Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ali ga obožuješ, ali sovražiš

BMW X6 M50d

Avtor prispevka: Jure Cehner
Če je BMW-jev X5 s svojim visokim stasom vsaj približno smiseln, vsaj malo pragmatičen in logičen, je X6 vulgaren, nepotreben in kontroverzen. Pa je vseeno tako zaželen, da so jih v dveh generacijah prodali skoraj pol milijona! Kako je to možno?
Ali ga obožuješ, ali sovražiš
Foto: Gašper Miš
20. 3. 2020 ob 7:00
Komentarjev: 1

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

avto izstopa, pri tem ni niti najmanjšega dvoma
za volanom je občutek, kot da sediš na prestolu in kraljuješ cesti
navkljub vsej kontroverznosti je lepši kot model, ki ga zamenjuje
motor je izvrsten, verjetno eden najboljših dizlov na svetu
pospešek je navdušujoč, navora kar ne zmanjka
poraba goriva je ob nežni nogi izjemno majhna
kabina je krasno urejena in materiali so večinoma zelo dobri
tudi na zadnji klopi je dovolj prostora za odrasle
volan je dobro obtežen in se dobro upira rokam
kljub velikosti je kar dobro vodljiv, ker ima štirikolesno krmiljenje
na urejenih cestah je zaradi zračnega vzmetenja resnično udoben
ledvice se svetijo
ledvice se svetijo
ker je eden najbolj kontroverznih avtomobilov, ga marsikdo ne mara
pri bolj športnih podvigih na cesti hitro pokaže svoj nešportni karakter
krmilni mehanizem ne deluje perfektno, včasih ni dovolj natančen
avto bi še bolj cenili, če poleg oznake motorja ne bi imel črke M
3,8
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.7 (16 glasov)

Tudi če pretiravam, je dejstvo, da bo novi X6 s takšno obliko, kot jo ima, privabil samo en tip človeka. Moškega, to je prvo, s preveč denarja, jasno, vsaj enim kompleksom, in veliko premajhnim … žepom za  ključ! Slednji seveda ni posebnost modela X6, ga imajo tudi drugi BMWji in je res ogromen. Vedno znova se ga težko navadimo, so pa končno izboljšali ločljivost zaslončka na njem in odzivnost vmesnika. Zdaj, ko se boste ponašali z njim pred vrstniki, ga torej ne bo treba več kazati le na daleč.

X6 je za 1,3 centimetra daljši kot X5, nižji pa kar za slabih pet. Ima veliko bolj jezen nos in ponoči osvetljene ledvice, da boste po cestah strašili še ponoči, ko se oblika slabše vidi. Na to 'inovacijo' so pri BMW-ju še najbolj ponosni, dejstvo pa je, da polarizira mnenja. Tistim, ki z avtomobilom želijo pritegniti največjo možno mero pozornosti, bo takoj izjemno všeč, vsem ostalim pa se bo zdela nepotrebna, nemara celo odvečna. K sreči jo lahko v nastavitvah izklopite ali pa nastavite, da vsaj ne sveti ves čas, temveč samo, ko odklenete avto.

Mehansko z X5 ni razlik, oblikovno pa je skoraj vse drugačno. Nove so zadnje luči, zdaj bodo bolj kot ne vse takšne tanjše in podolgovate in drugačna je v bistvu cela karoserija, s poudarkom kajpak na spuščajoči se strehi. Znotraj razlik ni za pričakovati, saj se tudi pri prejšnji generaciji kabine pri obeh modelih nista kaj dosti razlikovali. Novi oziroma drugačni so le štrleča robova tam, ko se sredinska konzola zlije v armaturno ploščo, in ročke na vratih. Počutje v kabini je posebej v tej barvi zelo prijetno, uporabljeni materiali so neoporečni, kakovosti izdelave pa tudi ni za oporekati. Če že boste mižali, ko se boste bližali avtu, boste oči z veseljem odprli v kabini, kjer je prostora ogromno predvsem v širino. Tudi zadaj bodo brez težav sedeli odrasli in ker se streha začne spuščati šele bolj proti zadku, ne zmanjka prostora za glave.

