Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ste se izgubili in potrebujete kompas?

Jeep compass 2.0 multijet II 16v 140 AWD AUT limited

Avtor prispevka: Anže Jereb
Kaj potrebuje človek, če se izgubi sredi neokrnjene Pokljuške divjine? Uporabna stvar je kompas, da se sploh zna orientirati, če je to Jeepov kompas oziroma compass, pa ne potrebuje ničesar več.
Ste se izgubili in potrebujete kompas?
Foto: Gašper Miš
12. 12. 2017 ob 10:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

lepo zaobljene linije se dobro znajdejo v mestu ali divjini
napis Jeep je zagotovilo, da vas avtomobil na terenu ne bo pustil na cedilu
znotraj je ob bogati opremi zelo prijeten in okolje prepriča
ergonomija je večinoma dobra, izdelava odlična, materiali super
pogonski sistem vas bo popeljal, kamor boste pač želeli
na cesti je suveren, malce okoren, a po pričakovanjih
dvolitrski dizelski motor je še najboljša izbira
samodejni menjalnik ponuja 9 prestav in je hiter …
… zmede ga pa nenadna želja po hitri spremembi hitrosti
stikala za klimatsko napravo so malce 'od rok'
stekla se rada rosijo kljub intenzivni uporabi klimatske naprave
cena vozila je v osnovi ugodna, a jo dodatki hitro dvignejo
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.8 (4 glasov)
test jeep compass 20 multijet II 16v 140 AWD AUT limited
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Zadnjič mi ni dalo miru in sem moral poiskati zasneženo cesto ter preizkusiti, kako se bo odrezal novi compass. Preden sem nanjo zavil, mi je mahal voznik traktorja, češ, da cesta ni splužena. Sem šel vseeno, ker, saj veste, to je jeep, in kljub temu, da se po tisti poti pred menoj in na novo zapadlim snegom ni vozil še nihče, ni bilo nobenih težav. Compass je oral sneg kot za šalo, sem ter tja je bila snežna odeja tako debela, da je sneg odneslo preko pokrova motorja v sprednjo šipo in za trenutek nisem videl ničesar. Šlo pa je, ne glede na to, ali sem se vmes ustavil, če sem peljal po klancu navzgor, vse skupaj je bilo povsem enostavno.

Jeep compass je bil na seznamu predstavnikov za našo zadnjo PRIMO, a je bil takrat pogoj, da imajo vsi le sprednji pogon. Takšnega ima lahko tudi compass, vseeno pa si ga kot edinega pravega predstavljam le v tokratni kombinaciji, kjer motor poganja vsa štiri kolesa, avtomobil pa je posledično na terenu neustrašen. Če na njem piše Jeep … In četudi compass ni tako terensko naravnan kot kakšen wrangler ali grand cherokee, zlepa ne omaga.

Nova generacija se mi na pogled zdi zelo simpatična. Je lepo zaobljena in elegantna, tudi tokratna kombinacija bele karoserije in črne strehe se mu lepo poda, ker ga optično zniža. Morda mi je novi compass tudi tako všeč, ker je oblikovno zunaj in znotraj svetlobna leta oddaljen od prejšnje generacije, tista ni bila privlačna že od prvega trenutka. Tukaj se zdi, da so se dela lotili bistveno bolj resno in posledično pač naredili prijetnejši avtomobil.

Znotraj sicer pogrešam malo več 'jeep' vzdušja, se spomnite, koliko logotipov in emblemov je imel tale renegade? Tukaj jih ni in jih pogrešam. Sicer pa z uporabniškega vidika nimam veliko pripomb. Prostora je dovolj, prtljažnik je denimo v zlatem povprečju razreda, prav tako prostornost zadnje klopi. Spredaj se sedi super in odlagališč je veliko, ergonomija je večinoma zelo dobra, so pa stikala klimatske naprave vseeno nameščena prenizko in niso najbolj na dosegu rok. Malo pogrešam še obvolanski prestavni ušesci, namesto njiju so na sprednjem delu volana majhni gumbi za radio, ki pa mi niso všeč in jih nisem uporabljal. In sidrišče isofix je pri vseh ostalih tekmecih lažje dosegljivo, tukaj je potrebne malo več spretnosti.

