Ob poplavi novodobnih križancev, ki se vse pogosteje hvalijo s hibridnimi pogonskimi sklopi, bi človek pomislil, da je mazda CX-5 z dizlom v nosu že precej zastarela. Ampak samo do prvega prevoženega kilometra, potem bi pa mnenje večinoma spremenil.
Pod pokrovom namreč brni klasika z notranjim zgorevanjem, o elektriki ni ne duha, ne sluha. 2,2-litrski turbodizel zmore 110 kW moči, kar je zdravih 150 ’konjičkov’, in je precej prijeten. Za tip vozila dokaj dobro potegne, ni preglasen in s 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom sta lepo uigran par, čeprav brutalnih pospeševanj ne pričakujte: velik avtomobil in štirikolesni pogon pač pomenita, da so zmogljivosti zadovoljive in nič več.
Področje, kjer mazdo CX-5 tekmeci prehitevajo, je poraba goriva. Tukaj je ves čas preko osem litrov na 100 kilometrov, hibridni konkurenti pa zlahka porabijo le šest. Vsaj dva litra razlike pa nista več tako zanemarljiva in že večkrat smo ugotovili, da je za večjo porabo tukaj kriv samodejni menjalnik. Z ročnim bi bila razlika manjša. Poleg prijetnega motorja vas bo CX-5 razveseljeval še z vozniško nenapornostjo, v tem segmentu je med prijetnejšimi, kar pomeni, da ostaja dovolj udoben in to kljub temu, da so bila tokrat platišča kar 19-palčna. Pomeni pa tudi, da je občutek na volanu zanesljiv in ravno prav obtežen, da je preglednost dovolj dobra in da se avtomobil celo pri nekoliko hitrejši vožnji dobro znajde.
Vozne lastnosti dejansko sovpadajo z izgledom, ki je odlična mešanica agresivnega nastopaštva, predvsem zaradi ostrega sprednjega dela, in elegance. Tudi prostora je precej, prtljažnik denimo ponuja skoraj 500 litrov in je v praksi precej uporaben, veliko prostora je tudi na zadnji klopi. Čeprav številke kažejo na to, da je manjši CX-30 skoraj enako prostoren, je v praksi razlika bolj očitna in večji volumen kabine pripomore k občutku prostornosti.
Znotraj nimam večjih pripomb, opažam le nekaj nesmislov. Glede na to, da je oprema takumi plus najbogatejša, bi pričakoval, da je tokratni takumi le stopnjo pod njo, pa je v resnici nekje v zlati sredini in precej nižje od najbogatejšega paketa. Notranjost je kljub temu krasna, oblazinjenje je super, kakovost izdelave je odlična, vse štima, manjka le povsem 'pametni' ključ, ki bi ves čas lahko ostal v žepu in z njim v roki ne bi bilo treba odkleniti avtomobila.
Še bolj moti slaba slika vzvratne kamere, ki sploh ne paše v tako dodelan avtomobil. Takšne zmazke smo gledali pred desetimi leti in to se res ne spodobi. Sploh, ker sicer zaslon ponudi dober in pregleden sistem menijev, stvari so logično razporejene in intuitivne, zaslon sicer ni med največjimi, ampak to ne zmoti. Le vzvratna kamera s slabo sliko res ne sodi v celoto.
V času testa sem ob plaži zgolj na srečo zgrešil pol metra visoko skalo s premerom kakšen meter, ker je na kameri tudi videl nisem. To bi bilo škode, huh. In zato je njena slaba slika moja daleč največja zamera! Če jo odmislim, je CX-5 še vedno zelo kompetenten in celostno super avtomobil, pri katerem vas kaj dosti ne bo motilo. Če ste radi vozniško zadovoljni, pa sploh ne, ker se res lepo in nenaporno pelje. 40 'jurjev' in bo takšna vaša.
Tehnični podatki | Mazda CX-5 CD150 AWD AT takumi |
---|---|
Vrsta motorja | turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 2191 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 110 (150) pri 4.500 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 380 od 1.800 do 2.600 |
Menjalnik | samodejni, šeststopenjski |
Pogon | na vsa štiri kolesa, i-ACTIVE |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4550 x 1840 x 1680 |
Medosna razdalja v mm | 2700 |
Prtljažnik v litrih | 494 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1671 (564) |
Največja hitrost v km/h | 196 |
Pospešek 0-100km/h v s | 10,9 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 7,2 |
Poraba na testu v l/km | 8,3 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 26.790 |
Cena testnega vozila v EUR | 39.390 |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 39.950 |
Tiha voda bregove dere
Beri dalje