Zadnjič mi ni dalo miru in sem moral poiskati zasneženo cesto ter preizkusiti, kako se bo odrezal novi compass. Preden sem nanjo zavil, mi je mahal voznik traktorja, češ, da cesta ni splužena. Sem šel vseeno, ker, saj veste, to je jeep, in kljub temu, da se po tisti poti pred menoj in na novo zapadlim snegom ni vozil še nihče, ni bilo nobenih težav. Compass je oral sneg kot za šalo, sem ter tja je bila snežna odeja tako debela, da je sneg odneslo preko pokrova motorja v sprednjo šipo in za trenutek nisem videl ničesar. Šlo pa je, ne glede na to, ali sem se vmes ustavil, če sem peljal po klancu navzgor, vse skupaj je bilo povsem enostavno.
Jeep compass je bil na seznamu predstavnikov za našo zadnjo PRIMO, a je bil takrat pogoj, da imajo vsi le sprednji pogon. Takšnega ima lahko tudi compass, vseeno pa si ga kot edinega pravega predstavljam le v tokratni kombinaciji, kjer motor poganja vsa štiri kolesa, avtomobil pa je posledično na terenu neustrašen. Če na njem piše Jeep … In četudi compass ni tako terensko naravnan kot kakšen wrangler ali grand cherokee, zlepa ne omaga.
Nova generacija se mi na pogled zdi zelo simpatična. Je lepo zaobljena in elegantna, tudi tokratna kombinacija bele karoserije in črne strehe se mu lepo poda, ker ga optično zniža. Morda mi je novi compass tudi tako všeč, ker je oblikovno zunaj in znotraj svetlobna leta oddaljen od prejšnje generacije, tista ni bila privlačna že od prvega trenutka. Tukaj se zdi, da so se dela lotili bistveno bolj resno in posledično pač naredili prijetnejši avtomobil.
Znotraj sicer pogrešam malo več 'jeep' vzdušja, se spomnite, koliko logotipov in emblemov je imel tale renegade? Tukaj jih ni in jih pogrešam. Sicer pa z uporabniškega vidika nimam veliko pripomb. Prostora je dovolj, prtljažnik je denimo v zlatem povprečju razreda, prav tako prostornost zadnje klopi. Spredaj se sedi super in odlagališč je veliko, ergonomija je večinoma zelo dobra, so pa stikala klimatske naprave vseeno nameščena prenizko in niso najbolj na dosegu rok. Malo pogrešam še obvolanski prestavni ušesci, namesto njiju so na sprednjem delu volana majhni gumbi za radio, ki pa mi niso všeč in jih nisem uporabljal. In sidrišče isofix je pri vseh ostalih tekmecih lažje dosegljivo, tukaj je potrebne malo več spretnosti.
Compass je veliko napredoval tudi v vozniškem pogledu. Najprej se mi je sicer zdel malo okoren, ker imam še vedno v dobrem spominu ostale predstavnike segmenta, ampak je jasno, zakaj je takšen. Malce bolj tankovsko deluje, ker je tudi na terenu izjemno prepričljiv in je pač treba podvozje prilagoditi vsem razmeram. Hvalim notranjo tišino, med vožnjo je res prijeten in zunanjega hrupa ni veliko. Tudi občutek na volanu mi je všeč, ker je ta lepo obtežen in tudi dovolj komunikativen. V bistvu compass vedno deluje zanesljivo in lepo sledi zavoju, čeprav nikoli ni izjemno lahkoten in igriv kot kakšen drug manj terensko sposoben predstavnik. Verjamem tudi, da si ga ne bo nihče kupil zaradi doseganja cestnih rekordov, zato manj dinamičnega karakterja ne igra nobene vloge.
Malce več pomislekov imam pri kombinaciji motorja in menjalnika. Samodejni menjalnik ima devet prestav in je sam po sebi odličen, a le dokler ga ne boste presenetili. Hitro prestavlja in skoraj brezčutno. Če boste od njega zahtevali več, ko boste denimo na hitro želeli koga prehiteti ali pri vključevanju na avtocesto bolj suvereno pospešiti, pa bo zmeden. Takrat compass kar ne bo pospešil, kot bi moral, ker menjalnik enostavno ne bo takoj prestavil v čim nižjo in pustil motorju, da se zavrti. Zato takšen dvolitrski motor s 103 kW moči oziroma 140 ’konji’ nikakor ni premočan, sam bi celo raje priporočil ’170-konjskega’. Ali pa ročni menjalnik, čeprav potem vse skupaj ni tako uglajeno in tudi na terenu bo samodejni menjalnik olajšal kakšno premagovanje zahtevnejših ovir. Tudi močnejši motor najbrž ne bo kaj dosti bolj požrešen, že v tem primeru pričakujte vsaj 7,5 litra, na našem testu je bila poraba s precejšnjim deležem snežne vožnje še liter večja.
Pogon deluje tako, da gre navor v običajnih razmerah le k sprednjima kolesoma, po potrebi pa še k zadnjima.
Pogon deluje tako, da gre navor v običajnih razmerah le k sprednjima kolesoma, po potrebi pa še k zadnjima. Tako je v načinu auto, kjer sistem sam prilagaja, kam gre navor, in skrbi za čim več oprijema. Potem so na voljo še trije programi sneg, pesek in blato. Vsak deluje malce drugače, sicer pa je pri vseh štirikolesni pogon stalen, v snegu je tudi ves čas vključena elektronska zapora diferenciala.
Če torej iščete avtomobil, ki vas bo pozimi brez težav pripeljal do vikenda na kakšen odročen konec Pokljuke, ali bi se z njim podali za kakšno drugo slabo podlago, bo compass odličen. Obenem ste lahko zahtevni še na drugih področjih, udobje je denimo na dovolj dobri ravni, notranja tišina je vredna pohvale in nasploh je celotno počutje prav prijetno. Tudi ženo boste zvečer lahko peljali v Dramo, ker je compass dovolj simpatičen. Vas pa bo takšna različica malce bolj udarila po žepu, saj takšen stane 36.340 evrov.