Saj veste, da se avtomobili kakšne znamke enostavno ne zasidrajo v srce. So v glavi, ko iščete racionalen nakup, niso pa v srcu, ko želite nekaj tudi za svojo dušo. A je k sreči ponudba avtomobilov na trgu tako raznolika, da res vsak najde nekaj zase. Pa je možno, da to dvoje združimo?
Očitno je! Lep primer je Toyota. Če še vedno verjamemo, da so njihovi avtomobili pregovorno zanesljivi, je to seveda zelo racionalna izbira, in če nam je huda oblika všeč, tudi zelo zaigra na naša čustva. In tako je pred nami novi yaris, ki kar žari od navihanosti, sodobnega oblikovanja in seveda najnovejše tehnologije.

Vedno se spomnim na izjavo šefa znamke, ki je pred leti, ko je nastopil svojo funkcijo, izjavil ’no more boring cars!’ Nič več dolgočasnih avtomobilov! Takrat sem si mislil ’ja, ja, ti kar nakladaj’, danes pa lahko dam samo kapo dol. Ko sem zadnjič vozil novi GR yaris, sem bil totalno navdušen. Takrat sem se tudi prvič srečal z novim yarisom in sem si spet seveda mislil, da ta že je hud, če je pa razvit iz dirkalnika. OK, običajni yaris ni niti podoben tistemu v smislu vožnje in tehnike, je pa vseeno zelo prijeten mali avto.

Že izgled je zelo posrečen! Tako navihano deluje, malo nagajivo, kot tisti mulci ravno po puberteti. Kar je zelo kul. Znotraj je seveda manj razburljiv, ampak to še ne pomeni, da ni zanimiv. Če grem po vrsti, merilniki so mi v bistvu zelo všeč, ker imajo tri zaslončke, torej tri nivoje, da so ene informacije bližje kot druge, itak pa jih med vožnjo praktično ne gledate, ker je pred vami pravi projekcijski zaslon s projekcijo na vetrobransko steklo. Celo edini avto v tem segmentu je zaenkrat, ki ga ima, ostali imajo samo projekcijo na plastičen zaslonček, to je pa tisto pravo, ko se oči nič ne rabijo prilagajati in je že samo zato zelo dobro!

Pa odlagališča so mi všeč. Veliko jih je med potnikoma, celo zgoraj na armaturni plošči, tudi gumbi so dobro postavljeni, za tempomat so zdaj na volanu, edino tista za ogrevanje volana in izklop samodejnih dolgih luči bi lahko bila na kakšnem lepšem mestu, ampak Japonci morajo vsaj nekje kakšno reč malo zakomplicirati in uporabiti svoje zastarele gumbe, pa se ju k sreči ne vidi preveč. Za klimo so pravi fizični gumbi in ne na zaslonu, to je danes že prav posebna pohvala, pa še materiali so dovolj kvalitetni, predvsem izdelava se mi zdi zelo dobra za ta segment avtomobilov.

Se mi zdi, da samo pri multimedijskem sistemu Toyota še vedno nekako išče pravo pot, kakšni meniji so rahlo nelogični in predolgo traja, da najdeš pravo stvar, je pa dobro, da so tudi ob osrednjem zaslonu zdaj pravi gumbi, da gre vseeno hitreje, in večino stvari danes itak urediš preko CarPlayja ali Android Auta, kar yaris seveda podpira. Veliko moderne varnostne tehnologije je na krovu, mene pa so bolj navdušile še dobre led luči.

OK, avto je v končni fazi namenjen premikanju in k sreči yaris tudi to zna. V bistvu obvlada, je hibrid! Po novem je samo še clio hibrid, tako da ima dokaj posebno mesto na trgu in z vsemi izkušnjami, ki jih v vseh teh letih imajo, je rezultat v bistvu zelo dober. Nov 1,5-litrski atmosferski bencinski motor je močnejši, namesto 74 ima zdaj 85 kW (100 na 116 KM) in čeprav je navora manj (s 169 na 141 Nm), je po občutku med vožnjo bolj prijeten. Tudi če ima po novem zgolj tri valje namesto štirih in bolj globoko brni. Dobra stvar je še, da je baterija zdaj malo večja, zato lahko več prevozi samo na elektriko; še vedno tu govorimo o kilometru ali treh, se pa v mestu to zelo pozna in se lahko veliko več kot pol časa voziš samo na elektriko. Tam je tudi poraba zelo dobra, večinoma pod štirimi litri, zato je hibrid idealna izbira za tiste, ki se res veliko vozite v mestih.

