Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Sahara, prihajam!

Jeep wrangler unlimited 2.2 CRD AT8 sahara

Avtor prispevka: Anže Jereb
Jeep wrangler s svojo ikonično podobo že na daleč spominja na svojega predhodnika willysa, na to vas bodo med vožnjo opozarjale še številne podobe legendarnega stroja, ki so nametane po kabini. Ampak nekaj desetletij se ne pozna samo pri bolj moderni obliki.
Sahara, prihajam!
Foto: Gašper Miš
2. 7. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 3

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

samo poglejte ta sprednji odbijač, ni to dovolj za en plus?
oblika je odlično zlitje ikoničnih linij in modernega pristopa
voznik je dobil zelo uporabno in moderno okolje
materiali so kakovostni, izdelava tudi
del notranjosti je pralen!
prostora za potnike je veliko
prtljažnik je z dvojnim odpiranjem zelo uporaben
nekaj zatičev in vijakov pa boste brez ostrešja obdani z naravo
ogromna oddaljenost od tal in odlični terenski koti so na brezpotjih zakon
štirikolesni pogon je zmogljiv, različica rubicon ima pa še boljšega
2,2-litrski turbodizel je dovolj zmogljiv in radodaren z navorom
tudi s samodejnim menjalnikom motor odlično sodeluje
ni moj, to naj bo kar prvi minus
cena je kljub posebnosti zelo visoka
pri večjih hitrostih se sliši piš vetra pri ostrešju
krmiljenje ni najbolj neposredno, kar pa je minus samo na cesti
4,5
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
5 (6 glasov)
2019 jeep wrangler unlimited 2.2 CRD AT8 sahara
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

V nekaj desetletjih je legendaren postal tudi wrangler, ki je z novo generacijo napredoval na prav vseh področjih. Sploh ni potrebno, da ste velik poznavalec ali ljubitelj vozil, pa boste za ta avto sigurno dejali: 'O, poglej ga, džip!' In še prav boste imeli. Celo otrokom in mamicam v vrtcu je s svojo škatlasto in agresivno podobo takoj padel v oči, otroci ga še vedno znajo narisati v nekaj potezah, in še bolj pomembno, prav vsem je bil všeč. Če so vam avtomobili še všeč zaradi podobnega razloga kot nam, boste ob tem z veseljem migali v znaku odobravanja. Kako tudi ne bi, če je ta avtomobilska legenda s sedmimi prečkami na nosu in z velikim kolesom na zadku v osnovi še vedno takšna kot pred tridesetimi leti.

Po izgledu, seveda, znotraj in pod pločevino pa občutno bolj moderna. OK, avto resda še vedno stoji na letveni šasiji, kakršno najdemo praktično le še pri poltovornjakih in toyoti land cruiser, ampak ravno zato je danes nekaj posebnega. Vozniško se na cesti ne more postaviti ob bok sodobnim križancem, kar sem seveda pričakoval, saj je jasno, da na asfaltu ne more biti tako lahkoten ali neposreden kot omenjeni. Več je pravega terenskega zibanja vstran, pri zavojih gume hitro s cviljenjem dajo vedeti, da jim prevelika hitrost ne paše, volan je daleč od neposrednega (ima več kot polne 3 zavrtljaje med skrajnima točkama za lažjo vožnjo po terenu), vse skupaj deluje bolj počasno in okorno, ampak je ravno v tem tudi čar. Ko veš, da tvoj wrangler kot kakšen kuža samo čaka, da gresta na sprehod proč od urejenih pešpoti, prekritih s finimi belimi kamenčki.

Ker boste vsakodnevno vseeno na urejenih cestah, se mi zdi pohvalno in pomembno, da je postal tudi za tiste, ki so oblečeni v srajce, občutno boljši. Notranjost je moderna zaradi materialov, ti so prijetni in tudi mehkih površin je kar nekaj, predvsem pa je uporabniško dodelana. Velik zaslon na dotik na sredinskem delu je super in hiter, stikala so intuitivno razporejena in najpomembnejše funkcije so obdržale kar fizične gumbe, celo vhod USB je na voljo. Pravzaprav je vhodov USB kar nekaj … Saj pravim, moderno in v koraku s časom. Unlimited ima na boku dva para vrat in je torej večji od tistega brez 'nelimitirane' oznake, v notranjosti pa je posledično veliko prostora. Res, škatlasta oblika tukaj res pokaže svoje čare, v drugi vrsti  je za kolena dovolj prostora celo za prave dolgine. In celo prtljažnik ni prav majhen, odpira pa se, zanimivo, v dveh delih: vrata vstran in šipa navzgor. In kolo zadaj je sedaj nameščeno nižje, da ne ovira pogleda, pomaga pa seveda še vzvratna kamera. Boste dodali, seveda je veliko prostora, saj ima avto skoraj 4,9 metra. Drži, ni majhen, a odštejte polmetrski sprednji odbijač, pa boste bližje realni dolžini vozila.

S premikom nekaj zatičev in s kakšnimi petimi minutami vijačenja lahko odstranite kompletno streho, prtljažnik, celo vrata in vetrobran, avtomobil pa tako spremenite v res pravo plažno-saharsko igračo.

