Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ninja se vrača!

Toyota GR supra 3.0 twin-turbo sport premium

Avtor prispevka: Anže Jereb
Ob avtomobilu, ki oblikovno deluje kot otrok jeznega samuraja in enega od Transformerjev, je težko ostati ravnodušen. Še posebej, če gre za avtomobil, ki nosi tako slavno in famozno ime. Ja, nova supra je tu!
Ninja se vrača!
Foto: Anže Jereb, Gašper Miš
21. 10. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

s soncem v pravem kotu se šele zares pokažejo vse nore linije in oblika
proporci so idealni za športna vozila
notranjost je ergonomsko perfektna, položaj za volanom vrhunski
sedeža sta športna, a nikakor ne preveč naporna
šestvaljnik lepo grgra že v prostem teku in daje slutiti, da z njim ni šale
8-stopenjski menjalnik je nadvse hiter in dejansko zelo primeren za supro
pospeševanja in nasploh zmogljivosti so primerne imenu supra
krmiljenje je odlično, uravnoteženost avtomobila tudi
vozniško je supra lahko pravi divjak, ki bo dvigal usta v nasmeh …
… ali pa dovolj udoben sopotnik, da boste z njim shajali vsak dan
kakšen element notranjosti občasno zaškripa, ker je plastika pretanka
preglednost nazaj je zaradi širokih bokov dokaj slaba
za sedežema ni zaščitnega elementa pred vdorom prtljage
4,4
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.8 (10 glasov)
2019 toyota GR supra 3.0 twin-turbo sport premium
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Mogoče se zato lahko najprej lotim tistih dveh žuljev, ki vas motita skoraj vse po vrsti. Je supra še vedno supra ali le bleda senca predhodnice? In ali je to le slaba kopija BMWja Z4? Hiter odgovor bi bil obakrat lahko DA ali pa NE, odvisno od tega, kako na stvari gledate. Naj razložim … Pred dvema desetletjema je supra družbo med drugim delala nissanu GT-R in hondi NSX. Vsak od njih je takrat ponudil okoli tristo ali nekaj več ’konjičkov’. V času do sedaj pa so se stvari precej spremenile. Oba omenjena tekmeca danes ponujata okoli 600 ’konjev’, supra pa je ostala pri podobni moči, na papirju ponuja le 10 ’konjičkov’ več od polnoletne predhodnice. Pa vseeno … tehnika je pripomogla, da je ’konjenica’ bolje izkoriščena in ceste se v tem času tudi niso drastično spremenile. Hočem reči, 340 konjskih moči je tudi danes še vedno veliko in pospešek do stotice v dobrih štirih sekundah še vedno navduši. Sicer pa ne pozabimo, tole je šele prva, osnovna supra, kdo ve, kaj vse še pripravljajo po njej.

Pa dilema z BMW? Ja, osnova je nemška in notranje okolje tudi. Zamenjali so le logotipe in napise, precej so se potrudili tudi, da v nobenem od podmenijev ni na sliki BMW, ampak se povsod pojavi podoba supre. Vseeno je občutek, ko se voznik usede vanjo, pač znan. Ampak to ni nujno slabo, BMW ima ergonomijo dodobra izdelano in sposojanje rešitev pri najboljših nikoli ni slaba odločitev. Sicer pa  supra danes brez sodelovanja z Nemci sploh ne bi obstajala in prav tako ne bi bilo več nove generacije BMWja Z4, če k sodelovanju pri projektu ne bi pristopila Toyota. Tovrstne kohezije danes niso redke in očitno potrebne, zato raje vidim obstoj obeh dobrih avtov kot pa trmasto vztrajanje pri nečem nemogočem. Sploh pa, če se vam oblikovno supra ne zdi dovolj domiselna, japonsko odtrgana in atraktivna, potem res ne vem, če je za vas. Zame je že to zadosten razlog, da mi je všeč.

