Jeep wrangler s svojo ikonično podobo že na daleč spominja na svojega predhodnika willysa, na to vas bodo med vožnjo opozarjale še številne podobe legendarnega stroja, ki so nametane po kabini. Ampak nekaj desetletij se ne pozna samo pri bolj moderni obliki.
V nekaj desetletjih je legendaren postal tudi wrangler, ki je z novo generacijo napredoval na prav vseh področjih. Sploh ni potrebno, da ste velik poznavalec ali ljubitelj vozil, pa boste za ta avto sigurno dejali: 'O, poglej ga, džip!' In še prav boste imeli. Celo otrokom in mamicam v vrtcu je s svojo škatlasto in agresivno podobo takoj padel v oči, otroci ga še vedno znajo narisati v nekaj potezah, in še bolj pomembno, prav vsem je bil všeč. Če so vam avtomobili še všeč zaradi podobnega razloga kot nam, boste ob tem z veseljem migali v znaku odobravanja. Kako tudi ne bi, če je ta avtomobilska legenda s sedmimi prečkami na nosu in z velikim kolesom na zadku v osnovi še vedno takšna kot pred tridesetimi leti.
Po izgledu, seveda, znotraj in pod pločevino pa občutno bolj moderna. OK, avto resda še vedno stoji na letveni šasiji, kakršno najdemo praktično le še pri poltovornjakih in toyoti land cruiser, ampak ravno zato je danes nekaj posebnega. Vozniško se na cesti ne more postaviti ob bok sodobnim križancem, kar sem seveda pričakoval, saj je jasno, da na asfaltu ne more biti tako lahkoten ali neposreden kot omenjeni. Več je pravega terenskega zibanja vstran, pri zavojih gume hitro s cviljenjem dajo vedeti, da jim prevelika hitrost ne paše, volan je daleč od neposrednega (ima več kot polne 3 zavrtljaje med skrajnima točkama za lažjo vožnjo po terenu), vse skupaj deluje bolj počasno in okorno, ampak je ravno v tem tudi čar. Ko veš, da tvoj wrangler kot kakšen kuža samo čaka, da gresta na sprehod proč od urejenih pešpoti, prekritih s finimi belimi kamenčki.
Ker boste vsakodnevno vseeno na urejenih cestah, se mi zdi pohvalno in pomembno, da je postal tudi za tiste, ki so oblečeni v srajce, občutno boljši. Notranjost je moderna zaradi materialov, ti so prijetni in tudi mehkih površin je kar nekaj, predvsem pa je uporabniško dodelana. Velik zaslon na dotik na sredinskem delu je super in hiter, stikala so intuitivno razporejena in najpomembnejše funkcije so obdržale kar fizične gumbe, celo vhod USB je na voljo. Pravzaprav je vhodov USB kar nekaj … Saj pravim, moderno in v koraku s časom. Unlimited ima na boku dva para vrat in je torej večji od tistega brez 'nelimitirane' oznake, v notranjosti pa je posledično veliko prostora. Res, škatlasta oblika tukaj res pokaže svoje čare, v drugi vrsti je za kolena dovolj prostora celo za prave dolgine. In celo prtljažnik ni prav majhen, odpira pa se, zanimivo, v dveh delih: vrata vstran in šipa navzgor. In kolo zadaj je sedaj nameščeno nižje, da ne ovira pogleda, pomaga pa seveda še vzvratna kamera. Boste dodali, seveda je veliko prostora, saj ima avto skoraj 4,9 metra. Drži, ni majhen, a odštejte polmetrski sprednji odbijač, pa boste bližje realni dolžini vozila.
S premikom nekaj zatičev in s kakšnimi petimi minutami vijačenja lahko odstranite kompletno streho, prtljažnik, celo vrata in vetrobran, avtomobil pa tako spremenite v res pravo plažno-saharsko igračo.