Wrangler je totalen posebnež in to je jasno, še preden odkrijete njegove res 'posebne' vrline. Recimo ravnokar omenjen ogroooooomen sprednji odbijač, na katerega lahko postavite piknik košaro in nekaj vrčev piva. Posebnež je tudi v tem, da s premikom nekaj zatičev in s kakšnimi petimi minutami vijačenja lahko odstranite kompletno streho, prtljažnik, celo vrata in vetrobran, avtomobil pa tako spremenite v res pravo plažno-saharsko igračo. In del notranjosti je celo pralen, predvidevam, da spodnji, zaslona na dotik raje ne škropite z vodo. Na voljo je potem še platno, ki ga lahko razvijete preko nosilcev in vas tudi dež ne bo presenetil.

Duh novodobnosti je poskrbel, da je motor okoljsko sprejemljiv, zato pozabite na velik 3,6-litrski stroj, tega pri nas sploh ni na voljo. Sta le dvolitrski turbobencinski ali pa takšen 2,2-litrski turbodizel s 147 kW moči oziroma z 200 ’konji’. 450 Nm navora poskrbi, da nikoli ne deluje podhranjeno in v klance rine kot kakšen kozliček. Na navadni cesti je pa tudi čisto spodoben, sicer bolj robat in malce glasnejši kot pri modernih križancih, pospešek do stotice pod desetimi sekundami lepo kaže, da je celo spodobno hiter, pri 130 km/h se sicer okoli stropnih panelov že želi prikrasti kakšen zvok vetra, a ni posebej moteče. Skratka, motor je fajn, porabi pa med desetimi in enajstimi litri.

Vem, čakate na tisto, kar wrangler dela enega najbolj markantnih terenskih strojev na svetu - na njegove plezalne vrline! Od tal je oddaljen 25 centimetrov in pol, vstopni kot je 36,4 stopinje in izstopni skoraj 31 stopinj. Brez kakršnihkoli predelav lahko brede po 75 centimetrov globoki vodi in v osnovi se zadnji pogon s premikom majhne ročice hitro preseli na vsa štiri kolesa. Potem je na voljo klasični štirikolesni pogon in tudi reduktor, ki obenem izključi še sistem za preprečevanje zdrsa koles ter vključi sredinsko zaporo diferenciala. Tudi sistem za varno spuščanje po klancu navzdol je seveda serijski. Če vam niti to ni dovolj, predlagam, da izberete različico rubicon, ki ima še sprednjo in zadnjo zaporo diferenciala, s posebnim stikalom pa lahko z elektriko celo odklopite še sprednji stabilizator, da imajo kolesa res na voljo ogromen hod. Če se boste že podajali v takšne ekstremne razmere, potem ga še obujte v terenske gume, te bodo sicer prva točka, zaradi katere bo obstal, kljub vsem ’strahotnim’ pomagalom. Je pa res, da smo ga mi kar konkretno mučili, pa ni niti enkrat zajamral, kar lepo kaže na to, kako nišen stroj to dejansko je.

77 jurjev je cena takšnega in dva prava Jeep navdušenca sta ob znesku dobila rosne oči. Celo rabljeni konkretno držijo ceno, ampak to je pač 'cena', če želite imeti eno najbolj ikoničnih in zmogljivih terenskih vozil na našem in verjetno še kakšnem sosednjem planetu. Tudi po rabljenih je očitno ogromno povpraševanja in ker so dovolj posebni, dobro držijo svojo ceno. In res, wrangler te napolni s posebno energijo, ki te sicer ne mika, da bi traktorjem prevzemal delo, niti ne, da bi zganjal kakšne druge neprijetne vragolije. Že povsem običajna vožnja je poseben užitek, čeprav zares zaživi šele na terenu, zato je jasno, da mu večina današnjih avtomobilov, ki so izdelani po sistemu 'v vseh lastnostih hočem ugajati vsem', nikoli ne bo stala ob boku. Če ne verjamete, pa se zapeljite s kakšnim od njih v Saharo!

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki jeep wrangler unlimited 2.2 CRD AT8 sahara
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2143
moč v kW (KM) pri vrt./min 147 (200) pri 3.500
največji navor v Nm pri vrt./min 450 pri 2.000
menjalnik samodejni, osemstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa, command-trac
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4882 x 1894 x 1891
medosna razdalja v mm 3008
prtljažnik v litrih 498
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 2232 (941)
največja hitrost v km/h 177
pospešek 0-100 km/h v s 9,6
poraba (po normah EU) v l/100 km 9,7/6,5/7,7
poraba na testu v l/100 km 11,0
cena osnovnega vozila v EUR 64.490 (*5.160 EUR popusta)
cena testnega vozila v EUR 71.990
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 76.560

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
V primerjavi z bentley bentaygo 5x cenejsi
(pred 4 meseci )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Avto je poceni
(pred 4 meseci )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Cena ni minus
(pred 4 meseci )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 13. 11. 2019
November 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
040506  domača premiera - ford ranger
07  domača premiera - audi Q3 sportback
080910
11121314  domača premiera - toyota GR supra
151617
181920  domača premiera - volkswagen T6.1
2122  mednarodna premiera - opel corsa
2324
2526  mednarodna premiera - subaru forester
2728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Bee
Obvestila
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 1 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 4 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 3 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 4 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 5 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 5 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 5 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 5 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 5 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 5 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 5 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 5 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 5 meseci  |