Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Svežina

Citroën C5 tourer HDi 200 exclusive

Avtor prispevka: Pavel Furlan
Malo je avtomobilov, ki zmorejo s svojo pojavo ostati po slabih štirih letih prisotnosti na trgu tako sveži in prepoznavni, kot je zadnji model citroëna C5 tourer. Četudi se ne zdi, je vedno opazen, glave se obračajo za njim, ljudje si ga želijo. Ni kaj, Citroënu je padla sekira v med.
Svežina
Foto: Matej Mitruševski
20. 12. 2011 ob 11:00
Komentarjev: 1

Avandgardnost in masivna oblike C5 tourerja sta izjemno privlačni, da ne rečem idealni. Usklajenost njegovih linij in detajlov deluje hkrati prestižno, elegantno in športno. Kljub temu da ga je po treh letih že doletela rahla prenova, so se pri Citroënu odločili, da bo ta zgolj šminkerske narave, z dodatkom modernih led svetil v lučeh in s spremembo nekaterih ostalih malenkosti pri detajlih. Vse ostalo na njem je še vedno dovolj mikavno, da zmore zlahka privlačiti.

Zunanjosti ne gre očitati nič in podobno je z notranjostjo. Citroën C5 tourer ponuja obilje lično obdelanega prostora, tako v kabini, kot v zajetnem prtljažnem prostoru. Ja, kokpit je prijeten, poleti zaradi antracitne črnine stalno prevroč, vsekakor pa nikoli dolgočasen spremljevalec potovanj. Je pa znotraj obliki podrejeno tudi vse ostalo, kar v tem primeru ni pretirano dobro. Samosvoj futurizem merilnikov, razporeditve stikal in gubanja armaturne plošče ter tapiserij v notranjosti je dobrodošel in hvale vreden, ampak kaj, ko zaradi tega sicer dober avtomobil izgublja veliko točk na uporabnosti in praktičnosti. Drugače velja pohvaliti unikatnost pri oblikovanju ter izbiri materialov, pograjati pa končno izdelavo, ki ne dosega ambicij celotnega avtomobila. Če so z vesoljsko obliko sicer izdatno električno nastavljivi foteljasti sedeži slastni na pogled, je čričkov v sredinski konzoli ter voznikovih vratih preveč, odpadanje obloge iz konzole ob sopotnikovi levi nogi pa ne sodi nikamor, še najmanj pa v takšen C5. Odlagalnih mest skorajda ni; no za telefon in plastenko pijače, ki mora končati v globokem hlajenem predalu pred sovoznikom.

Opremljenost je v paketu exclusive s ksenonskimi žarometi, ki sledijo sukanju volana, tempomatom z omejevalnikom hitrosti in tristopenjskim gretjem delno usnjenih sedišč bogata, čeprav dvopodročna  ločeno avtonomna klimatizacija ne zmore učinkovito premagovati poletnih +35°C, multimedijska avdionaprava ne oddaja kvalitetnega zvoka, masaža v voznikovem sedežu je 'blažev žegenj', pomoč pri bočnem parkiranju je bolj kot ne neuporabna šminka. Zato je veliko bolj uporaben električno odpirljivi prtljažnik s pohvale vredne od pol do kubika in pol volumske kapacitete pri popolnoma ravnem dnu ob podrti zadnji klopi in možnostjo ročnega spuščanja k tlom za dodatnih 6 cm vsled pomoči hidravličnega vzmetenja Hydractive III+ .

Prav slednje (proti doplačilu, seveda) daje vedeti, da je avtomobil naravnan izključno na udobje, pa čeprav ponuja med opcijami tudi trdoto 'sport'. Mehkoba in mirnost z rahlim pozivbavanjem preko obeh osi sta pri običajni uporabi tako kot vedno njegova aduta, v športno definiranem režimu pa deluje avtomobil precej bolj suvereno, ampak še zdaleč ne športno. Precejšnja masa in dolga previsa terjajo svoj davek na dinamiko. Nepričakovan davek pa zahteva tudi njegov pogon. Hišni 2,2-litrski HDi s 150 kilovati moči takšnemu avtomobilu pritiče, s 450 Nm navora obljublja mnogo, vendar se tu nikakor ne izkaže. Razlog za to je počasna in velikokrat zmedena šeststopenjska avtomatika v menjalniku. No, pri zvezni vožnji se to ne opazi, več kot problematična pa so neodločna in neskončno dolga speljevanja v križiščih, nelogično (ne)prestavljanje v prestavo navzgor pri vožnjah po klancih navzdol ter velikokrat popolnoma zgrešena smer izbire prestave na zaprtih, vijugastih voziščih, kjer je igra pospeševanj in zaviranj nujna. In poraba? Takšen pogonski sklop zahteva v povprečju 8,5 litra plinskega olja na 100 prevoženih kilometrov, kar še zdaleč ni malo za tisto, kar ponuja.

Po drugi strani velja omeniti še ceno. Da želi takšen C5 predstavljati del premium segmenta, ki je v hiši sicer dodeljen izdelkom z oznako DS, govori slabih 40 tisočakov, ki jih je potrebno odšteti za takšen avtomobil. To ni malo, niti pri vzporedni konkurenci. Toda če je človek zaljubljen v C5, zakaj pa ne?

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki citroën C5 tourer HDi 200 FAP exclusive
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2179
moč v kW (KM) pri vrt./min 150 (204) pri 3500
največji navor v Nm pri vrt./min 450 pri 2000
menjalnik samodejni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4829 x 1860 x 1479
medosna razdalja v mm 2815
prtljažnik v litrih 505
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1692 (674)
največja hitrost v km/h 225
pospešek 0-100 km/h v s 8,6
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,2/4,9/6,1
poraba na testu v l/100 km 7,9
cena osnovnega vozila v EUR 24.350
cena testnega vozila v EUR 39.790
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 38.890

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
Everlasf pravi:
Super test..predvsem zato ker je kriticen in objektiven, ne pa nekriticno hvalisanje in povzemanje prodajalcevih podatkov in lastnosti, ki so jasne ze na prvi pogled, Za avto sem se odlocil..na podlagi tega testa in ni mi zal. Kar tako naprej.
(pred 5 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 18. 10. 2021
Oktober 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen T-cross 215
renault clio 157
renault captur 152
škoda kamiq 145
volkswagen T-roc 132

Podatki veljajo za maj 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 25.833 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 4 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 1 meseci  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 meseci  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 2 meseci  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 4 meseci  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 10 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 10 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 11 meseci  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 11 meseci  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 11 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 11 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 11 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 11 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 leti  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 leti  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 1 leti  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 1 leti  |