Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ateca Schwarzenegger

Cupra ateca 2.0 TSI 4drive DSG

Avtor prispevka: Anže Jereb
Ateca kot prvi model nove znamke Cupra prva vstopa v segment križancev, ki prepričujejo z mišicami. Je hitra in čvrsta, vseeno pa umirjena in celo udobna. Je lahko to hitri križanec za vsak dan?
Ateca Schwarzenegger
Foto: Gašper Miš
26. 6. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 2

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

oblikovno je simpatičen avtomobil, ki z novimi dodatki malo bolj zaživi
logotip izgleda poredno in malokdo ga pozna
znotraj je dovolj prostora tudi za družinsko rabo
višje sedenje pomeni boljšo preglednost na okolico
notranja izdelava je skoraj brezhibna, materiali so odlični
sedeža sta malo bolj športna in suvereno objameta telesi
vsakodnevno je takšna cupra dovolj udobna in uporabna
300 'konjičkov' je dovolj za zelo prepričljive pospeške
občutek na volanu je odličen, eden najboljših v segmentu
v načinu 'cupra' je avto trd, sicer pa ne preveč
na trgu praktično nima konkurence
zunanjost je premalo dramatična glede na dirkaški renome znamke Cupra
notranjost tudi ne prepriča s posebnostjo
vozniško manjka še več razburljivosti, lahko bi vsaj bolj pokalo iz izpuha
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.2 (15 glasov)

Če so ’300-konjski’ križanci res potrebni, je odgovor zelo enostaven: niso. Ampak, saj tudi s čokolado oblite banane niso in jih vseeno z veseljem pojemo. In če za njih rečemo, da so ’fajn’, lahko zaključim, da so najmanj enako ’fajn’ tudi tako hitri križanci. Pa ne zato, da vam pomagajo krepiti ego, ko vas na avtocesti nekdo ne bo mogel prehiteti, ker boste vi ob polnem plinu pospeševali po vzoru Hitrih in drznih. Pač, 5-sekundni pospešek do stotice je zanimiv ne glede na starost voznika. Itak smo moški tudi v poznejših letih mentalno na nivoju 9-letnikov, kot mi včasih očita žena, ker so mi všeč adrenalinski parki pa video igre. In seveda takšni avtomobilski pospeški.

Naj se na začetku razume, da takšna ateca ni pravi športnik, ker se takšen stroj ne more primerjati z nabritimi nizkimi bombicami. Fizika v zavojih pač ne zna zamižati na eno oko in če bi lahko izbiral, bi vedno raje izbral leon cupra. Če hočete ob zajetni moči še visoko sedeti, kdaj pa kdaj brez bojazni splezati po spolzki podlagi in med vožnjo na glavi nositi cilinder, pa boste gotovo opazili takšno ateco. Mimogrede, prostora je v njej za štiri potnike več kot dovolj in tudi prtljažnik je kar radodaren, za družinsko rabo bo torej celo tako nabrita različica super.

Ker je cupra ateca prvi model nove znamke Cupra, si zasluži še toliko več pozornosti in naša pričakovanja so morda zato celo prevelika. Prepoznali jo boste po malce bolj ostri podobi, ki je rezultat večjih ter širših koles in nekaterih plastičnih dodatkov ter po štirih izpušnih ceveh. Ampak, če vprašate mene, ji vseeno manjka več drame. Premalo ostro izgleda in ko se bo na cesti pojavila kakšnih 50 metrov za vami, niti slučajno ne boste pomislili, da gre za tako zmogljiv stroj. Tudi zato že pripravljajo posebno 'special edition', ki bo rohnela z Akrapovičevim izpuhom, se ustavljala z Brembovimi zavorami in se hvalila še z nekaterimi ’malenkostmi’.

