Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Oranžni bes

Ford focus 2.3 ecoboost ST-3

Avtor prispevka: Jure Cehner
Če bi bil to navaden focus z litrskim motorjem, bi se mu v uredništvu izognil in izbral kaj drugega med testnimi avti, tega pa je izdala barva. Reče se ji orange fury. Oranžni bes. In če kaj, je ta focus ST res besen.
Oranžni bes
Foto: Gašper Miš
13. 12. 2020 ob 18:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

odličen za tiste, ki iščete kompromise
motor se je povečal, kar je v nasprotju s trendi
navora je ogromno, zato so vmesni pospeški odlični
menjalnik je pravo veselje uporabljati, elektronika pomaga z vrtljaji
oprijem v ovinkih je fantastičen, zadek odločno sledi nosu
prava zapora diferenciala pomaga pri prenosu moči na podlago
ko voznik postane zahteven, ST postane zelo čvrst, kar je prav
sedeža spredaj bi bila težko boljša
barva je rezervirana samo za ST in mu zelo pristoji
vsakodnevna vožnja vseeno ne bo preveč udobna
večjo porabo goriva je pač potrebno vzeti v zakup
morda bi bil lahko zunaj še malo bolj agresiven in poseben
4,2
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.9 (12 glasov)

Samo pri tem je na voljo konkretna barva, ki je nekje med rumeno in oranžno, ker bi ga spredaj lahko hitro zamenjali za kakšen ST-line. Zadaj pa ga seveda izdata široki izpušni cevi. Pa seveda 19-palčna platišča. Ni še RS, je pa novi ST druga najboljša stvar! Bencinski, ja. Upam, da ga boste sploh še lahko kupili, sicer pa pri Fordu z njim mislijo malo bolj resno kot s kakšnim litrskim ecoboostom, kot boste videli po agresivni plastiki, napisih ST in tisti z bolj učenim očesom še, da je nekoliko bližje tlom. In prav boste imeli, za cel centimeter.

Motor ni več dvolitrski, ampak 2,3. Ne ’down’, ampak ’upsizing’, zanimivo, ne? Ta motor je precej v sorodu s tistim v RSu prejšnje generacije, ampak seveda nima 350 ’konjev’, ’le’ 280. 30 več kot prej in kar 420 Nm navora, to je 80 več kor prej. In tu je v bistvu vsa razlika. Poleg softverskih pogruntavščin. Recimo turbina ima zdaj dvojni dovod zraka, kar zmanjšuje turboluknjo in zato bolj zvezno vleče. Elektronika zdaj drži loputo odprto še do tri sekunde po tem, ko dvigneš nogo s plina. To pomeni, da je pripravljena, ko kmalu spet pritisneš na pedal, in je v teoriji vse skupaj precej bolj odzivno.

Znotraj pa nekih bistvenih sprememb ni. Napis ST, rdeča gumbka na volanu in sedeži, ki so krasni in ponosno nosijo značko ST; v bistvu so čistokrvni recaroti. Niso školjkasti, ampak po občutku so zelo blizu. Sicer ostaja takšen focus enako praktičen kot ostali, odlagalnih mest torej ne manjka, le števci so precej zastareli in je samo vprašanje časa, kdaj bo dobil digitalni tretma po vzoru kuge ali pume.

Če se najprej lotim tistih dveh gumbov na volanu: ’ST’ vas vrže v športni način, ’mode’ pa pretika med vsemi voznimi programi. ST ima zdaj aktivne blažilnike, kar pomeni, da precej otrdijo v ST in dirkalnem načinu, v normalnem pa so dovolj mehki za pot na morje ali v trgovino. Udobju delajo medvedjo uslugo le 19-palčna platišča, ki prenašajo vsak tresljaj do vaše riti. V načinu ST se boste na to z veseljem požvižgali, saj avto spremeni karakter za 180 stopinj. Iz cevi začne pokati, volan otrdi, zaviranje je bolj občutljivo, ob prestavljanju menjalnik lepo izenači vrtljaje in ko ga poženete čez 6 jurjev vrtljajev, med merilniki utripa lučka ST; takrat je optimalno prestaviti. In z veseljem boste, hodi so kratki, gibanje ročice oteženo, klik je lep, kar skoči v prestavo, torej zelo športno. Zvok je precej brutalen, žal malo tudi umeten iz zvočnikov, ampak vsi pešci bodo vedeli, da … to pač ni 1.0 ecoboost.

Pogon je seveda le sprednji, mogoče je štirikolesni spet rezerviran za novi RS. Ima pa zato elektronsko podprto pravo zaporo diferenciala, da se iz ovinka res optimalno izstreli. Volan je natančen in zelo odziven že pri malih kretnjah, ampak pri vstopu v zavoj ga je potrebno kar odločno obrniti. Tu pa avto zares oživi. Oprijema sploh ne zmanjka, tako pri vstopu kot pri pospeševanju ven, še posebej v športnih dveh načinih, ko obe kolesi zapora diferenciala bolj usklajuje. Ta pomaga tudi pri surovih pospeških, v ravni črti rabi le 5,7 sekunde do 100 km/h. V četrti in peti prestavi je celo hitrejši od RSa. Ja, ST je zdaj trdno zasidran v razredu ’hot hatchov’, vročih kombilimuzin.

Poraba, če res morate vedeti, je bila na snemanju preko 14 litrov, če boste želeli, bo pa lahko tudi med 8 in 9 litri. Ampak ne boste. Nikoli.

Ford focus ST 4. generacije je v samem vrhu vročih kombilimuzin. Praktičen kot navaden fokus, krotek kot navaden fokus, civiliziran kot navaden fokus … Dokler pustite pri miru tista rdeča gumbka na volanu. Potem pa postane konkurent najboljšim in tu mislim hyundai i30 N, megane RS, leon cupra, golf GTI pelje lulat vsaj na papirju, dobro, niti približno ni tako odbit kot civic type-R, ampak namesto tega dobite najboljše iz obeh svetov. Pri Fordu lov za stotinkami in konstantno bolečo rit prepuščajo RSu, ST je pa za vse, ki pač potrebujete družinski avto, obenem pa imate radi športni potencial.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki ford focus 2.3 ecoboost ST-3
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2261
moč v kW (KM) pri vrt./min 206 (280) pri 5.500
največji navor v Nm pri vrt./min 420 od 3.000 do 4.000
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4388 x 1848 x 1458
medosna razdalja v mm 2700
prtljažnik v litrih 375
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1433 (567)
največja hitrost v km/h 250
pospešek 0-100 km/h v s 5,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 10,8/6,2/7,9
poraba na testu v l/100 km 9,0
cena osnovnega vozila v EUR 22.200 (*2.700 EUR popusta)
cena testnega vozila v EUR 37.850 (*2.700 EUR popusta)
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 42.230 (*2.700 EUR popusta)

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 28. 11. 2021
November 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
29300102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 433
renault captur 208
peugeot 2008 203
volkswagen T-cross 116
škoda octavia 80

Podatki veljajo za oktober 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.319 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 tedni  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 meseci  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 meseci  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 4 meseci  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 5 meseci  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 1 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 1 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 leti  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 leti  |