Kdor večino svojih poti opravi na odprtih cestah, sploh avtocestah, pa nad samo porabo ne bo tako navdušen kot nad tem, da je vožnja prijetna, nezahtevna in da ni nobenih prestav, zato vse deluje zelo zvezno. Včasih se motor sliši bolj, kot si želite, to je takrat, ko do konca pospešujete ali vozite v klanec, ampak je potem naprej večino časa zelo tiho in mirno. Povprečna poraba na testu je bila okoli šest litrov, kar ni slabo, je pa to posledica veliko voženj na avtocesti, kjer hibridi pač ne pridejo do izraza, ker se na elektriko praktično ne vozite, razen ko je kakšen klanec dol, da se baterija malo napolni.

Zelo dobra lastnost novega yarisa je, da se res fino pelje. OK, občutek na volanu ni tako dober, kot nakazuje dinamična oblika, ampak je vodljivost zelo dobra in podvozje odlično požira luknje in razpoke na cesti za tako majhen avto. Čeprav nima veliko skupnega z GR yaris, je vožnja vseeno precej uživaška za ta segment malih avtomobilov. Zasluga gre še vedno dovolj majhni masi (avto ima nenazadnje dva motorja in baterijo), ki se je v primerjavi s starim povečala zgolj za 15 kilogramov, je pa po drugi strani občutek pri zapiranju vrat nekoliko cenen, ker očitno niso uporabili toliko dušilnih elementov, čeprav se zvočna zatesnitev med vožnjo ne zdi nič slabša od ostalih predstavnikov v razredu.

Moči je dovolj, če niste preveč zahtevni pri končnih zmogljivostih. Vmesni pospeški in predvsem odzivnost so zelo dobri. To je tisto, kar v realnosti najbolj rabite, in zato je vožnja lahko precej dinamična, čeprav na papirju kakšne številke niso tako hude. Zelo dobra funkcija je tudi B kot Brake pri menjalniku, ga kar dostikrat uporabljam, sploh v mestih, ker lepo zavira avto, da je možno voziti skoraj samo z enim pedalom kot pri električnih avtomobilih. Me pa moti, da v B potem drži visoke vrtljaje, ko se vozim enakomerno, in je potem motor glasen. Pač, dam nazaj v D, ki je itak najbolj primerna izbira, in je OK. Izbira voznih programov je bolj ali manj nepotrebna, v sport ves čas delujeta oba motorja, v eco pa je vse skupaj preveč zamorjeno, zato je običajna kar najboljša.

Še prostornost: yaris je bil majhen avto in je k sreči tudi ostal majhen. Med najmanjšimi v razredu je, ker so ostali vsi toliko zrasli v zadnjem času, da so v bistvu že zamenjali svoje bratce izpred nekaj deset let. Še vedno je dovolj prostora, če se zavedate, da je avto majhen, ampak se da sedeti tudi zadaj. Sam za sabo s povprečno višino lahko sedim, čeprav ne bi užival na dolgi poti, to je jasno. In tudi prtljažnik je čisto spodoben, 286 litrov ima, pa je yaris hibrid in ta tehnologija vzame nekaj dodatnega prostora v avtu.

Hibrid ja ali ne? Poraba ni tooliko manjša, da bi takoj rekel – itak. V mestu je, sicer pa niti ne, zato si ga morate po drugi strani tudi želeti. Yaris je na voljo tudi z dvema običajnima bencinskima motorjema in je z njima cenejši, testni pa je najdražji, ki ga sploh lahko kupite. Oprema je bogata, pogon je zmogljiv, zato stane 23 tisočakov … Ni malo za malčka, tudi precej dražji je od starega, ni pa veliko za toliko vsega, kar dobite v njem. Ampak bistveno je, da je postal res dober mali avto, ki zna zaigrati na marsikatero struno. Tudi tisto bolj napeto!
Tehnični podatki | Toyota yaris 1.5 VVT-i e-CVT hybrid premiere |
---|---|
Vrsta motorja | bencinski in električni, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 1490 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 85 (116) |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 141 |
Menjalnik | samodejni, neskončnostopenjski, e-CVT |
Pogon | na sprednji kolesi |
Medosna razdalja v mm | 2560 |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 3940 x 1745 x 150 |
Prtljažnik v litrih | 286 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1180 (435) |
Največja hitrost v km/h | 175 |
Pospešek 0-100 km/h v s | 9,7 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 6,5/3,7/4,9 |
Poraba na testu v l/km | 6,3 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 13.950 |
Cena testnega vozila v EUR | 23.240 |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 23.240 |
Igranje na prave strune
Beri dalje