Ja, cena je huda, ampak ko boste pogledali tehnične podatke, boste hitro vedeli, zakaj je tolikšna. M140i ni le preimenovan M135i, kot bi pomislili nekateri, pač pa pod pokrovom skriva nov motor. Še vedno 3,0-litrski vrstni šestvaljnik, ki ob pomoči turbin razvije kar 250 kilovatov moči, torej 340 'konjev', in okroglih 500 njutonmetrov navora. To pomeni, da je napram predhodniku bogatejši za dodatnih 10 oziroma 15 kilovatov moči (odvisno od modelnega leta) ter 50 Nm navora.
140i je zelo zmogljiv stroj, o tem ni nobenega dvoma, a ima v hiši dva huda konkurenta. Prvi sliši na ime M240i, torej gre za kupejevsko različica tega, potem pa je tu še zmogljivejši M2. Ampak recimo, da želite majhnega športnega bavarca, žena pa ves čas vztraja, da mora biti avtomobil družinsko uporaben. Ne glede na to, kako izjemna sta tista dva, na tej točki pogorita. In vi s svojimi argumenti. Tale pa ima vse, pet vrat, pet sedežev, solidno odmerjen prtljažnik (ta meri 360 litrov, kar res pomeni, da je od kupejevske dvojke celo malenkost manjši, a zaradi večje odprtine v praksi bolj uporaben) in ob tem stane skoraj 20 tisoč evrov manj kot brutalni M2. Sliši se kot odličen kompromis, pa je?
No, boljši kot M2 zagotovo ni, vsaj z vidika vozniške dinamike ne, se nam pa kljub zajetnim 1.550 kilogramom (kljub temu je od M2 lažji za 45) ni zdel toliko slabši, niti ne počasnejši ali zabavnejši. Če vam bo kdo vseeno očital, da ne vozite pravega M, mu lahko poveste, da vsaj pije kot pravi M. Na testu skoraj 13 litrov na sto kilometrov, se pa da tudi z desetimi. Bistveno manj bo že težko, če pa liter porabi samo ob zagonu, ko iz izpuha prav lepo zarenči in vas spomni, da vseeno ne vozite čisto običajne enke. Pogon je v tem primeru speljan le na zadnji kolesi, kar boste ob izklopljeni elektroniki in samo najmanjšem dotiku stopalke za plin takoj opazili, se pa navor za razliko od M2 tja prenaša preko 8-stopenjskega samodejnega menjalnika steptronic. Po občutku bi rekel, da ni prav nič počasnejši od robotiziranega DCT s sedmimi stopnjami, zato boste v praksi edino razliko občutili le pri počasnem speljevanju, kjer tale bolj zvezno vleče in ne cuka kot tisti. Od 0 do 100 km/h z njim pospeši v vsega 4,6 sekunde, kar trditev le podkrepi, je pa res, da ima BMW v ponudbi še dve desetinki hitrejšo različico s štirikolesnim pogonom xDrive.
Kato boste izbrali, je najbrž odvisno od vas in tega, kdo bo avtomobil vozil večino časa. Sam vem, da bi raje prihranil kakšen tisočak in izbral kar takšno različico z zadnjim pogonom, ker deluje bolj prvinsko, če pa že govorimo o enem najboljših 'hot-hatchov' na trgu. Podoben ’problem’ nastane tudi pri izbiri menjalnika. Ta je povezan z osemstopenjskim samodejnim in čeprav deluje odlično, bi sam vseeno izbral cenejši ročni menjalnik. Drži, da z njim M140i do stotice potrebuje še dve desetinki več, a nisem prepričan, da boste to kdaj zares občutili, vam bo pa vse povrnil v obliki veselja do vožnje – a ni ravno to BMWjev slogan?! Do vrtca in nazaj bo tale čisto v redu, če vam le uspe prepričati ženo, da M140i ni to, kar v resnici je - volk v ovčji koži.