Compass je veliko napredoval tudi v vozniškem pogledu. Najprej se mi je sicer zdel malo okoren, ker imam še vedno v dobrem spominu ostale predstavnike segmenta, ampak je jasno, zakaj je takšen. Malce bolj tankovsko deluje, ker je tudi na terenu izjemno prepričljiv in je pač treba podvozje prilagoditi vsem razmeram. Hvalim notranjo tišino, med vožnjo je res prijeten in zunanjega hrupa ni veliko. Tudi občutek na volanu mi je všeč, ker je ta lepo obtežen in tudi dovolj komunikativen. V bistvu compass vedno deluje zanesljivo in lepo sledi zavoju, čeprav nikoli ni izjemno lahkoten in igriv kot kakšen drug manj terensko sposoben predstavnik. Verjamem tudi, da si ga ne bo nihče kupil zaradi doseganja cestnih rekordov, zato manj dinamičnega karakterja ne igra nobene vloge.

Malce več pomislekov imam pri kombinaciji motorja in menjalnika. Samodejni menjalnik ima devet prestav in je sam po sebi odličen, a le dokler ga ne boste presenetili. Hitro prestavlja in skoraj brezčutno. Če boste od njega zahtevali več, ko boste denimo na hitro želeli koga prehiteti ali pri vključevanju na avtocesto bolj suvereno pospešiti, pa bo zmeden. Takrat compass kar ne bo pospešil, kot bi moral, ker menjalnik enostavno ne bo takoj prestavil v čim nižjo in pustil motorju, da se zavrti. Zato takšen dvolitrski motor s 103 kW moči oziroma 140 ’konji’ nikakor ni premočan, sam bi celo raje priporočil ’170-konjskega’. Ali pa ročni menjalnik, čeprav potem vse skupaj ni tako uglajeno in tudi na terenu bo samodejni menjalnik olajšal kakšno premagovanje zahtevnejših ovir. Tudi močnejši motor najbrž ne bo kaj dosti bolj požrešen, že v tem primeru pričakujte vsaj 7,5 litra, na našem testu je bila poraba s precejšnjim deležem snežne vožnje še liter večja.

Pogon deluje tako, da gre navor v običajnih razmerah le k sprednjima kolesoma, po potrebi pa še k zadnjima.

Pogon deluje tako, da gre navor v običajnih razmerah le k sprednjima kolesoma, po potrebi pa še k zadnjima. Tako je v načinu auto, kjer sistem sam prilagaja, kam gre navor, in skrbi za čim več oprijema. Potem so na voljo še trije programi sneg, pesek in blato. Vsak deluje malce drugače, sicer pa je pri vseh štirikolesni pogon stalen, v snegu je tudi ves čas vključena elektronska zapora diferenciala.

Če torej iščete avtomobil, ki vas bo pozimi brez težav pripeljal do vikenda na kakšen odročen konec Pokljuke, ali bi se z njim podali za kakšno drugo slabo podlago, bo compass odličen. Obenem ste lahko zahtevni še na drugih področjih, udobje je denimo na dovolj dobri ravni, notranja tišina je vredna pohvale in nasploh je celotno počutje prav prijetno. Tudi ženo boste zvečer lahko peljali v Dramo, ker je compass dovolj simpatičen. Vas pa bo takšna različica malce bolj udarila po žepu, saj takšen stane 36.340 evrov.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki jeep compass 2.0 multijet II 16v 140 AWD AUT limited
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1956
moč v kW (KM) pri vrt./min 103 (140) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 350 pri 1.750
menjalnik samodejni, devetstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa, active drive I
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4394 x 1819 x 1644
medosna razdalja v mm 2636
prtljažnik v litrih 438
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1816 (307)
največja hitrost v km/h 196
pospešek 0-100 km/h v s 9,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,6/5,1/5,7
poraba na testu v l/100 km 9,1
cena osnovnega vozila v EUR 23.490
cena testnega vozila v EUR 34.890
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 36.340

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 26. 5. 2020
Maj 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 325
renault captur 71
dacia sandero 44
volkswagen tiguan 43
peugeot 2008 42

Podatki veljajo za april 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 16.354 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Tri četrtine kolesarjev krši prometna ... pred 3 tedni  | 
Ford Izdelujejo maske za obraz in vizirje pred 3 tedni  | 
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 6 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 10 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 10 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 10 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 11 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 11 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 leti  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 1 leti  |