Motor je tudi enak, kot smo ga že vozili v X5: krasen trilitrski '400-konjski' vrstni šestvaljni dizelski z oznako M50d, ki tudi X6 do sto požene v samo 5,2 sekunde. Za to se gre sicer bolj kot 'konjem' zahvaliti 760 Nm navora. Poraba? Če res pazite, je lahko celo pod devetimi litri. Ampak zakaj bi potem kupili M50d in ne 30d z 'le' 250 'konji'? Dobro vprašanje, zato raje prištejte liter ali dva nafte. 50d je sicer izvrsten in s kar štirimi turbopolnilniki tehnološko zelo napreden dizelski motor, ki vam očesna zrkla ob pospeševanju potisne nazaj proti možganom, a nas oznaka M vseeno moti, ker ima X6 enake težave kot X5.

Za avto, ki se ga je lotila divizija M, je X6 takisto preveč okoren in zajeten, da bi ga lahko oklicali za športnega. Kar se vožnje tiče, namreč ni skoraj nobenih razlik v primerjavi z X5. Črke M pri podvozju ne upraviči, nagibanja je preveč za neke športne podvige in inženirstvo še ni prišlo dovolj daleč, da bi iz 2.335 kilogramov lahko naredilo športno vozilo. Volan je sicer zelo dobro obtežen in se ravno prav upira rokam. Tudi vodljivost je dobra, čeprav zaradi štirikolesnega krmiljenja občasno deluje malenkost neuglašeno v hitreje odpeljanih ovinkih, ko imaš občutek, da moraš še enkrat popraviti smer. Je pa potrebno vso to gmoto konkretno ustaviti pred samim vstopom v ovinek, ker je masa tolikšna. Seveda se odkupi z izjemnim navorom, da se potem kot bik požene iz ovinka, ampak vseeno. Verjetno bo čistokrvni M boljši v ovinkih, ampak še bolj neudoben, ker ta je na lepi, ravni cesti res krasen in presenetljivo lepo blaži, s tem motorjem pa boste sploh kraljevali na avtocesti, ko se pospeševanje kar ne konča vse do končne hitrosti. Na slabših cestah vam ogromna platišča ne bodo delala uslug, zato se s tem paketom opreme spogledujte le, če imate do službe in nazaj lep asfalt.

Človeku, ki bo dal za takšen avto 144 tisočakov, bo za podvozje in krmilni mehanizem toliko mar kot za lanski sneg oz. letošnji, ker ga itak ni. Tehnološko je izjemen, tu ni dvoma. Tudi to, da se pri tolikšni masi še vedno premika dokaj atletsko, je spoštovanja vredno. Ampak BMW dobro ve, da so to samo ’cukrčki’, ko si nekdo omisli takšen avto, ker je najbolj važno na koncu, da se ledvice svetijo in že ponoči vsi na daleč vidijo in vedo, da ima voznik resnično premajhen … žep.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki BMW X6 M50d 
vrsta motorja turbodizelski, šestvaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2993
moč v kW (KM) pri vrt./min 294 (400) pri 4.400
največji navor v Nm pri vrt./min 760 od 2.000 do 3.000
menjalnik samodejni, osemstopenjski, steptronic
pogon na vsa štiri kolesa, xDrive
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4935 x 2004 x 1696
medosna razdalja v mm 2975
prtljažnik v litrih 580
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 2335 (675)
največja hitrost v km/h 250
pospešek 0-100 km/h v s 5,2
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,0/6,7/7,2
poraba na testu v l/100 km 8,8
cena osnovnega vozila v EUR 85.550
cena testnega vozila v EUR 109.000
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 143.844

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Y2MzZTJhYjZmOWQ0NTcyMmQ1NmRkODE3ZjgwZjU2ODIuanBnMTU3MDg3NjUxOA==.jpg
gizmo28 pravi:
totalno nefunkcionalen in brezvezen avtomobil, razen za postavljanje pred sosedi
(pred 2 tedni )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 6. 4. 2020
April 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 264
renault clio 245
volkswagen tiguan 198
hyundai tucson 129
dacia sandero 127

Podatki veljajo za februar 2020

Letos je bilo v SLO prodanih 11.765 novih avtov!

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 4 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 8 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 8 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 9 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 9 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 10 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 10 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 10 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 10 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 10 meseci  |