Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Prišel, videl, preživel!

Hyundai i30 fastback N performance

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Včasih med ljubitelji avtomobilov ni bilo preveč težko, ko si vprašal, kaj bi imeli. Večina je ustrelila znane kratice GTI, VTi, GSi, danes, ko je ponudba precej bolj pestra, pa se še posebej lepo sveti črka N.
Prišel, videl, preživel!
Foto: Anže Jereb
30. 10. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

bravo, Hyundai, da ste si upali narediti tako prvinski avto
izgleda zelo privlačno, vsak je pohvalil izgled
notranjost je odlično sestavljena, nič ne škripa ali se maje
sedeža spredaj sta perfektna in dobro nastavljiva
motor je seveda močan, očara pa zvok, ki prihaja iz izpuha
avto je kljub odličnim zmogljivostim tudi dnevno uporaben
med vozniškimi nastavitvami je dejansko zelo velika razlika
nad merilniki so lučke, ki dirkaško ugašajo, ko se motor ogreva
prava ročna zavora!
volan je okrogel!
na koncu niti cena ni previsoka
motor bi lahko bolj zvezno podajal moč in se raje zavrtel do rdečega
poraba goriva je celo za takšen stroj kar velika
nekatere bosta motila visok rob prtljažnika in ojačitev v njem
v programu N je celo pretrd in praktično neuporaben
izgled bi moral biti še malo bolj agresiven
4,3
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.5 (13 glasov)
2019 hyundai i30 fastback N performance
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ne bom našteval, kaj vse je na voljo, ker je avtomobilov enostavno preveč, Hyundai pa konkurira najboljšim s svojo športno linijo N. Tako so označene njihove oziroma njihova petarda, zaenkrat je samo en model, i30. Ali bi moral reči dva, ker je tale fastback, navadni i30 pa hatchback?

Boste rekli ’samo lepši i30, ker Korejci pač ne znajo narediti športnega avta’? Čeprav obenem priznavate, da dobro izgleda? No, ko boste stali zraven ob vžigu tega avta, vam bo takoj jasno, da ne gre za kakšen dolgočasen pony ali accent izpred nekaj let!

Ko neka znamka prvič predstavi nabrito različico svojega ljudskega modela, sem vedno skeptičen. Gotovo si ne bodo upali in bo vse prevelik kompromis, ker mora biti avto vsakodnevno uporaben in bla bla, jaa, zeham … pri i30 N sicer uporabnost JE dobra, ampak avto še zdaleč ni ovčka. Kje, pravi volk je in to vsi slišijo, ker rohni. Pri večini testov takšnih ’bombic’ smo v zadnjih letih kritizirali, da dajo od sebe premalo zvoka, tukaj ga je pa dovolj. V športnem programu prav pobalinsko poka pri prestavljanju dol. Sicer gre tudi družinsko tiho, otroci so dejansko brez težav zaspali na avtocesti, torej je ta zahteven test prestal, ko sem se jih končno rešil in se v dir pognal sam, so pa srne tisto noč bolj slabo spale.

Še ena filozofska: nekatere znamke so začele pridno sekati volane spodaj, ker je to ’ful dirkaško’. Saj je res, ampak pri dirkalnikih so volani tako neposredni, da ga še za četrt kroga redko zavrtiš, pri civilnih avtih pa je zavrtljajev precej več (navadno skoraj trije med skrajnima točkama), zato se ti takšen volan potem zatika v rokah, če ga na polno vrtiš. No, pri i30 N je okrogel in odličen, občutek na njem je pa tudi dober, ker je lepo obtežen. Nasploh deluje i30 znotraj tako dobro sestavljen, kot bi bil iz enega kosa. Edino dolgočasen je. Da je N, vidim samo na volanu, prestavni ročici in merilnikih, kjer fino ugašajo lučke na merilniku vrtljajev, ko je še mrzel, da motorja ne bi preveč vrteli.

Zunaj je N veliko bolj prepoznaven, čeprav bi mu jaz spet dal še širše blatnike, večje spojlerje in širše izpušne cevi. Ja, očitno ne bom nikoli odrasel. Fastback ima značilen zadek, kjer se skupaj z vrati odpira tudi šipa, ampak je rit malo daljša, da izpade bolj elegantno. Nekaj je znakov N, torej na maski, zadaj, na pragu in platiščih, so pa dokaj diskretni.

Seveda ne smem mimo prtljažnika, ker je pri fastbacku pač malenkost večji kot pri krajšem i30, ampak je malo bolj neroden, ker ima zelo visok nakladalni rob in ker ima izrazito in lepo vidno prečno ojačitev, čeprav se naslonjali podreta. In prav je tako! Kupil sem športen avto, naj bo trd, ko letim v ovinek, sicer bi si kupil karavan 1.0. Sedeža spredaj sta vrhunska, odlično nastavljiva, dolg sedalni del imata, dobre opore in še en znak N. Kot sem že omenil, se v njem mirno lahko vozi cela družina, ker je tudi prostora dovolj.