Wrangler je totalen posebnež in to je jasno, še preden odkrijete njegove res 'posebne' vrline. Recimo ravnokar omenjen ogroooooomen sprednji odbijač, na katerega lahko postavite piknik košaro in nekaj vrčev piva. Posebnež je tudi v tem, da s premikom nekaj zatičev in s kakšnimi petimi minutami vijačenja lahko odstranite kompletno streho, prtljažnik, celo vrata in vetrobran, avtomobil pa tako spremenite v res pravo plažno-saharsko igračo. In del notranjosti je celo pralen, predvidevam, da spodnji, zaslona na dotik raje ne škropite z vodo. Na voljo je potem še platno, ki ga lahko razvijete preko nosilcev in vas tudi dež ne bo presenetil.
Duh novodobnosti je poskrbel, da je motor okoljsko sprejemljiv, zato pozabite na velik 3,6-litrski stroj, tega pri nas sploh ni na voljo. Sta le dvolitrski turbobencinski ali pa takšen 2,2-litrski turbodizel s 147 kW moči oziroma z 200 ’konji’. 450 Nm navora poskrbi, da nikoli ne deluje podhranjeno in v klance rine kot kakšen kozliček. Na navadni cesti je pa tudi čisto spodoben, sicer bolj robat in malce glasnejši kot pri modernih križancih, pospešek do stotice pod desetimi sekundami lepo kaže, da je celo spodobno hiter, pri 130 km/h se sicer okoli stropnih panelov že želi prikrasti kakšen zvok vetra, a ni posebej moteče. Skratka, motor je fajn, porabi pa med desetimi in enajstimi litri.
Vem, čakate na tisto, kar wrangler dela enega najbolj markantnih terenskih strojev na svetu - na njegove plezalne vrline! Od tal je oddaljen 25 centimetrov in pol, vstopni kot je 36,4 stopinje in izstopni skoraj 31 stopinj. Brez kakršnihkoli predelav lahko brede po 75 centimetrov globoki vodi in v osnovi se zadnji pogon s premikom majhne ročice hitro preseli na vsa štiri kolesa. Potem je na voljo klasični štirikolesni pogon in tudi reduktor, ki obenem izključi še sistem za preprečevanje zdrsa koles ter vključi sredinsko zaporo diferenciala. Tudi sistem za varno spuščanje po klancu navzdol je seveda serijski. Če vam niti to ni dovolj, predlagam, da izberete različico rubicon, ki ima še sprednjo in zadnjo zaporo diferenciala, s posebnim stikalom pa lahko z elektriko celo odklopite še sprednji stabilizator, da imajo kolesa res na voljo ogromen hod. Če se boste že podajali v takšne ekstremne razmere, potem ga še obujte v terenske gume, te bodo sicer prva točka, zaradi katere bo obstal, kljub vsem ’strahotnim’ pomagalom. Je pa res, da smo ga mi kar konkretno mučili, pa ni niti enkrat zajamral, kar lepo kaže na to, kako nišen stroj to dejansko je.
77 jurjev je cena takšnega in dva prava Jeep navdušenca sta ob znesku dobila rosne oči. Celo rabljeni konkretno držijo ceno, ampak to je pač 'cena', če želite imeti eno najbolj ikoničnih in zmogljivih terenskih vozil na našem in verjetno še kakšnem sosednjem planetu. Tudi po rabljenih je očitno ogromno povpraševanja in ker so dovolj posebni, dobro držijo svojo ceno. In res, wrangler te napolni s posebno energijo, ki te sicer ne mika, da bi traktorjem prevzemal delo, niti ne, da bi zganjal kakšne druge neprijetne vragolije. Že povsem običajna vožnja je poseben užitek, čeprav zares zaživi šele na terenu, zato je jasno, da mu večina današnjih avtomobilov, ki so izdelani po sistemu 'v vseh lastnostih hočem ugajati vsem', nikoli ne bo stala ob boku. Če ne verjamete, pa se zapeljite s kakšnim od njih v Saharo!
1 / 40
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
jeep wrangler unlimited 2.2 CRD AT8 sahara
vrsta motorja
turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj