Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Kdor čaka, dočaka

Mazda MX-5

Avtor prispevka: Jure Cehner
Mazda MX-5 je športnik, ki je skozi desetletja ostal praktično nespremenjen, vsaj, kar se tiče vrhunskih voznih lastnosti, majhne mase in menjalnika. Samo meni, da je za pravo kombinacijo teh faktorjev vredno iti čez mejo.
Kdor čaka, dočaka
Foto: Anže Jereb, Miha Kokalj
27. 11. 2015 ob 21:30
Komentarjev: 0
video tvoj volan mazda MX-5 - Samo Jereb
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Samo Jereb je bil izbirčen. In prav je tako; kdor čaka, dočaka, pravijo. Želel je pravo barvo, pravo ohranjenost, pravi motor in pa, seveda, pravi letnik. Pri avtu, katerega namen je uživanje bolj kot transport, pač mora biti vse popolno. In ko je našel pravi paket, ne v Sloveniji, temveč na Dunaju, ni bilo časa za odlašanje. Zdaj ima eno najlepših starih mazd MX-5 v naših koncih.

Samo, si ljubitelj znamke?

Ja in ne. Bolj kot ljubitelj znamke bi rekel, da sem ljubitelj japonskih avtomobilskih znamk na splošno, predvsem iz obdobja osemdesetih in devedesetih. Če mene vprašaš, je bila to zlata doba avtomobilov.

Katere avte si še imeli v svoji lasti pred tem?

To je prvi avto, ki sem ga kupil izključno za namen uživanja v vožnji in veselja do vzdrževanja oz. obnavljanja. Poleg avta si lastim še dva starodobna motorja, in sicer hondo CB550, letnik 1977, ter yamaho SR250, letnik 1984. Poleg vseh naštetih “uživaških” strojev pa imam še pravo prevozno sredstvo za vsakdan, opel astra 1.7 CDTi.

Kako je lepotica sploh našla pot do tebe?

Kakšno leto sem spremljal oglase na slovenskih spletnih straneh, vendar nisem zasledil nobenega modela, ki bi ustrezal mojemu prvemu kriteriju, in sicer da je to model z motorjem 1.6i, avtomobil pa pred letnikom 1994. Ko sem iskanje razširil še v sosednje države, sem na Dunaju zasledil oglas za to mazdo, ki si jo zdaj lastim. Poleg omenjenega prvega kriterija sta me navdušila barvna kombinacija in ohranjenost vozila. Bil je skoraj popoln. Lastnik sicer ni bil najbolj naklonjen prodaji v tujino, tako da sem imel sprva težave s kontaktiranjem, vendar se je na koncu vse dobro izšlo.

Ko rečeš skoraj popoln, kaj to pomeni?

Ni bilo vidnejših poškodb in to mi je bilo zelo pomembno. Avto je bil ob nakupu zelo dobro ohranjen, prejšnji lastnik pa je vložil kar nekaj denarja v obnovo notranjosti, tako da sem se sam bolj lotil zunanje estetike ter izboljšave vozne izkušnje. Če bi lahko, bi pa dvignil tudi streho za kakšen centimeter, kajti avto je očitno bil narejen le za miniaturne Japonce, jaz pa božam streho z lasmi. Ampak, kaj hočem, to je cena, ki sem jo pripravljen plačati.

Kaj vse si predelal?

Z maske avtomobila sem odstranil dodatne dolge luči. Izdelal sem nov nosilec za registrsko tablico, zdaj je pritrjena nekoliko nižje, da se lepše ujema z linijo avta. Dodal sem tudi plastičen zaključek sprednjega odbijača. Nova 16-palčna platišča sem zamenjal s 15-palčnimi platišči iz istega obdobja, kot je avto. Ta se mu bolj podajo, ne pa neka moderna. Zamenjal sem še izpušni sistem, sistem indukcije zraka, vzmeti in blažilnike. Da bi pridobil nekaj prostora za noge (volan namreč ni nastavljiv po višini in globini), sem zamenjal tudi originalni volan s poglobljenim, ki je tudi precej lepši. Eden od razlogov za nakup te Mazde je tudi ta, da je avto enostaven za servisiranje, poleg tega pa je na to temo ogromno virov. Tako da definitivno se, kolikor se le da, stvari lotevam sam. 

Katera je poleg užitka v vožnji tista najbolj izstopajoča izkušnja z avtom? 

Kar se vožnje tiče, so se mi najbolj vstisnile v spomin poletne nočne vožnje brez strehe, pogon na zadnji kolesi pa daje poseben užitek, sploh pri bolj športni vožnji. V tem avtu uživam samo poleti; pozimi, ob prvih znakih soljenja, ga umaknem v zimski spanec. Poleg vožnje je pa sigurno največji užitek 'šraufanje' avta. Vsakič se kaj novega naučiš o avtu in ga zato znaš še bolj ceniti. Zato so mi avtomobili iz tega obdobja najbolj všeč, ker lahko večino stvari še sam postoriš brez posebnega orodja in elektronike. In ko se ukvarjaš z njim, nanj nehaš gledati le kot kup pločevine, temveč kot nekaj, kar sam ustvarjaš. Aja, pa zvok, seveda. Ta je ključen pri uživanciji, zato sem tudi menjal izpušni sistem ter sistem indukcije zraka, da bolj brni.

Kateri pa je tvoj sanjski avto? Zagotovo mazda RX-vision.

Eh, ni dovolj stara pa itak še ne obstaja. Uf, če denar ne bi bil nobena ovira, bi si najbrž omislil kakšen superšportnik iz zgodnjih devedesetih. Ali pa recimo datsun 240z, razliko pa bi porabil za polno opremljeno delavnico. Če bi že zadel na loteriji ...

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki mazda MX-5 1.6i
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 85 (115)
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na zadnji kolesi
največja hitrost v km/h 188
pospešek 0-100 km/h v s 8,8
poraba v l/100 km ?
cena novega vozila v EUR ?
zdajšnja vrednost v EUR 3.000 - 5.000 EUR

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 24. 1. 2022
Januar 2022
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506070809
101112  domača premiera - mitsubishi eclipse cross PHEV
13141516
1718  domača premiera - kia sportage
1920  domača premiera - volkswagen taigo
212223
2425  domača premiera - cupra born
262728  domača premiera - peugeot 308
2930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 433
renault captur 208
peugeot 2008 203
volkswagen T-cross 116
škoda octavia 80

Podatki veljajo za oktober 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.319 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 meseci  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 4 meseci  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 5 meseci  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 6 meseci  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 7 meseci  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 1 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 1 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 leti  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 leti  |