Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Zafira še živi

Opel zafira life M 2.0 dizel 110 kW innovation

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Ko sem lani prvič prebral zafira life in nisem videl avta, sem dejansko mislil, da gre za osveženo zafiro ali kakšno dodatno opremo, da je potnikom še bolj udobno. Ne pa, da sploh ne gre za avto! Kaj pa? Kombi!
Zafira še živi
Foto: Gašper Miš
11. 9. 2020 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

izgled je še malo drugačen, da je tudi kot opel prepoznaven
na obeh bokih so električno pomična drsna vrata
panoramska streha popestri daljše vožnje za otroke
položaj za volanom je zelo dober, skoraj kot v avtih
poraba goriva je za velikost vozila zelo dobra
motor je tudi v izvedbi s 110 kW dovolj zmogljiv
vodljivost je odlična tudi na ovinkasti cesti
notranjost je izjemno prilagodljiva, vsi sedeži se odstranijo
zunanje mere so po godu garažnih hiš in cestnin
zelo nenatančen ročni menjalnik pokvari celotno sliko
dodatni programi za speljevanje niso vredni doplačila
cena ni nizka, res pa je oprema precej bogata
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.9 (7 glasov)

Na nekaterih trgih mu pravijo celo combo life, vse skupaj pa je sadež združevanja Opla s francoskim PSA. Pa tudi s Toyoto v tem primeru, tako da je to že četrti od trojčkov, če se malo pošalim. Ampak Oplu je itak manjkal en takšen velik enoprostornik, ker nimajo več ničesar podobnega v ponudbi, in ta nam je všeč.

Zakaj? Ker ima res veliko prostora. Tudi čisto zadaj lahko na klopi udobno sedi odrasel človek. In vsi sedeži gredo lahko ven, če se malo potrudite. Niso lahki, jasno, ker morajo biti težki, da so lahko udobni, se pa zaradi premišljenega sistema dokaj enostavno odstranijo in montirajo nazaj na svoje mesto. In seveda dobite ogromno prostora, če jih odstranite. Lahko jih tudi vzdolžno pomikate, isto drugo vrsto, notranjost je res odlično prilagodljiva in moji otroci so zelo uživali v vožnji s takšno zafiro life.

Kaj pa jaz? Tudi, vse mi je v bistvu zelo všeč, razen menjalnik. Slabšega pa že dolgo ne, je kar težko pomisliti, da so ga pred prihodom na trg dolgo testirali. V drugo prestavo daš in ne veš, da si dal, te je prav strah popustiti sklopko, ker je kar takoj v prestavi. Enako gre nekam čudno v četrto in šesto. Se ne spomnim, da bi bilo pri ostalih trojčkih tako. Ampak ko osvojite menjalnik, ali, še veliko bolj priporočam, si izberete samodejnega in pozabite nanj, no, potem boste pa večinoma uživali v zelo dobrem položaju za volanom, dobrem sedenju in tudi naprej dobro preglednostjo zaradi oglate oblike, nazaj pa malo manj, ker steklene površine niso tako velike, zato se boste morali bolj ali manj zanašati na vzvratno kamero.

Zafira life v bistvu ni velik kombi, oziroma je, če ga primerjate z avtom, ker je samo slabih 5 centimetrov krajši od petih metrov in širok je prek dveh metrov, vseeno pa ni tako velik za to, kar si navadno predstavljamo kot kombi. Zelo pomembno je tudi, da je visok manj kot 1,9 metra, kar je pogosto omejitev v garažnih hišah ali pri cestninah v določenih državah. Občutek med vožnjo tudi ni slab, za svoje mere in 1,8 tone mase se fino pelje tudi malo bolj hitro po avtocesti, na ovinkih pa skoraj najbolje med tako velikimi kombiji.

Motor je kar pravi, močnejšega ne boste rabili, šibkejšega pa nočete. Dvolitrski štirivaljni turbodizel tudi ni zelo glasen in moč 110 kilovatov, kar je 150 ’konjev’, bo dovolj tudi za polno naloženo zafiro life. Ne bo ’letela po zraku’, bo pa dovolj hitra, da se boste varno peljali. Sej ni primerno divjati s takšnim kombijem, če je poln potnikov, pa še life ima v imenu! 12 sekund pospešuje do 100 km/h z mesta na idealni podlagi, če ta nima tako dobrega oprijema, pa lahko na levi strani ob vratih izberete enega od ’terenskih’ programov za speljevanje, ampak do zdaj smo vedno ugotovili, da je to bolj tako-tako, ker z zaviranjem posameznega kolesa pač ne narediš terenca iz vozila, ki ima samo sprednji pogon. Je pa seveda lažje za koga, ki nima toliko občutka v nogi, ko je cesta spolzka.

Cena? 40 jurjev s paketom innovation, kar je, hja, kar precej. Ampak dobite pa fino panoramsko (po sredini vzdolžno deljeno) streho, da bodo otroci gledali oblake. Pa enostaven dvižni projekcijski zaslon, električna bočna drsna vrata, 220-voltno električno vtičnico v drugi vrsti, ogrevanje Webasto … ni malo opreme in potem je tudi ceno lažje pogoltniti. Testni model je bil na ceniku vreden 43 jurjev. Poraba je pa celo s testnih 8,6 litra zelo spodobna; dejansko se da s tem kombijem voziti precej varčno, skoraj tako kot pri povprečnem dizelskem karavanu. Ko sem se z njim odpeljal na družinski dopust na morje, je bila povprečna poraba zgolj 6,5 litra na 100 kilometrov.

In na koncu še vprašanje, zakaj ravno opel med vsemi štirimi? Morda zaradi drugačne maske, nostalgije, navezanosti na znamko? V nobenem primeru od štirih kombi ni slab. V bistvu je zelo dober.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki opel zafira life M 2.0 dizel 110 kW innovation
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1956
moč v kW (KM) pri vrt./min 110 (150) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 370 pri 2.000
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4956 x 2010 x 1890
medosna razdalja v mm 3275
prtljažnik v litrih 603
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1801 (1299)
največja hitrost v km/h 184
pospešek 0-100 km/h v s 12,0
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,5/5,3/5,8
poraba na testu v l/100 km 8,0
cena osnovnega vozila v EUR 26.460
cena testnega vozila v EUR 39.710
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 43.480

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 29. 11. 2021
November 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
29300102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 433
renault captur 208
peugeot 2008 203
volkswagen T-cross 116
škoda octavia 80

Podatki veljajo za oktober 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.319 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 tedni  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 meseci  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 meseci  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 4 meseci  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 5 meseci  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 1 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 1 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 leti  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 leti  |