Dejansko se mi največji minus sodelovanja zdi notranjost, a zgolj v enem segmentu. Kot rečeno, je naravnost perfektna glede ergonomije in položaja sedenja, celotnega občutka za volanom in nasploh urejenosti kabine. Minus pa zato, in sedajle vem, da boste BMWjevci obnemeli - ker so materiali slabši kot v pravih toyotah. Hja, BMW ima očitno tanjšo plastiko in med vožnjo kakšna stvar zaškripa, v toyotah pa ne. Pa sem ’povedal’ naglas. Ali pa ste samo vi naglas zakričali ob prebiranju teh vrstic? Še ena malenkost mi ne da miru: za sedežema manjka kakšna varnostna mrežica, ki bi prtljagi onemogočala prodor v potniški del pri močnem zaviranju. Pa je ni, ponudila jo je le omejena izvedba z oznako A90, zato sklepam, da je (oziroma bo) v tem primeru na voljo vsaj za doplačilo.

Vozniško spet lahko gledam na avto z dveh zornih kotov in zdi se mi, da ju je treba omeniti, ker si ime supra nekateri razlagate nekoliko napačno. Če iščete brutalen stroj, ki bo navdušil z neverjetno majhno maso, ki bo na dirkališču skrbel za podiranje še zadnjih desetink in bo z vozniškega pogleda pravi vegan, potem supra ne bo prava. Alpine A110 ali alfa 4C bosta za takšne želje bistveno primernejša, v določeni meri celo porsche cayman 718, ki je vozniško vseeno malce bolj oster. Če pa iščete vsakodnevno uporaben in precej nenaporen stroj, se bo supra znašla odlično. In enako vlogo je imela že prejšnja generacija.

To seveda ne pomeni, da ni zabavna ali preklemansko hitra. Pospeški jemljejo sapo ne glede na trenutno hitrost, merilnik pa pri pospeševanju pleza kot Alex Honnold. Tudi v zavojih je prava zver, krmiljenje je zelo natančno, čeprav bi bil lahko občutek na volanu še malo bolj oster, oprijema je seveda zelo veliko, podvozje pa je uglašeno tako, da pri pretiravanjih najprej rahlo popusti nos in vam da vedeti, da malo zmanjšate. Pogovor s Toyotinim inženirjem je razkril, da so to storili namenoma, a je podkrmiljenje povsem enostavno tudi odpraviti z malce drugačno dimenzijo pnevmatik.

Po drugi strani zna hitro in lepo nadzorovano supra tudi pomigati z zadkom, čeprav to seveda ni stroj za driftanje; njena razporeditev mase 50:50 namreč govori o tem, da ji veliko bolj ustreza filigranska vozniška natančnost, ob kateri bo zobe konkretno pokazala tudi na dirkališču. Skratka, vozniško je zelo zanimiv stroj, ki obenem vsakodnevno ni preveč naporen, in to ji štejem v velik plus.

Torej! 340 ’konjičkov’ in 500 Nm navora je veliko. 360 ’konjev’ in 570 Nm navora pa še več in toliko boste dobili ob nakupu. Smo preverili, ker smo dali avto na valje. In to je šele začetek, Toyota namreč 'grozi' še z bolj zmogljivo različico in najbrž z ročnim menjalnikom, zato pravim, da supra še vedno ostaja supra. Le nekaj srečnežev jo bo na novo lahko odpeljalo v svojo garažo, ker so tudi zaloge trenutno zelo omejene, ostali pa se očitno še naprej lahko slinimo ob njenih norih linijah. Eno rumeno, prosim! Čeprav tudi rdeča ni slaba … kaj pa zelena, je?

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki toyota GR supra 3.0 twin-turbo sport premium
vrsta motorja turbobencinski, šestvaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2998
moč v kW (KM) pri vrt./min 250 (340) pri 6.500
največji navor v Nm pri vrt./min 500 od 1.600 do 4.500
menjalnik samodejni, osemstopenjski
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4379 x 1854 x 1294
medosna razdalja v mm 2470
prtljažnik v litrih 290
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1570 (245)
največja hitrost v km/h 250
pospešek 0-100 km/h v s 4,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 9,1/6,5/7,5
poraba na testu v l/100 km 12,4
cena osnovnega vozila v EUR 72.900
cena testnega vozila v EUR 76.100
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 77.900

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 17. 11. 2019
November 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
040506  domača premiera - ford ranger
07  domača premiera - audi Q3 sportback
080910
11121314  domača premiera - toyota GR supra
151617
181920  domača premiera - volkswagen T6.1
2122  mednarodna premiera - opel corsa
2324
2526  mednarodna premiera - subaru forester
2728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Bee
Obvestila
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 4 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 3 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 5 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 5 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 5 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 5 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 5 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 5 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 6 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 6 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 6 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 6 meseci  |