Podobno zadržano je vse skupaj znotraj, kjer je spet premalo drame za moj okus. Germansko, aaaam, špansko je že urejeno, vse ’štima’ in materiali so dobri, ergonomija skoraj nima napak in izdelava je vrhunska, nič pa ni tako dramatičnega, da bi mi utrip narasel in kakšna dlaka prav posebej štrlela. Razen drugačnega logotipa na volanu in tega, da na skali digitalnega merilnika hitrosti piše 300 km/h, je pravzaprav enaka notranjosti klasične družinsko uporabne atece, ampak verjetno bo pa komu ravno takšna zadržanost všeč. Sam bi brez dvoma za malo več razburjenja doplačal za zavore Brembo in školjkasta sedeža.

Pa vsaj leti? Ja! Takšna ateca je z dvolitrskim turbobencinarjem in 300 ’konji’ poskočen avto, tudi v zavojih se obnaša zelo suvereno, če upoštevam, da je karoserija nasajena dokaj visoko. Tudi občutek na volanu je super, eden najboljših med križanci, čeprav takšne atece ne morete primerjati s klasičnimi tekmeci bolj civilne atece, ker niso dovolj zmogljivi. Tukaj pridejo v poštev audi SQ5, porsche macan, mercedes GLC AMG in ostali, ki so pa vsi po vrsti občutno dražji. In tukaj je Cupra našla posebno tržno nišo, v kateri praktično nima tekmeca.

Izberite jo v takšni beli barvi ali kakšni drugi zanimivi, da bo vsaj malo izstopala. Na glasno pokanje iz izpuha pa vseeno pozabite, če ne boste počakali na omejeno specialno edicijo, tam bo karakterja gotovo več. Klasična cupra ateca le malo zabrbota iz izpuha, pa še to dokaj redko, kar je zanimivo, saj je leon cupra z enakim motorjem pokal, kot bi dan prej jedel fižol.

Ko je bila na testu v našem uredništvu, je mimo mene prišel sosed in vprašal za ceno. Ker je malo pihalo, je najprej razumel, da je cena 33 tisočakov, in od navdušenja skoraj skočil do strehe, malce manj navdušen pa je bil potem ob pravi ceni 53 'jurjev'. Ni malo za ateco, je pa malo, če jo primerjam s prej našteto renomirano konkurenco. V skladu s trendi je kar razumljivo, da je Cupra za prvi model izbrala prav križanec, sam pa se najbolj veselim, ko bodo podobnega tretmaja deležni še ostali modeli, na primer novi leon ali ibiza.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki cupra ateca 2.0 TSI 4drive DSG
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1984
moč v kW (KM) pri vrt./min 221 (300) od 5.300 do 6.500
največji navor v Nm pri vrt./min 400 od 2.000 do 5.200
menjalnik robotiziran, sedemstopenjski, DSG
pogon na vsa štiri kolesa, 4DRIVE
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4376 x 1841 x 1613
medosna razdalja v mm 2631
prtljažnik v litrih 485
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1615 (535)
največja hitrost v km/h 247
pospešek 0-100 km/h v s 5,2
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,9/6,5/7,4
poraba na testu v l/100 km 13,0
cena osnovnega vozila v EUR 45.906
cena testnega vozila v EUR 45.906
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 52.982

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
MTAtNTctNTgtTWVyY2VkZXMtQmVuei1DNjNfU19BTUdfU2VkYW4tMjAxOS04MDAtMTIuanBnMTU2MzU1MjI5Ng==.jpg
Daniel Blake pravi:
Kul kul
(pred 3 leti )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Ful kulsko
(pred 3 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 31. 3. 2023
Marec 2023
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
272801  domača premiera - BMW serija 7 in BMW X7
02030405
060708  domača premiera - fiat scudo
09101112
131415  domača premiera - kia Xceed
16171819
20  mednarodna premiera - mazda CX-60
21  domača premiera - lexus RX
2223  domača premiera - električna vozila MG
24  domača premiera - ford ranger raptor
2526
2728293031  domača premiera - BMW M power
0102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
toyota corolla 128
fiat 500 125
dacia sandero 113
renault captur 111
renault clio 103

Podatki veljajo za februar 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 8.179 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 1 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 1 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 1 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 1 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 1 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 1 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 2 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 2 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 2 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 2 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 2 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 2 leti  |