Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Športne ambicije

Ford S-max 2.0 ecoblue 140 kW AWD AT ST-line

Avtor prispevka: Jure Cehner
Fordov S-max je vstopil v drugo polovico svoje življenjske dobe in nekaj novih posodobitev ga drži nad gladino, z opremo ST-line pa po naše s plavanjem sploh nima težav.
Športne ambicije
Foto: Jure Cehner
22. 7. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 5

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

športna oprema ST-line se mu dimenzijam navkljub poda
v zavojih se odreže bolje od vseh enoprostorniških konkurentov
podvozje kljub dinamiki skrbi za zelo udobno vožnjo
nov motor ima lepše zveneče ime (ecoblue namesto TDCi)
klasičen samodejni menjalnik je boljši in manj cukajoč kot prejšnji
zanimive in uporabne tehnološke posodobitve ga ohranjajo svežega
pomična zadnja klop je super, če potrebujete več prostora v zadku
prostora bo težko zmanjkalo, še posebej v 700-litrskem prtljažniku
kopica rdečih šivov je privlačna
nasploh kabina deluje že malce zastarelo
volanski obroč bi tudi že lahko zamenjali
okrogli gumb namesto prestavne ročice nam ni preveč všeč pri ST-line
poraba goriva ni majhna
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.6 (14 glasov)
2019 ford S-max 2.0 ecoblue 140 kW AWD AT ST-line
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Čeprav ni največji, S-max že od nekdaj velja za behemota v Fordovi družini enoprostornikov. Je pa med njimi zagotovo najbolj športen, zato mu Fordovci ne pravijo MPV ampak SAV, 'Sports Activity Vehicle'. Vsaj na oko mu takšnega naziva ne moremo oporekati, še posebej pri tem testnem modelu, tokrat so nam ga namreč dali z opremo ST-line. V njem pa vseeno ne bije mustangov V8, ampak dvolitrski dizel ecoblue.

S-max so lani prenovili, zato se je kratica TDCi poslovila in zdaj dizlom tudi pri vseh ostalih hišnih modelih pravijo ecoblue. Dosti bolj poetično, ne? No, zdaj ima tudi lepša smernika spredaj, kvazi sekvenčna, to pa je to, kar se tiče vizualnih novosti. Tudi znotraj še vedno ne bo žel nagrad za stil. Ne vem, če je to novost ali ne, ampak zdaj je osrednji del armaturne plošče v nekem čudnem vijoličnem odtenku in ko sonce posije nanj, ne izgleda dobro. Namesto velike ročice menjalnika je pa po novem nevpadljiv okrogli gumb. Ta je postal stalnica v novejših fordih in še vedno polarizira, saj pretikanje med nevtralno, vzvratno in prvo z vrtljajem krogca ne daje pravega občutka vozniškim navdušencem, če že sedijo v ST-line. Krogec pa pomeni tudi, da je menjalnik zdaj klasični 8-stopenjski samodejni, ne pa več robotiziran s šestimi prestavami. Končno ne cuka več, zato ga imamo raje.

Kar se tiče ostalih posodobitev, lahko omenim še izboljšan sistem za nadzor mrtvih kotov (BLIS), ki bližajoča se vozila po novem zazna na večji razdalji in je zato še toliko bolj priročen na avtocesti, da vas brani pred vsemi, ki so naš avtocestni križ pomotoma zamenjali za nemški Autobahn. Nov je tudi sistem brisalcev, ki mu pravijo ClearView. Odkrivanje tople vode? Sploh ne, zdaj tekočino brizga iz samih brisalcev, tako da tekočina resnično pokrije celotno površino brisanja. Dobra pogruntavščina.

Med vožnjo pa je S-max še vedno udoben. Ima tudi ’pameten’ štirikolesni pogon (navor na zahtevo) in posodobljen električni servoojačevalnik krmiljenja. Krajše EPAS. Ta bojda celo upošteva bočni veter in volan se aktivno trudi zmanjševati neželene vibracije. Kar na obroču. Težko bi ocenil napredek napram prejšnjemu modelu, saj v času testa ni bilo burje, da bi ga preizkusil, je pa volan resnično miren in vibracij malodane, ne glede na hitrost, ni. Motor je za 10 'konjev' močnejši, kot je bil, ’190-konjski’ oz. 140-kilovatni, in je še vedno povprečno poskočen in čisto dovolj za vsakodnevno rabo, ni pa posebej varčen, na testu je pil okoli 9 litrov na 100 km. Bi si pa mogoče vseeno želel '240-konjsko' različico z dvema turbinama, saj je podvozje poleg tega, da je izjemno udobno, tudi zelo prepričljivo v zavojih. Nagibanja je za 16 kilogramov pod dvema tonama izjemno malo. Upam trditi, da se S-max od vseh čistokrvnih enoprostornikov na trgu pelje najbolje.

Čisto zadaj si lahko omislite še dodatna dva sedeža, ki jih testni ni imel, se pa spomnim, da odraslih ne moreta kvalitetno sprejeti. S-max tako tudi v drugi polovici svoje življenjske dobe še vedno ostaja avto za vse, ki imajo veliko podmladka, poleg pa hočejo še malenkost bolj športno vzdušje, kot ga nudijo tekmeci. V tem je zelo dober in temu primerno ima tudi ceno, nekaj več kot 51 tisočakov želijo za skoraj popolnoma opremljen S-max v privlačnih oblačilih in s štirikolesnim pogonom. Ni malo, ampak dobite zelo veliko avtomobila.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki ford S-max 2.0 ecoblue 140 kW AWD AT ST-line
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1997
moč v kW (KM) pri vrt./min 140 (190) pri 3.500
največji navor v Nm pri vrt./min 400 od 2.000 do 3.000
menjalnik samodejni, osemstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4796 x 1916 x 1655
medosna razdalja v mm 2849
prtljažnik v litrih 700
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1984 (651)
največja hitrost v km/h 206
pospešek 0-100 km/h v s 9,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 9,0/6,6/7,4
poraba na testu v l/100 km 9,4
cena osnovnega vozila v EUR 30.110 (*2.000 EUR popusta)
cena testnega vozila v EUR 44.080 (*2.000 EUR popusta)
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 51.160 (*2.000 EUR popusta)

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Se strinjam
(pred 11 meseci )
MTAtNTctNTgtTWVyY2VkZXMtQmVuei1DNjNfU19BTUdfU2VkYW4tMjAxOS04MDAtMTIuanBnMTU2MzU1MjI5Ng==.jpg
Daniel Blake pravi:
Najlepši enoprostorec
(pred 11 meseci )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Zunanjost je pa super pri vseh
(pred 11 meseci )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Drugace pa ta notranjost ni problem samo tu ampak na vseh fordih....ze 10 let je skoraj enaka....nobenega napredka....malo sramotno je ze
(pred 11 meseci )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Kot sm ze zadnjic rekel....100x boljsi kot opel combo
(pred 11 meseci )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 10. 7. 2020
Julij 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
0607  domača premiera - audi A3 sportback
08  domača premiera - toyota proace city
09  domača premiera - ford kuga
101112
1314  domača premiera - seat leon
1516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 323
nissan qashqai 265
peugeot 2008 153
renault captur 147
volkswagen T-roc 129

Podatki veljajo za maj 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 21.440 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 4 tedni  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Tri četrtine kolesarjev krši prometna ... pred 2 meseci  | 
Ford Izdelujejo maske za obraz in vizirje pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 7 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 11 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 11 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 leti  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 leti  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 leti  |