Če ne boste prevelik egoist, bodo lahko tudi žena in otroci poslušali, kako fino poka iz izpuha, ko prestavite v športni način! In za tiste, ki še ne znate dovolj dobro dodajati vmesnega plina pri prestavljanju dol, lahko to elektronika dela namesto vas. Sam sem to funkcijo sicer vedno izklopil z gumbom na volanu, ker mi je tudi to delo v veselje, sploh, ker je menjalnik hiter, natančen in ročica ima ravno prav trde gibe, da sem jo stalno prijemal. Če že moram omeniti, se je zatikal edino v šesto prestavo, če je bil gib prepočasen in premalo odločen.

Kako danes veste, da je avto prava vozniška mašina? Če ima pravo ročno zavoro! Testni je bil seveda v verziji performance, ker o navadni niti razmišljajte ne, saj ima samo ta elektromehansko delno zaporo diferenciala, ki pomaga gumam spredaj grabiti asfalt. Dejansko pomaga in ne trga preveč volana iz rok, je pa zanimivo, da je fastback malenkost mehkejši od hatchbacka, da se nos lepše potopi v ovinek. Baje bodo podobne nastavitve zdaj uporabili tudi za krajši model. Vse parametre, kot so motor, izpuh, volanski servo in podvozje, si lahko nastavite po svoje, je pa v N tako surov, da ne vem, kdaj sem nazadnje vozil tako trd avto. Zapeljite se z njim skozi tunel Jasovnik na štajerski avtocesti, pa ne boste več pritiskali tistega gumba.

Pa motor? Dva litra, turbo, jasno, in 202 kilovata, 275 ’konjev’. Do 100 km/h pospeši v 6,1 sekunde, ima celo ’launch control’, da bo res takšen rezultat, in motor je v osnovi dober. Odziven, močan, se vrti daleč čez 6 tisoč vrtljajev, z veseljem ga priganjam, kar je osnova za dober športen avto. Ampak vseeno lahko najdem še kakšno malenkost, ki se jo lahko izboljša. Lahko bi moč bolj zvezno podajal, tako malo preveč sune naenkrat in kolesi (pre)rad zavrti v prazno, s čimer izgubljaš stotinke. Lahko bi se še malo bolj veselo zavrtel do rdečega polja in lahko bi bil tudi malo bolj varčen, čeprav je to tukaj v drugem planu. Ker vem, da vas zanima … poraba na testu je bila težko pod 12, če sem se vozil 130 konstantno po avtocesti, ko igla kaže točno 3 tisoč vrtljajev, pa okoli 9 litrov na 100 kilometrov.

OK, dejstvo je, da je i30 fastback N fantastičen avto za Hyundai. Z njim so dobili krasen ugled, ogromno pozornosti, vsi so nad njim navdušeni. Samo še kakšno malenkost je treba popraviti, da bo res najboljši: recimo zbiti še kakšen kilogram pri masi ter malenkost dodelati motor in menjalnik, ampak za takšno ceno, testni stane polno opremljen 34 jurjev, lahko kar pozabite na ostale in ga zapeljete domov. Še sosed vam bo hvaležen, ko bo vsako jutro poslušal ropotanje. Ko se motor zbudi, prav lepo in glasno grgra v prostem teku, v bistvu precej lepše kot potem, ko avto spelje.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki hyundai i30 fastback N performance
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1998
moč v kW (KM) pri vrt./min 202 (275) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 353 od 1.500 do 4.700
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4455 x 1795 x 1419
medosna razdalja v mm 2650
prtljažnik v litrih 436
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1595 (355)
največja hitrost v km/h 250
pospešek 0-100 km/h v s 6,1
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,8
poraba na testu v l/100 km 10,6
cena osnovnega vozila v EUR 18.340 (*2.000 EUR popusta)
cena testnega vozila v EUR 34.190
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 34.340

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 11. 2019
November 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
040506  domača premiera - ford ranger
07  domača premiera - audi Q3 sportback
080910
11121314  domača premiera - toyota GR supra
151617
181920  domača premiera - volkswagen T6.1
2122  mednarodna premiera - opel corsa
2324
2526  mednarodna premiera - subaru forester
Heroji furajo v pižamah
2728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: nmalej
Obvestila
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 4 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 5 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 5 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 5 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 5 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 6 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 6 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 6 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 6 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 6 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 6 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 6 meseci  |