Očitno je! Lep primer je Toyota. Če še vedno verjamemo, da so njihovi avtomobili pregovorno zanesljivi, je to seveda zelo racionalna izbira, in če nam je huda oblika všeč, tudi zelo zaigra na naša čustva. In tako je pred nami novi yaris, ki kar žari od navihanosti, sodobnega oblikovanja in seveda najnovejše tehnologije.
slika
Vedno se spomnim na izjavo šefa znamke, ki je pred leti, ko je nastopil svojo funkcijo, izjavil ’no more boring cars!’ Nič več dolgočasnih avtomobilov! Takrat sem si mislil ’ja, ja, ti kar nakladaj’, danes pa lahko dam samo kapo dol. Ko sem zadnjič vozil novi GR yaris, sem bil totalno navdušen. Takrat sem se tudi prvič srečal z novim yarisom in sem si spet seveda mislil, da ta že je hud, če je pa razvit iz dirkalnika. OK, običajni yaris ni niti podoben tistemu v smislu vožnje in tehnike, je pa vseeno zelo prijeten mali avto.
slika
Že izgled je zelo posrečen! Tako navihano deluje, malo nagajivo, kot tisti mulci ravno po puberteti. Kar je zelo kul. Znotraj je seveda manj razburljiv, ampak to še ne pomeni, da ni zanimiv. Če grem po vrsti, merilniki so mi v bistvu zelo všeč, ker imajo tri zaslončke, torej tri nivoje, da so ene informacije bližje kot druge, itak pa jih med vožnjo praktično ne gledate, ker je pred vami pravi projekcijski zaslon s projekcijo na vetrobransko steklo. Celo edini avto v tem segmentu je zaenkrat, ki ga ima, ostali imajo samo projekcijo na plastičen zaslonček, to je pa tisto pravo, ko se oči nič ne rabijo prilagajati in je že samo zato zelo dobro!
slika
Pa odlagališča so mi všeč. Veliko jih je med potnikoma, celo zgoraj na armaturni plošči, tudi gumbi so dobro postavljeni, za tempomat so zdaj na volanu, edino tista za ogrevanje volana in izklop samodejnih dolgih luči bi lahko bila na kakšnem lepšem mestu, ampak Japonci morajo vsaj nekje kakšno reč malo zakomplicirati in uporabiti svoje zastarele gumbe, pa se ju k sreči ne vidi preveč. Za klimo so pravi fizični gumbi in ne na zaslonu, to je danes že prav posebna pohvala, pa še materiali so dovolj kvalitetni, predvsem izdelava se mi zdi zelo dobra za ta segment avtomobilov.
slika
Se mi zdi, da samo pri multimedijskem sistemu Toyota še vedno nekako išče pravo pot, kakšni meniji so rahlo nelogični in predolgo traja, da najdeš pravo stvar, je pa dobro, da so tudi ob osrednjem zaslonu zdaj pravi gumbi, da gre vseeno hitreje, in večino stvari danes itak urediš preko CarPlayja ali Android Auta, kar yaris seveda podpira. Veliko moderne varnostne tehnologije je na krovu, mene pa so bolj navdušile še dobre led luči.
slika
OK, avto je v končni fazi namenjen premikanju in k sreči yaris tudi to zna. V bistvu obvlada, je hibrid! Po novem je samo še clio hibrid, tako da ima dokaj posebno mesto na trgu in z vsemi izkušnjami, ki jih v vseh teh letih imajo, je rezultat v bistvu zelo dober. Nov 1,5-litrski atmosferski bencinski motor je močnejši, namesto 74 ima zdaj 85 kW (100 na 116 KM) in čeprav je navora manj (s 169 na 141 Nm), je po občutku med vožnjo bolj prijeten. Tudi če ima po novem zgolj tri valje namesto štirih in bolj globoko brni. Dobra stvar je še, da je baterija zdaj malo večja, zato lahko več prevozi samo na elektriko; še vedno tu govorimo o kilometru ali treh, se pa v mestu to zelo pozna in se lahko veliko več kot pol časa voziš samo na elektriko. Tam je tudi poraba zelo dobra, večinoma pod štirimi litri, zato je hibrid idealna izbira za tiste, ki se res veliko vozite v mestih.
slika
Kdor večino svojih poti opravi na odprtih cestah, sploh avtocestah, pa nad samo porabo ne bo tako navdušen kot nad tem, da je vožnja prijetna, nezahtevna in da ni nobenih prestav, zato vse deluje zelo zvezno. Včasih se motor sliši bolj, kot si želite, to je takrat, ko do konca pospešujete ali vozite v klanec, ampak je potem naprej večino časa zelo tiho in mirno. Povprečna poraba na testu je bila okoli šest litrov, kar ni slabo, je pa to posledica veliko voženj na avtocesti, kjer hibridi pač ne pridejo do izraza, ker se na elektriko praktično ne vozite, razen ko je kakšen klanec dol, da se baterija malo napolni.
slika
Zelo dobra lastnost novega yarisa je, da se res fino pelje. OK, občutek na volanu ni tako dober, kot nakazuje dinamična oblika, ampak je vodljivost zelo dobra in podvozje odlično požira luknje in razpoke na cesti za tako majhen avto. Čeprav nima veliko skupnega z GR yaris, je vožnja vseeno precej uživaška za ta segment malih avtomobilov. Zasluga gre še vedno dovolj majhni masi (avto ima nenazadnje dva motorja in baterijo), ki se je v primerjavi s starim povečala zgolj za 15 kilogramov, je pa po drugi strani občutek pri zapiranju vrat nekoliko cenen, ker očitno niso uporabili toliko dušilnih elementov, čeprav se zvočna zatesnitev med vožnjo ne zdi nič slabša od ostalih predstavnikov v razredu.
slika
Moči je dovolj, če niste preveč zahtevni pri končnih zmogljivostih. Vmesni pospeški in predvsem odzivnost so zelo dobri. To je tisto, kar v realnosti najbolj rabite, in zato je vožnja lahko precej dinamična, čeprav na papirju kakšne številke niso tako hude. Zelo dobra funkcija je tudi B kot Brake pri menjalniku, ga kar dostikrat uporabljam, sploh v mestih, ker lepo zavira avto, da je možno voziti skoraj samo z enim pedalom kot pri električnih avtomobilih. Me pa moti, da v B potem drži visoke vrtljaje, ko se vozim enakomerno, in je potem motor glasen. Pač, dam nazaj v D, ki je itak najbolj primerna izbira, in je OK. Izbira voznih programov je bolj ali manj nepotrebna, v sport ves čas delujeta oba motorja, v eco pa je vse skupaj preveč zamorjeno, zato je običajna kar najboljša.
slika
Še prostornost: yaris je bil majhen avto in je k sreči tudi ostal majhen. Med najmanjšimi v razredu je, ker so ostali vsi toliko zrasli v zadnjem času, da so v bistvu že zamenjali svoje bratce izpred nekaj deset let. Še vedno je dovolj prostora, če se zavedate, da je avto majhen, ampak se da sedeti tudi zadaj. Sam za sabo s povprečno višino lahko sedim, čeprav ne bi užival na dolgi poti, to je jasno. In tudi prtljažnik je čisto spodoben, 286 litrov ima, pa je yaris hibrid in ta tehnologija vzame nekaj dodatnega prostora v avtu.
slika
Hibrid ja ali ne? Poraba ni tooliko manjša, da bi takoj rekel – itak. V mestu je, sicer pa niti ne, zato si ga morate po drugi strani tudi želeti. Yaris je na voljo tudi z dvema običajnima bencinskima motorjema in je z njima cenejši, testni pa je najdražji, ki ga sploh lahko kupite. Oprema je bogata, pogon je zmogljiv, zato stane 23 tisočakov … Ni malo za malčka, tudi precej dražji je od starega, ni pa veliko za toliko vsega, kar dobite v njem. Ampak bistveno je, da je postal res dober mali avto, ki zna zaigrati na marsikatero struno. Tudi tisto bolj napeto!
Tehnični podatki Toyota yaris 1.5 VVT-i e-CVT hybrid premiere
Vrsta motorja bencinski in električni, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
Prostornina v ccm 1490
Moč v KW (KM) pri vrt./min 85 (116)
Največji navor v Nm pri vrt./min 141
Menjalnik samodejni, neskončnostopenjski, e-CVT
Pogon na sprednji kolesi
Medosna razdalja v mm 2560
Mere (dolžina x širina x višina) v mm 3940 x 1745 x 150
Prtljažnik v litrih 286
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1180 (435)
Največja hitrost v km/h 175
Pospešek 0-100km/h v s 9,7
Poraba (po normah EU) v l/km 6,5/3,7/4,9
Poraba na testu v l/km 6,3
Cena osnovnega vozila v EUR 13.950
Cena testnega vozila v EUR 23.240
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 23.240
Posted on

