Range rover evoque je kriv za to, da so se razpasli majhni premium križanci. Skoraj 800 tisoč so jih prodali do tega in kdo jih je kupoval? Victorie Beckham in vse, ki so želele biti takšne kot ona.
’Fuzbal mame’, jim pravijo, ker njihov avto ne sme izgledati nič slabše kot 2 tisoč evrov draga torbica, ki so jo dobile za 37. rojstni dan. Pa se zato ob novem evoquu moški počutijo kaj manj moško? Ah, kje pa! Podoba je kompaktna, nabita, mišičasta, ozke luči izgledajo agresivno in srepo gledajo naprej, pod njimi je pa masivna maska, ki pri R dynamic še posebej dobro izpade.
Ni kaj, zunaj še vedno pusti prepoznaven in res dober vtis, kaj pa v delovnem prostoru? Po vzoru velarja, ki ga seveda posnema na vseh področjih, je tudi tukaj zelo malo stikal, ampak veliko lepih zaslonov. Vsi imajo zelo dobro ločljivost, da se na njih vse lepo vidi, tistega z merilniki med vožnjo niti ne boste veliko gledali, ker je na šipi še projekcija z velikimi številkami. Na spodnjem zaslonu pa so res dobro naredili, da se temperatura, ogrevanje sedežev in glasnost avdiosistema nastavljajo posebej s pravimi okroglimi gumbi. Zgornji zaslon pa se zelo lepo vklopi in privzdigne, ko pritisnete na gumb start.
Vse to so tiste domislice in bonbončki, ki razveselijo čisto vsakega tipičnega kupca tega avta. In dejstvo je, da pusti vtis. Kdor sede v evoque, je navdušen nad ’čistim’ oblikovanjem, nad uporabljenimi materiali in počutjem nasploh. Res da občutek, da ponuja nekaj več in da je zato tudi vreden več. Prostora v kabini ni veliko, ampak morate vedeti tudi, da je to samo 4,37 metra dolg avto. Vseeno je za otroška sedeža na zadnji klopi nekaj več prostora, ker so kljub enaki zunanji dolžini kot pri starem za 21 milimetrov povečali medosno razdaljo. Sliši se malo, v praksi pa vsak milimeter prav pride in tudi odrasli se tam lahko peljejo. Veliko prostora so namenili drobnarijam potnikov spredaj, saj so kljub dokaj visoko postavljeni sredinski konzoli uspeli narediti kar velik prostor pod njo, tako da je edina neizkoriščena površina tista ob ročici menjalnika, ki deluje kar nekam pusto. Morda bi lahko ročico premaknili bolj levo in bi bil tam še kakšen odlagalni prostor, ampak potem vse skupaj ne bi delovalo tako simetrično.
Voznik bo dobil vse, kar od takšnega avta pričakuje. Torej visoko sedenje, dober pogled na strehe avtomobilov pred sabo in dolga vrata, ki zaščitijo prag in s tem vaše hlače pred umazanijo. Nazaj je preglednost zaradi zelo nizke šipe na zadku slaba, ampak so spet našli krasno rešitev, kjer se na videz običajno vzvratno ogledalo s pritiskom na gumb spremeni v zelo širok zaslon z zanimivo ločljivostjo 1.600 x 320 pik, uporablja pa hitro kamero z zajemom do 60 slik na sekundo, da se prikazana slika ne zatika. Vidno polje je kar enkrat večje, v tem primeru 50 stopinj, s čimer široka stebrička zadaj kar naenkrat nista več problem, je pa za voznika bolj nerodno stalno prilagajanje vida, ker so oči vajene globine, tukaj pa vidijo samo sliko. Rešitev tako ni namenjena stalni uporabi, ampak bolj posebnim primerom, ko zadaj nekdo sedi na sredini ali je prtljažnik do strehe naložen, voznik pa še vedno vidi nazaj.
Evoque bi moral do tukaj prepričati Victorio in vse, ki bi ji bile rade podobne, nas, ki bolj kot njihove težave slišimo ropotanje motorjev, pa moti, da se ob zagonu precej traktorsko oglasi. Bolj bi se mu podal kakšen drug motor, čeprav bo dizelski štirivaljnik D180 vsaj nekaj časa verjetno najbolj pogosta izbira v tem avtu. In ta motor nam že prej ni bil všeč v jaguarjih in ostalih land roverjih, ker je glasen in tudi ne posebej varčen. Z zmogljivostmi sicer prepriča: ni počasen, lepo pospešuje, ima pa vseeno veliko dela, ker takšen evoque tehta samo 100 kilogramov manj kot 2 toni. Ja, veliko za precej kompakten avto in to se med vožnjo pozna. Kljub zmogljivemu podvozju deluje preveč napeto, pretresa na slabih cestah, sploh z 20-palčnimi platišči, ki sicer izgledajo fantastično, se to še bolj čuti. Očitno so vse skupaj želeli potem kompenzirati s premalo obteženim volanom; kar prelahko se vrti glede na vse ostalo, ampak tukaj so verjetno mislili na voznice, ki jih bo všeč, kako lahkotno deluje v rokah, čeprav v resnici ni. Se pa tudi večina voznikov evoqua verjetno ne bo vozila hitro v ovinke, ampak bolj naravnost po mestu.
Ravno zato preseneča, kako dobro se evoque znajde na terenu. Oziroma bi se znašel, če bi si ga upali peljati tja s temi kolesi. Po novem lahko brede po 60 centimetrov globoki vodi, tako da lepotic, ki so doma v Podpeči, niti poplavljena cesta pri Črni vasi na Barju ne bo ustavila, ko se jim bo mudilo na kasting v Ljubljano. Od tal je odmaknjen velikih 21 centimetrov, to je tudi za najvišje pločnike dovolj, štirikolesni pogon pa po novem tudi sam odklaplja zadnji kolesi, da malo prihrani pri gorivu, ko je cesta nezahtevna. Zanimivo je, kako močno se čuti pojemek, ko spustite plin, ker del energije novi evoque shranjuje za elektronske naprave v avtu, motor pa se izklopi, še preden se ustavite na semaforju. V mestih se bo morda poznalo pri porabi za kakšen deciliter ali dva, na odprti cesti pa seveda ne. Na testu je bila skupna poraba 8,6 litra. Čeprav ima še nov ZFov 9-stopenjski samodejni menjalnik, nas ni preveč navdušil, ker občasno deluje neodločno, potem pa se kar naenkrat preveč zbudi, je pa res, da so zadnje prestave zdaj daljše za tišjo vožnjo, prva pa krajša za lažje speljevanje s prikolico in teren. Prestava več v menjalniku ne pomeni, da je večji ali težji, nasprotno, celo 7,5 kilograma je lažji, ni pa število prestav občutno doprineslo.
Torej mešani občutki. Nor izgled, res je eden najlepših avtov, križancev pa sploh. Notranjost je zelo lepa in dobro izdelana, edino prostor je omejen, ampak je tudi avto dokaj majhen, praktično enako velik kot prej. Vožnja po cesti bi morala biti vsaj malo bolj udobna, ampak tukaj je treba potrpeti za izgled. In terenske zmogljivosti? Zelo dobre, vem pa, da jih ne bo noben oziroma nobena rabila. Ima naše priporočilo? Seveda, kje pa lahko dobiš tako markanten avto, ki topi še najbolj hladne lepotice? Že samo zato se ga splača imeti tudi moškim, ker je najbolj šik med križanci.
1 / 28
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
land rover range rover evoque D180 AWD AT HSE R-dynamic first edition
vrsta motorja
turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj