek 0-100 km/h v s 6,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,5/6,3/6,8
poraba na testu v l/100 km 8,5
cena osnovnega vozila v EUR 77.500
cena testnega vozila v EUR 77.500
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 118.022

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 10. 2019
Oktober 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - mitsubishi ASX
10  mednarodna premiera - renault captur
domača premiera - volkswagen passat
111213
141516  domača premiera - Oplova gospodarska vozila
domača premiera - kia Xceed
17181920
21  domača premiera - škoda kamiq
22  domača premiera - hyundai kona hybrid
23  domača premiera - Jesensko doživetje z BMW 1
24252627
2829  mednarodna premiera - ssangyong korando
3031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: jeanpu
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 1 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 3 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 4 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 4 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 5 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 5 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 5 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 5 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 5 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 5 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 5 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 5 meseci  |