Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Najmočnejši duster kadarkoli

Dacia duster 1.3 TCe 150 FAP 4x4 techroad

Avtor prispevka: Anže Jereb
Dacia duster je dober avtomobil, ki nam je bil že od predstavitve všeč. Še bolj pa nam je od lanskega prihoda nove generacije, ki je zradirala nekaj hib in poskrbela, da je kot komplet še boljši.
Najmočnejši duster kadarkoli
Foto: Gašper Miš
29. 12. 2019 ob 18:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

nova generacija je prinesla prepoznavno in sodobnejšo obliko
dodatki paketa opreme techroad so majhni, a vseeno opazni
dobrih 4,3 metra dolžine pomeni, da je znotraj dovolj prostora
nova generacija je lani prinesla občutno bolj moderno notranjost
zaslon na dotik in vmesnik sta super
vrtljivi gumbi klimatske naprave delujejo sodobno
eden od največjih atributov je nedvomno ugodna cena za paket
zmogljiv turbobencinski stroj porabi med sedem in osem litrov
štirikolesni pogon je precej zmogljiv, na voljo je tudi zapora prenosa moči
prva prestava je zelo kratka, da duster lahko lažje pleza
ravno kratka prestava poskrbi za nekaj cukanja, dokler se ne navadite
z ročnim menjalnikom s kratkimi prestavnimi razmerji duster skriva svojo moč
v primerjavi z najboljšimi mu manjka nekaj uglajenosti in udobja
4,2
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4 (10 glasov)

Z novimi motorji in kakšnim zanimivim paketom opreme pri Dacii skrbijo, da je duster vedno v trendu. Techroad se imenuje tokratni, kar pomeni, da ima že zunaj nekaj vizualnih dodatkov in plastike, znotraj pa drugače obarvane reže prezračevanja ter okrasne črte, da je pod črto še bolj zanimiv. Predvsem pa je duster dober, ker za dober denar ponuja dobre terenske vrline, robustnost in glede na skromne zunanje mere kar veliko prostora v kabini. Je pa res, da prisegamo na takšnega s štirikolesnim pogonom, ker šele takrat res zaživi.

Pri Jeepu ’sposojene’ zadnje luči in bolj moderna sprednja maska sta elementa, s pomočjo katerih boste takoj vedeli, da gre za novo generacijo. Bolj pomembno pri vsem skupaj je dejstvo, da je sedaj duster od prejšnje generacije za polovico tišji, ker je pač mnogo bolje zvočno izoliran, od vidnih elementov pa, da je voznikovo delovno okolje bolj sodobno in uporabno. Zaslon na dotik se je preselil višje in je bolj pri roki, boljši so materiali in moderna stikala klimatske naprave notranjost naredijo vizualno bogatejšo. Vmesnik zaslona je super, zmotilo nas je le to, da sistem ne zna sam osveževati radijskih postaj, ampak je to potrebno narediti ročno, pa še to vam bo uspelo šele po treh ali štirih klikih nekje v meniju.

Prtljažnik dusterja ponuja dobrih 400 litrov, štirje potniki pa bodo sedeli več kot dovolj udobno. Po dva tisoč prevoženih kilometrih s podobnim najetim dusterjem smo bili še vedno čisto zadovoljni, pa smo bili v avtomobilu štirje in z nami kup prtljage, čeprav je pri samo spredaj gnanem modelu prtljažnik malenkost večji. Poleg boljše zvočne zatesnitve je postal tudi udobnejši. In tudi glede terenskih vrlin ne bodite skeptični. Slovenski gorski reševalci lepo dokazujejo, da z dusterji 'prilezejo' zavidljivo daleč, pri čemer pomaga tudi elektronska ’zapora sredinskega diferenciala’, kjer to funkcijo v bistvu opravlja večploščna sklopka z elektromagnetnim prožilom, ki ni namenjen najhujšim terenskim podvigom, je pa vsekakor dovolj, da je duster tudi z zmerno maso (slabih 1.400 kg) kot kakšna kozica, ki ubogljivo premaguje slabe terene.

Tokrat smo prvič preizkusili različico z novim 1,3-litrskim turbobencinskim motorjem, s katerim je duster prvič postal tako močan. Motor namreč ponudi 110 kW moči oziroma 150 ’konjičkov’, kar je več kot kadarkoli doslej. Se pa v praksi ne zdi tako močan. Ni podhranjen in njegove zmogljivosti niso vredne kritike, vseeno pa se ne zdi tako živahen, kot bi od ’150-konjskega’ motorja pričakovali. Najbrž v največji meri zaradi ročnega menjalnika, ki ima v primeru štirikolesnega pogona precej drugačna prestavna razmerja.

Prva in tudi druga prestava sta izjemno kratki, vse seveda z namenom doseganja čim večjega navora že pri majhnih vrtljajih oziroma tega, da se motorni vrtljaji enostavno zelo hitro dvignejo. V praksi to pomeni, da boste morali v drugo in potem tretjo prestavo pretakniti zelo hitro, sicer bo vaša vožnja zelo neuglajena in vas bodo sopotniki postrani opazovali. Na tako kratko izračunan menjalnik se je potrebno privaditi in je zato pustil mešane občutke, ker je pač kompromis za vožnjo po terenu in cesti. Zato tudi duster ne deluje tako živahno, sekunde izgublja pri prestavljanju.

Ampak hitrost ni poslanstvo dusterja, eden od največjih adutov je še vedno cena. Precej bogat paket opreme, štirikolesni pogon, najbolj zmogljiv motor v ponudbi in velika uporabnost avtomobila na koncu prineseta ceno dobrih 21 tisočakov. Seveda so v tem segmentu še bolj mondeni in tihi predstavniki, ampak je vseeno duster v teh letih prilezel na zelo zavidljivo raven, ki ji kaj dosti več ne moremo zameriti.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki dacia duster 1.3 TCe 150 FAP 4x4 techroad
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1332
moč v kW (KM) pri vrt./min 110 (150) pri 5.250
največji navor v Nm pri vrt./min 250 pri 1.700
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4341 x 1804 x 1682
medosna razdalja v mm 2676
prtljažnik v litrih 411
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1331 (514)
največja hitrost v km/h 196
pospešek 0-100 km/h v s 10,6
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,4
poraba na testu v l/100 km 8,0
cena osnovnega vozila v EUR 13.290
cena testnega vozila v EUR 20.090
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 21.330

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 29. 11. 2021
November 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
29300102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 433
renault captur 208
peugeot 2008 203
volkswagen T-cross 116
škoda octavia 80

Podatki veljajo za oktober 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.319 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 tedni  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 meseci  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 meseci  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 4 meseci  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 5 meseci  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 1 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 1 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 leti  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 leti  |