Igranje na prave strune

Saj veste, da se avtomobili kakšne znamke enostavno ne zasidrajo v srce. So v glavi, ko iščete racionalen nakup, niso pa v srcu, ko želite nekaj tudi za svojo dušo. A je k sreči ponudba avtomobilov na trgu tako raznolika, da res vsak najde nekaj zase. Pa je možno, da to dvoje združimo?

Beri dalje
Ceneje na elektriko ne gre
TESTI
Ceneje na elektriko ne gre
Dacia spring R45 comfort plus
Iztok Krajnc
Center dobrega počutja
TESTI
Center dobrega počutja
Mercedes-Benz S 400 d 4MATIC long exclusive
Iztok Krajnc
Najboljši? Najboljši!
TESTI
Najboljši? Najboljši!
Toyota GR yaris 1.6 turbo race
Iztok Krajnc
Tretja revolucija
TESTI
Tretja revolucija
Volkswagen ID.3 1st max
Iztok Krajnc
Alpine A110 S aero
TESTI
Alpine A110 S aero
Kralj alpskih cest
Iztok Krajnc
Igranje na prave strune
TESTI
Igranje na prave strune
Toyota yaris 1.5 VVT-i e-CVT hybrid premiere
Iztok Krajnc
Manj moči se bo poznalo le v denarnici
TESTI
Manj moči se bo poznalo le v denarnici
Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 EAT8 GT line
Iztok Krajnc
Lulanje proti vetru
TESTI
Lulanje proti vetru
Subaru impreza 2.0ie AWD lineartonic premium
Iztok Krajnc
Oranžni bes
TESTI
Oranžni bes
Ford focus 2.3 ecoboost ST-3
Iztok Krajnc
Videz bolj pomemben od zmogljivosti
TESTI
Videz bolj pomemben od zmogljivosti
Renault clio TCe 100 intens R.S. line
Iztok Krajnc
Enosobno stanovanje na štirih kolesih
TESTI
Enosobno stanovanje na štirih kolesih
Citroën berlingo BlueHDi 130 BVM6 XL feel flip camping box
Iztok Krajnc
Adrenalinski park na kolesih
TESTI
Adrenalinski park na kolesih
Porsche taycan turbo
Iztok Krajnc